اپل مقصر اصلی هک شدن گوشی جف بزوس است؟

رسانه کلیک - هفته گذشته خبری مبنی بر هک شدن گوشی جف بزوس توسط مقامات سعودی و از طریق واتس اپ منتشر شد. اکنون مقامات فیسبوک مقصر این ماجرا را شرکت اپل دانسته اند.

اپل مقصر اصلی هک شدن گوشی جف بزوس است؟

در هفته گذشته، خبری مبنی بر هک شدن آیفون ایکس متعلق به جف بزوس توسط عربستان سعودی منتشر شد. در رابطه با این خبر و نحوه انجام آن نیز تاکنون شایعات بسیاری منتشر شده است. یکی از تئوری های موجود این است که واشنگتن پست که متعلق به بزوس است، در حال بررسی علل قتل جمال خاشقچی بوده که توسط محمد بن سلمان به قتل رسید. بنابراین یکی از دلایل هک شدن گوشی جف بزوس می تواند توقف روند این تحقیقات بوده باشد.

عجیب ترین قسمت آن است که بدافزار مورد استفاده برای هک شدن گوشی جف بزوس توسط یک ویدیوی ارسال شده در واتس اپ، در سال 2018 ارسال شده است. این ویروس به مقامات عربستان اجازه داده است تا به تمامی فایل های موجود در گوشی بزوس دسترسی داشته باشند، حتی اگر این ویدیو هرگز باز نشود!

در حالی که بسیاری از افراد مقصر این اتفاق را فیسبوک یا واتساپ می دانند، اخبار مبنی بر آن هستند که مقامات فیسبوک این ادعا را نپذیرفته اند.

فیسبوک اتهامات خود در هک شدن گوشی جف بزوس را نمی پذیرد

فوریه سال گذشته، مقامات امنیتی که بر گوشی بزوس نظارت داشتند، متوجه شدند که پس از ورود این ویدیو به گوشی بزوس، اطلاعات بسیاری از گوشی او به بیرون راه یافته است.

هفته گذشته در مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس، مقامات فیسبوک مقصر اصلی این اتفاق را شرکت اپل دانسته اند. آن ها اعلام کرده اند که سیستم عامل گوشی های اپل امکان هک کردن آن ها را فراهم می کند. آن ها دلیل مصونیت واتساپ و فیسبوک از این مسئله را end - to - end بودن پیام ها در واتس اپ می دانند. یکی دیگر از دلایلی که آن ها مطرح کرده اند این است که این ویدیو حتی بدون باز شدن نیز ویروس خود را به گوشی منتقل کرده است. شرکت اپل کماکان نظری درباره این اخبار منتشر نکرده است.

ارسال نظر