فیس بوک با MSQRD به جنگ snapchat می رود
به گزارش کلیک، فیسبوک از نرم افزار جدید خریداری شده برای فیلترهای ویدئویی و جلوههای بصری و انیمیشنی زیبا استفاده خواهد کرد. همانند اسنپچت که یک شرکت آمریکایی در سانفرانسیسکو به نام Looksery را خرید تا فیلترهای انیمیشنی و سلفیهای خاصی به نرم افزارش بدهد، و حال فیسبوک یک نرم افزار درون-برنامهای برای فیلتر کردن تصاویر در خودش دارد تا به روند پیام رسانی و هم چنین محبوبیت بیشترش در جهت پیام رسانی بیفزاید.
به تازگی این شرکت تایید کرده که Masquerade را خریده است، MSQRD همانند Looksery یک نرم افزار است که فیلترهای خارق العاده به عکسهای سلفی گرفته شده توسط گوشیهای هوشمند اضافه می کند؛ اما این بار تمرکز اصلی بر روی ویدئو است نه عکس، روابط عمومی MSQRD این تصاحب فیس بوک را در وبلاگ خود به شکل پست اعلام کرد، این در حالی است که فیس بوک این خبر را به صورت مستقیم به ما گزارش داد.
Masquerade یک نرم افزار فوق العاده به اسم MSQRD دارد که از نظر فناوری در رده یک کلاس جهانی به جهت فیلتر کردن ویدئوهاست. ما به شرکت Masquerade خوشآمد میگوییم و خوشحالیم که به تیم ما ملحق شدند و در جهت تجربه بیشتر ویدئوهای فیسبوک به ما کمک میکنند. سخنگوی فیس بوک میگوید: فیسبوک تاکید بسیار زیادی به توسعه ویژگیهای ویدئویی دارد، از جمله، ابزارهای ویرایش ویدئو و اضافه کردن برچسبها (استیکر) و متن و تصویر، که تمامی این موارد قسمتی از استراتژی کار است.
MSQRD و FACEBOOK، راجع به قیمت معامله چیزی نگفتند و آن را بصورت پنهان نگه داشتند، اما نکته جالب در این است، که همین دو هفته پیش بود که که یک سرمایه گذار از روسیه به نام یوجین گوردیاف، نوشت که MSQRD توسط اپل در حدود قیمت ۱۱۷ ملیون دلار خریداری شده است. این یک شوخی و مزاح توسط گوردیاف به ما بود که تایید این خبر صحت نداشت.
MSQRD که اساس و ریشه آن در بلاروس است، به روند کاری خود ادامه میدهد و برنامه خود را به عنوان محصولی مستقل منتشر میکند. فیسبوک میگوید: اعضای کلیدی این تیم، یوجین نوچن، سرجی گانکار، و یوجین زیتژیتکین هستند، که بر روی این پروژه در دفتر لندن کار خواهند کرد.
MSQRD به نظر میرسد یک سرمایه گذار به اسم یوری گورسکی از پایتخت گوگارین دارد، که از سال پیش که این نرم افزار رونمایی شد، نقش به سزایی در افزایش و توسعه و به محبوبیت رسانیدن آن ایفا کرده است.
این خبر یک رقابت بزرگی در میان توسعه دهندگان نرم افزارهای پیام رسان به وجود میآورد و هر کدام تلاش در جذب مخاطب به سوی خودشان هستند.
در حالی که فیسبوک، یک پیام رسان جهانی و بی نظیر در نوع خودش است، واتساپ و اینستاگرام، اسنپچت ثابت کردهاند که یک رقیب و بمب بزرگی برای فیسبوک خواهند بود چراکه مخاطبین این نرم افزارها، از جمعیت جوانها تشکیل میشوند.
فیسبوک حتی در گذشته تلاش کرد که امتیاز اسنپچت را در حدود ۳ میلیارد دلار بخرد و به تصاحب خود در آورد تا مطمئن شود که جمعیت جوانان را حفظ میکند
و در خط پرچم داران جهانی بماند اما پس از شکست بازی M&A و ویژگیهای شبیه سازی شده در درون نرم افزارهای دیگر از این کار صرف نظر کرد.
منبع: techcrunch
نظرها