فیسبوک در راه مقابله با کرونا به سازمان جهانی بهداشت کمک می‌کند

رسانه کلیک - براساس اعلام فیسبوک، این شبکه اجتماعی سعی دارد با انتشار رایگان تبلیغات سازمان جهانی بهداشت با گسترش محتوای دروغ در مورد کرونا مقابله کرده و آگاهی افراد را در این زمینه افزایش دهد.

فیسبوک در راه مقابله با کرونا به سازمان جهانی بهداشت کمک می‌کند

شبکه‌ اجتماعی فیسبوک یکی از مهم‌ترین منابع خبری برای مردم دنیا تبدیل شده است. این موضوع باعث شده است تا این پلتفرم به یکی از منابع اصلی سودجویان برای انتشار اخبار و اطلاعات نادرست تبدیل شود. همین موضوع باعث شد تا فیسبوک تا با گسترش این‌گونه اخبار جعلی و دروغ مقابله کند.

بر همین اساس و با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، فیسبوک قصد دارد در راستای حمایت از تلاش سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای مقابله با این بیماری، تبلیغات آگاهی‌ساز این سازمان را به‌طور رایگان منتشر کند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در همین خصوص می‌گوید: «فیسبوک برای کمک به سازمان جهانی بهداشت برای افزایش حضور در فضای مجازی و آگاهی‌بخشی به جوامع درگیر با ویروس کرونا، اجازه خواهد داد تا این سازمان تبلیغاتش را به‌طور نامحدود در این شبکه‌ اجتماعی منتشر کند.» همچنین فیسبوک اعلام کرده است که قصد دارد با اعطای میلیون‌ها دلار اعتبار تبلیغاتی به برخی سازمان‌های دیگر، از تلاش‌ها در جهت آگاهی‌بخشی به افراد ساکن مناطق درگیر با این ویروس حمایت کند.

هم‌اکنون کاربرانی که در مورد ویروس کرونا در فیسبوک جست‌وجو کنند پیغام ویژه‌ای را مشاهده خواهند کرد که با کلیک روی آن به وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت یا یک نهاد مسئول محلی هدایت خواهند شد.

از طرفی نیز فیسبوک جلوی تبلیغاتی را که با هدف سوءاستفاده از این همه‌گیری جهانی منتشر می‌شوند را خواهد گرفت و تبلیغاتی که ایجاد و ترس و وحشت کند را حذف می‌کند.

به گفته زاکربرگ این شرکت آماده است تا با ارائه‌ اطلاعات ناشناس در مورد الگوهای جابه‌جایی افراد و نقشه‌های تراکم جمعیت به نهادهای مسئول، در راستای درک نحوه‌ شیوع ویروس کمک کند.

بیماری کووید ۱۹ از زمان پیدایش در شهر ووهان چین تاکنون به بسیاری از کشورها سرایت کرده است. این بیماری تاکنون حدود هزاران نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده است.

ارسال نظر