صاحبان پهبادها در آمریکا باید ثبت نام کنند

اگر اداره­ هواپیمایی­ فدرال ­آمریکا (FAA) توصیه اداره نیروی ­کار را بپذیرد، ثبت ­نام قبل از بهره ­برداری از هر سیستم­ هواپیمایی ­بدون سرنشین (UAS) با وزن بیش از نیم ­پوند اجباری خواهد­بود.به گزارش کلیک، در آمریکا در صورت تمایل می­توانید هر تعداد هواپیمای بدون­ سرنشین که می­خواهید بسازید یا بخرید. اداره­ هواپیمایی­ فدرال ­آمریکا (FAA) تنها به اطلاعاتی در مورد شما قبل از پرواز احتیاج دارد؛ یا حداقل این چیزی است که بخش نیروی­ کار به منظور توسعه یک روند ثبت نام برای هواپیماهای بدون سرنشین توصیه می­ کند.

صاحبان پهبادها در آمریکا باید ثبت نام کنند

به گزارش کلیک، در آمریکا در صورت تمایل می­توانید هر تعداد هواپیمای بدون­ سرنشین که می­خواهید بسازید یا بخرید. اداره­ هواپیمایی­ فدرال ­آمریکا (FAA) تنها به اطلاعاتی در مورد شما قبل از پرواز احتیاج دارد؛ یا حداقل این چیزی است که بخش نیروی­ کار به منظور توسعه یک روند ثبت نام برای هواپیماهای بدون سرنشین توصیه می­ کند.

در ماه اکتبر، وزارت حمل و نقل ایالات متحده (DOT) در اداره­ هواپیمایی­ فدرال­ آمریکا (FAA) نیروی­ کاری برای توسعه­ فرایندی برای ثبت­ نام هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد کرد، که با نام سیستم هواپیمایی بدون سرنشین (UAS) نیز شناخته می­شود؛ با این هدف که نیازهای خلبانان -که شامل مصرف­ کنندگان و علاقه ­مندان هم می­شود- را برای به­ کارگیری هواپیمای بدون سرنشین‌شان با امنیت بیشتری تامین و تقویت کند.

آنتونی فاکس، وزیر حمل و نقل ایالات متحده اعلام کرده بود که ثبت ­نام به اپراتورها فرصت یادگیری قوانین را قبل از پرواز می­دهد و وزارت حمل و نقل ایالات متحده، (DOT) برای اجرای قوانین علیه کسانی که به صورت ناامن عمل می­ کنند اجازه می­دهد اداره­ هواپیمایی­ فدرال ­آمریکا (FAA) اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین را شناسایی کند.

در 21 نوامبر، نیروی­ کار اداره­ هواپیمایی­ فدرال ­آمریکا (FAA) توصیه ­های لازم برای ثبت ­نام را انجام داد و به­ جای پیگیری هر هواپیمای بدون سرنشین ساخته­ شده ­ای که وجود دارد، پیشنهاد داد تا نام ­ها و آدرس محل سکونت خلبانان ثبت شود. (آدرس پستی، آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن و شماره سریال هواپیما اختیاری هستند). لزوم ثبت­ نام برای هر سیستم هواپیمایی بدون سرنشین (UAS) که کمتر از 55پوند (25 کیلوگرم) و سنگین­تر از نیم ­پوند (250گرم) باشد اعمال خواهد شد و صاحبان این سیستم­ها باید حداقل 13 سال داشته باشند.

برای ثبت ­نام هیچ هزینه ­ای وجود نخواهد داشت و روند این کار به صورت اینترنتی خواهد بود. یک گواهی الکترونیکی ثبت ­نام برای فرد ثبت­ نام کننده در زمان ثبت­ نام ارسال خواهد شد، مگر اینکه یک کپی کاغذی مورد نیاز باشد. این گواهی شامل نام ثبت­ نام کننده، شماره ثبت صادر شده توسط اداره­ هواپیمایی­ فدرال ­آمریکا (FAA) و وب­سایت ثبت ­نام اداره­ هواپیمایی­ فدرال ­آمریکا (FAA) خواهد بود که برای کاربران مجاز به استفاده برای تایید اطلاعات ثبت­ نام به کار می­ رود. خلبانان سیستم هواپیمایی بدون سرنشین (UAS) باید برای ثابت کردن ثبت نامشان، گواهینامه را به صورت پرینت شده یا الکترونیکی همراه داشته باشند.

تحت توصیه های نیروی­ کار، صاحبان نیاز به گذراندن تست پرواز یا هیچ آموزشی نخواهند داشت. با این حال، روند ثبت ­نام شامل محتویات آموزشی است. در واقع، شما باید تایید کنید که اطلاعات ایمنی و خلبانی کردن را دریافت کرده­ اید، که ظاهرا شبیه به برنامه ­ Know Before You Fly است.

شماره­ های ثبت ­نام باید بر روی UAS ثبت شود و نشانه­ های آن باید قابل دسترس و خوانا باشد. نیروی­ کار اعلام کرد نشانه گذاری­ در داخل محفظه­ ها در هواپیما مانند محفظه باتری­ها، البته تا مادامی که بدون ابزار قابل دسترسی باشد، مشکلی ندارد. اگر تصمیم گرفتید که در هنگام ثبت نام یک شماره سریال هم داشته باشید، قابل قبول است.

اما اگر ثبت­ نام نکنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نیروی­ کار توصیه می­ کند که اداره­ هواپیمایی­ فدرال­ آمریکا (FAA) "یک چارچوب مجازات واضح و متناسب" ایجاد کند زیرا مجازات­ های ثبت ­نام نکردن هواپیماها در حال حاضر تنها برای قاچاق چیان مواد­مخدر و فراری­ های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

به طور خلاصه، توصیه نیروی­ کار اداره­ هواپیمایی­ فدرال­ آمریکا (FAA) این است که تمامی کسانی که می­ خواهند با سیستم هواپیمای بدون سرنشین (UAS) سنگین­ تر از نیم پوند پرواز کنند، به صورت رایگان و الکترونیکی در اداره­ هواپیمایی ­فدرال ­آمریکا (FAA) با نام و آدرس، ثبت­ نام کنند. باید قادر باشید ثبت­ نام خود را ارائه دهید و سیستم هواپیمای بدون سرنشین خود را با شماره ثبت­ نام خود، قبل از پرواز، علامت­ گذاری کنید.

منبع : Cnet

ارسال نظر