حل مشکل اخبار جعلی فیسبوک توسط ۴ دانشجو فقط در ۳۶ ساعت

فیسبوک، به خاطر نقشش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با انتقادات زیادی روبرو شده است، زیرا امکان انتشار تبلیغات دروغ را به عنوان اخبار واقعی و گسترش آن در رسانه های اجتماعی را فراهم کرده بود.

حل مشکل اخبار جعلی فیسبوک توسط ۴ دانشجو فقط در ۳۶ ساعت

به گزارش کلیک، گسترش اطلاعات نادرست در چرخه انتخابات آنقدر بد بود که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا فیسبوک را "ابر مهملات" خواند.

آلیسون شونتل در واکنشی جهت انتقاد به اقدامات اخیر فیسبوک، مدیر عامل فیسبوک، یعنی مارک زاکربرگ را مورد انتقاد قرار داد و او را فردی بدون درک خواند. او ناراحتی خود را اینگونه بیان می کند که فیسبوک تصور کرده است که اخبار جعلی با درصد کم که در فیسبوک به اشتراک گذاشته شده است، نمی تواند بر روی نتایج تاثیر بگذارد و این تفکر عجیبی است. این در حالی است که فسیبوک قول داده بود که بهتر عمل کند و اصرار داشت که اخبار جعلی فقط ناشی از یک مشکل فنی دشوار است.

واقعا نوشتن یک الگوریتم برای تعیین اخبار واقعی چقدر سخت است؟

  • خیلی هم سخت نیست!!!

در طول یک هکاتون در دانشگاه پرینستون، چهار دانشجو در قالب یک تیم، یک افزونه مرورگر کروم طراحی کردند که در ۳۶ ساعت ایجاد شده است. آن ها نام پروژه خود را "توقف زندگی با دروغ" نامگذاری کردند.

بررسی کننده اعتبار خوراک خبری که آن ها ایجاد کردند، اینگونه کار می کند:

این ابزار هر پست را طبقه بندی می کند، اگر تصاویر مثلا عکس های فوری توییتر باشد، تصاویر محتوایی بزرگسالان، لینک های تقلبی، لینک های بدافزار ها، لینک های خبری جعلی، همه و همه با استفاده از هوش مصنوعی مورد تایید یا عدم تایید قرار می گیرند.

برای لینک ها، آن ها اعتبار حساب های کاربری وب سایت ها را در نظر گرفتند، و در پایگاه داده های وب سایت های نرم افزار های مخرب و فیشینگ برنامه نوشتند. برای محتواها، آن را بر روی گوگل یا بینگ جستجو کردند، بازیابی ها را با قابلیت اطمینان بالا و خلاصه سازی لینک و نشان دادن آن به کاربر انجام دادند. برای تصاویر مانند اسنپ شات های توییتر، تصاویر را به متن تبدیل کردند و از نام کاربری که در توییتر عنوان شده بود برای یافتن همه توییت های آن کاربر استفاده کردند و بررسی کردند که آیا تاکنون آن کاربر اینگونه پست هایی نوشته است یا نه؟!

پلاگین مرورگر یک برچسب کوچک در گوشه صفحه نمایش اضافه می کند که نشان دهنده این است که آیا خبر را مرود تایید قرار می دهد یا نه؟!

برای مثال این پلاگین کشف کرد که داستان گلدانی که می تواند سرطان را درمان کند قلابی است، بنابراین برچسب آن با عبارت NOT VERIFIED یا تایید نمی شود نمایش داده شد.

ارسال نظر