سخت‌گیری فیس بوک برای استخدام کارمندان بدون سوء پیشینه

رسانه کلیک - فیس بوک هنگام جذب پرسنل خود، تاییدیه امنیت ملی آنان را به منظور بررسی هر گونه سوء پیشینه‌ای چک می‌کند تا بتواند با شایعات مبنی بر دست داشتن این شبکه اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقابله کند.

سخت‌گیری فیس بوک برای استخدام کارمندان بدون سوء پیشینه

طبق اعلام بلومبرگ، ظاهرا تلاش بعدی فیس بوک برای رهایی از هر گونه درگیری سیاسی آتی، استخدام افراد دارای مجوز امنیت ملی است که نوعی گواهی عدم سوء پیشینه محسوب می‌شود.

فیس بوک قصد دارد از این افراد و توانایی آنان برای دریافت اطلاعات دولتی در مورد تهدیدات احتمالی برای جستجوی فعالانه تر برای رسانه های اجتماعی مشکوک استفاده کند. این امر منطقی است و با توجه به نقش شبکه اجتماعی در انتخابات سال ۲۰۱۶ حرکت هوشمندانه ای محسوب می‌شود.

تنها در چند ماه گذشته، فیس بوک اعتراف کرده است که روسیه در طول دوره انتخابات قریب به ۱۰۰ هزار دلار برای بیش از ۳۰۰۰ تبلیغات هدفمند هزینه کرده است. این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرد که آگهی های هدفمند انتخاباتی را به بازرسان انتخابات تحویل داده است و مشخص شد که حدود ۱۰ میلیون نفر این تبلیغات را دیده اند.

گفتنی است؛ رسانه های اجتماعی توییتر و گوگل مشکوک به نشر اخبار کذب عوامل روسی در پلتفرم خود و تغییر نظر رای دهندگان به نفع این کشور است.

ارسال نظر