کد خبر:1135164
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

فیس بوک با i button مچ ناشران اکاذیب را می‌گیرد!

دکمه آی فیس بوک

رسانه کلیک -  کسانی که تمایل دارند از صحت مطالب در رسانه های اجتماعی اطلاع پیدا کنند، با ویژگی جدید یعنی دکمه آی فیس بوک می‌توانند اخبار تایید شده را از مطالب بی پایه و اساس تشخیص دهند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خواندن اخبار روز به جای روزنامه، رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک را دنبال می کنید، مطمئنا از شنیدن این خبر که به فیس بوک گزینه جدیدی با نام دکمه آی (i button) اضافه شده است که می تواند صحت یا جعلی بودن خبر مورد نظر را برای شما بازگو کند، خوشحال خواهید شد.

وبگاه دیجیتال ترندز در مطلبی نوشت؛ فیس بوک همچنان در تلاش است تا از صحت و درستی اخبار یا مطالبی که در پلتفرمش نمایش داده می شوند اطمینان حاصل کند و سعی دارد اطلاعات دقیقی ارائه دهد. از این رو این غول رسانه اجتماعی گزینه جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده تا با اطمینان کامل مطلب مورد نظر خود را بخوانند یا آن به اشتراک بگذارند.

دکمه آی فیس بوک این قابلیت را دارد که اطلاعات اضافی در مورد منبع اخبار یا مطالب در اختیار خوانندگان قرار دهد.

اگر جزو کاربران فیس بوک هستید، می توانید این دکمه را در گوشه بالا سمت راست عنوان مقاله مشاهده کنید. هنگامی که روی این دکمه کلیک می کنید یا ضربه می زنید، اطلاعات اضافی در مورد ناشر یا منبع، مقاله های پشرفته یا مقاله های مرتبط و همچنین اطلاعاتی در مورد چگونگی به اشتراک گذاری مقاله توسط افراد در فیس بوک را پیدا می کنید.

سارا سو، مدیر بخش خبرنامه فیس بوک در این خصوص گفت: «ما متوجه شدیم که کاربران تمایل دارند اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که در حال خواندن هستند، بدانند و می خواهند بدانند آنچه مطالعه می کنند حقیقت دارد یا خیر و معتبر بودن مقاله یا اخباری که در فیس بوک مشاهده می کنند، برایشان حائز اهمیت است.

وی با صراحت گفته است که دکمه آی فیس بوک (i button) این اطمینان را در مورد درستی یا جعلی بودن اخبار و مطالب در اختیار کاربران قرار می دهد.

این ویژگی شگفت انگیز که با انتشار اخبار جعلی و دروغین مبارزه می کند، نقش مهمی در برخی رویدادهای مهم مانند انتخابات نیز دارد. به گفته مدیران این شبکه اجتماعی، اگرچه این گزینه جدید در مراحل ابتدایی و تست به سر می‌برد، با این حال بازخورد بسیار بالایی از سوی کاربران و ناشران داشته و مورد توجه قرار گرفته است.

فیس بوک همچنین این نکته را متذکر شده که اکثر صفحات مربوط به تجارت و کسب و کار هیچ تغییری در خصوص انتشار مطالبشان در نیوز فید مشاهده نخواهند کرد و همچنین از این به بعد تمام صفحات ترغیب می شوند تا از بهترین شیوه های انتشار استفاده کنند و مطالبی را منتشر کنند که جعلی یا دروغین نباشد.

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
کمک بزرگ هکرها به معترضین در ایران از طریق تلگرام و سیگنال

چندین گروه هکری از تلگرام، سیگنال و ابزارهای وب تاریک برای کمک به معترضان ضد...

همکاری دیجی‌پی و بانک ملت وارد فاز عملیاتی شد

ثبت بیش از ۳هزار میلیارد تومان درخواست وام در فاز آزمایشی

پیشنهاد مرکز نمایندگی Ott درباره خرید بیسیم واکی تاکی

Ott ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه خرید و فروش بهترین و ارزان...

توقف همیشگی سرویس گوگل استادیا در تاریخ 28 دی 1401

گوگل اعلام کرده است که سرویس استریم بازی خود استادیا را متوقف می کند. این...

تبعات منفی محدودیت و فیلترینگ اینترنت در ایران حتی سنگین تر از تحریم ها

در حالی که به نظر می رسد فصل جدید استفاده در اینترنت با محدودیت های شدید در...

بیانیه انجمن تجارت الکترونیک در محکومیت قطع اینستاگرام و محدودیت اینترنت
بیانیه انجمن تجارت الکترونیک در محکومیت قطع اینستاگرام و محدودیت اینترنت

انجمن تجارت الکترونیک ایران با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به محدودیت های...

نحوه جلوگیری از مسدود شدن اکانت اینستاگرام به خاطر استفاده از Vpn

این روزها به واسطه فیلتر شدن  اینستاگرام بسیاری از کاربران به سمت استفاده از...

حمله آذری جهرمی به تصمیم قطع اینستاگرام و واتساپ

وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت صحبتهای انتقادی را در خصوص...

به مشتریان خارجی خود بگوئید ایتا و سروش نصب کنند!

با اعلام رسمی وزیر ارتباطات، به نظر می رسد پرونده فیلتر دائمی اینستاگرام و...

وزیر ارتباطات آب پاکی را روی دستان کسب و کارهای اینستاگرامی ریخت

عیسی زارع پور در جدیدترین مصاحبه خود آب پاکی را روی دست کسب و کارهایی که در...