فیس بوک با i button مچ ناشران اکاذیب را می‌گیرد!

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خواندن اخبار روز به جای روزنامه، رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک را دنبال می کنید، مطمئنا از شنیدن این خبر که به فیس بوک گزینه جدیدی با نام دکمه آی (i button) اضافه شده است که می تواند صحت یا جعلی بودن خبر مورد نظر را برای شما بازگو کند، خوشحال خواهید شد.

فیس بوک با i button مچ ناشران اکاذیب را می‌گیرد!

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خواندن اخبار روز به جای روزنامه، رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک را دنبال می کنید، مطمئنا از شنیدن این خبر که به فیس بوک گزینه جدیدی با نام دکمه آی (i button) اضافه شده است که می تواند صحت یا جعلی بودن خبر مورد نظر را برای شما بازگو کند، خوشحال خواهید شد.

وبگاه دیجیتال ترندز در مطلبی نوشت؛ فیس بوک همچنان در تلاش است تا از صحت و درستی اخبار یا مطالبی که در پلتفرمش نمایش داده می شوند اطمینان حاصل کند و سعی دارد اطلاعات دقیقی ارائه دهد. از این رو این غول رسانه اجتماعی گزینه جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده تا با اطمینان کامل مطلب مورد نظر خود را بخوانند یا آن به اشتراک بگذارند.

دکمه آی فیس بوک این قابلیت را دارد که اطلاعات اضافی در مورد منبع اخبار یا مطالب در اختیار خوانندگان قرار دهد.

اگر جزو کاربران فیس بوک هستید، می توانید این دکمه را در گوشه بالا سمت راست عنوان مقاله مشاهده کنید. هنگامی که روی این دکمه کلیک می کنید یا ضربه می زنید، اطلاعات اضافی در مورد ناشر یا منبع، مقاله های پشرفته یا مقاله های مرتبط و همچنین اطلاعاتی در مورد چگونگی به اشتراک گذاری مقاله توسط افراد در فیس بوک را پیدا می کنید.

سارا سو، مدیر بخش خبرنامه فیس بوک در این خصوص گفت: «ما متوجه شدیم که کاربران تمایل دارند اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که در حال خواندن هستند، بدانند و می خواهند بدانند آنچه مطالعه می کنند حقیقت دارد یا خیر و معتبر بودن مقاله یا اخباری که در فیس بوک مشاهده می کنند، برایشان حائز اهمیت است.

وی با صراحت گفته است که دکمه آی فیس بوک (i button) این اطمینان را در مورد درستی یا جعلی بودن اخبار و مطالب در اختیار کاربران قرار می دهد.

این ویژگی شگفت انگیز که با انتشار اخبار جعلی و دروغین مبارزه می کند، نقش مهمی در برخی رویدادهای مهم مانند انتخابات نیز دارد. به گفته مدیران این شبکه اجتماعی، اگرچه این گزینه جدید در مراحل ابتدایی و تست به سر می‌برد، با این حال بازخورد بسیار بالایی از سوی کاربران و ناشران داشته و مورد توجه قرار گرفته است.

فیس بوک همچنین این نکته را متذکر شده که اکثر صفحات مربوط به تجارت و کسب و کار هیچ تغییری در خصوص انتشار مطالبشان در نیوز فید مشاهده نخواهند کرد و همچنین از این به بعد تمام صفحات ترغیب می شوند تا از بهترین شیوه های انتشار استفاده کنند و مطالبی را منتشر کنند که جعلی یا دروغین نباشد.

ارسال نظر