واکنش ها به دکمه Dislike فیسبوک همچنان ادامه دارد

شایعات در مورد کار فیسبوک بر روی دکمه Dislike ( نپسندیدن) از سال گذشته آغاز شده است، اما تاکنون در این زمینه اتفاقی نیفتاده است.

واکنش ها به دکمه Dislike فیسبوک همچنان ادامه دارد

کلیک- در دنیای شبکه های اجتماعی هر فرد به نوعی احساسات خودرا بروز می دهد و قبل از صحبت در مورد دکمه Dislike فیسبوک لازم است این نکته را یادآور شویم که فشردن کلمه Dislike لزوما به این معنا نیست که فرد با مطلبی یا موضوعی مخالف است و در اصل به این معناست که کاربران فیسبوک در مواردی که فردی یک پست احساسی یا متأثر کننده در صفحه خود قرار می دهد، به جای استفاده از دکمه Like (پسندیدن)، با فشردن دکمه Dislike احساس تأثر یا همدردی خود را نسبت به این پست ابراز می کنند.
برای مثال یک فرد ممکن است عکسی از شخص مورد علاقه خود در صفحه فیسبوک خود قرار دهد که فوت کرده است و در زیر این عکس جملات آرامش بخشی بنویسد، یا اینکه فقط به نوع مرگ غم انگیز او اشاره کند. در چنین شرایطی فشردن دکمه Like برای این پست نامناسب به نظر می رسد و به همین دلیل فیسبوک در حال کار بر روی یک دکمه است که این نقش را ایفا کند، دقیقاً همان طور که در موارد معکوس دکمه Like عمل می کند. و از نظر مارک زوکربرگ، بنیان گذار و مدیر عامل فیسبوک این چیزی است که او از آن به عنوان واکنش ها (Reactions) یاد می کند.

در اصل این دکمه ابزاری است که در مقایسه با دکمه Like احساسات بیشتری به همراه دارد. به این طریق، کاربران قادر خواهند بود تا احساسات خود را بسیار بهتر از استفاده از شکلک های گوناگون بیان کنند. این ویژگی اکنون چندین ماه مراحل تست شدن را گذرانده است و به نظر می رسد که ساکنان ایالات متحده اولین کسانی خواهند بود که از قابلیت واکنش ها در مکالمات عمومی استفاده خواهند کرد.

آیا این نشانه پایان دکمه Like است؟

چه کسی مخالف این موضوع است که دکمه Like یک ابزار مهم برای بیان احساسات در فیسبوک و نرم افزارهای دیگر بوده است؟ اگر شما مخالف این موضوع هستید، احتمالاً از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنید. به هر حال، اکنون که این شبکه اجتماعی پیشتاز در حال کار بر روی جایگزین هایی برای دکمه Like است، پرسش هایی در مورد سرنوشت این ابزار بسیار پرکاربرد مطرح می شود.
به نظر می رسد که شرکت اکنون راه حلی برای دکمه ضروری Dislike یافته است، قابلیتی که به ادعای زوکربرگ به جای افزودن مثبت گرایی، منفی گرایی را به این بستر وارد خواهد کرد. علاوه بر این، اضافه کردن دکمه Dislike احتمالاً با قابلیت رای مثبت و منفی موجود در سایت های Reddit YouTube و سایت های دیگر رقابت خواهد کرد.
بر طبق گفته تیم واکنش های فیسبوک (Facebook Reactions)، این قابلیت جدید نتیجه چندین سال تجربه است. با این وجود کری کاگس مدیر تولید ارشد فیسبوک، اعتقاد دارد که بیش از 5/1 میلیارد نفری که از فیسبوک استفاده می کنند با آغوش باز از این ابزار جدید استقبال خواهند کرد.

منبع: MSN

ارسال نظر