هوش مصنوعی فیس بوک، کتاب خوان می شود!

به باور بسیاری از کارشناسان یکی از راه های یادگیری زبان مطالعه است. دانشمندان و متخصصین شرکت فیس بوک با به کار گیری کتاب های کودکان سعی در آموزش زبان به هوش های مصنوعی دارند.

هوش مصنوعی فیس بوک، کتاب خوان می شود!

به گزارش کلیک، یکی از موثرترین راه کارها برای آموزش و یادگیری زبان مطالعه کتاب ها به زبان مقصد است. هنگامی که یک زبان آموز شروع به یادگیری زبان می کند، تمامی کارشناسان و اساتید زبان اتفاق نظر دارند که خواندن کتاب راه را برای زبان آموز آسان می کند. این روش نه تنها بر روی ذهن انسان بلکه بر روی هوش مصنوعی نیز کاربرد دارد. امروزه متخصصین هوش مصنوعی شرکت فیس بوک با در نظر گرفتن این توانایی، هوش مصنوعی را نیز کتاب خوان کرده اند!

برای بسیاری افراد، تعریف فیس بوک به یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن لحظات خلاصه می شود، این در حالیست که دانشمندان این شرکت سعی در بسط دادن توانایی های این شبکه اجتماعی دارند. برای مثال شرکت فیس بوک با اضافه کردن "Oculus Rift" پا را فراتر نهاد و وارد دنیای شگفت انگیز واقعیت مجازی(VR) شده است. این روزها نیز فیس بوک بیکار نمانده و در تلاش برای آموزش زبان به هوش های مصنوعی ست. شروع این پروژه نیز با به کارگیری بهترین متخصصان و محققین هوش مصنوعی در دنیا و نیز تعریف برنامه در کتاب خواندن هوش های مصنوعیست، کتاب های کودکان در نخستین گام بهترین عملکرد را داشته است.

تاریخچه به کارگیری هوش مصنوعی در فیس بوک را میتوان از ابتدای راه اندازی این شبکه محبوب اجتماعی دانست. آماده سازی خواراک خبری (News Feed)، تگ کردن افراد بر روی عکس ها و همچنین ترجمه های همزمان در زیر پست های فیس بوک از برنامه ریزی های هوش مصنوعی به حساب می آید. ترجمه هایی بی نظیر که حتی قادر به تشخیص کلمات عامیانه و نیز ضرب المثل هاست.

همچنین فیس بوک در نظر دارد با اضافه کردن هوش مصنوعی بر روی لوکیشن ها و نقشه ها به گویاتر شدن این برنامه ها نیز کمک کند. باید دید نسل آینده هوش مصنوعی در فیس بوک به چه سمتی خواهد رفت.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر