فیسبوک در صدد استعدادیابی و استخدام کارمندان جدید است

مدیر استخدام فیسبوک اظهار کرد که برای سه فعالیت مهم شرکت در جستجوی کارمندانی خاص است!

فیسبوک در صدد استعدادیابی و استخدام کارمندان جدید است

به گزارش کلیک، این شبکه اجتماعی هم اکنون 13000 کارمند در بیش از 64 دفتر در دنیا دارد و برای توسعه آن نیاز به استخدام کارکنان جدید دارد.
میراندا کالینووسکی، مدیر جهانی استخدام به Business Insider گفت: فرآیند استخدام برای بررسی نگرش کاندیدا و مناسب بودن او برای ماموریت شرکت "یعنی دادن امکان اشتراک به افراد و پیوند دادن افراد جهان " صورت می گیرد.
کالینووسکی گفت: ما می خواهیم مطمئن شویم که روش ما برای استخدام مشابه روش طراحی محصول و خدمات رسانی به دنیا است که این موضوع نیاز به تمرکز بر ارتباطات دارد. ما می خواهیم با کاندیداها برای استخدام یا فرآیند مصاحبه، کاملا در ارتباط باشیم.
اما روش استعدادیابی و مصاحبه، کمی با تیم ها و شرکت های مرتبطی چون اینستاگرام و Oculus VR فرق دارد، ما روش های اصلی فیسبوک برای یافتن استعدادهای ویژه را به این صورت تفکیک خواهیم کرد.

  • فیسبوک در جستجوی سازندگان

?????????????????????????????????????????????????????????

کالینووسکی گفت: ما افراد سازنده را استخدام می کنیم. کارمندانی که در فیسبوک رشد می کنند، هرگز راضی به وضعیت موجود نیستند و همیشه برای ارتقاء در تلاشند. مدیران در جستجوی کاندیداهای شغلی هستند که این محرک خلاق را داشته و تاثیرگذار باشند.
فیسبوک خود را یک سازمان با نقاط قوت در نظر گرفته که سعی بر معرفی و پرورش استعدادهای کارمندان دارد. بنابراین، مصاحبه ای برای تشخیص نقاط قوت کاندیدا و مناسب بودن آنها برای آن کار صورت می گیرد.
با وجود این که فیسبوک حدود 6/1 میلیارد کاربر دارد، اما مارک زاکربرگ، این موضوع را تنها شروع کار می داند!
کالینووسکی گفت: به گفته مارک، هنوز 5 میلیارد نفر از مردم به این شبکه اجتماعی ملحق نشده اند. نباید هیچ کس در تنهایی بماند، بلکه باید احساس نیاز داشته باشد و از دیگران انرژی بگیرد.
وی افزود: فیسبوک وقت زیادی را برای استعدادیابی در دانشگاه ها و آگهی ها صرف می کند اما جمع های گفتگوی درونی در اولویتند. هیچکس بهتر از خود کارمندان ما نمی داند چه چیزی باعث رشد اینجاست.

  • فیسبوک در جستجوی زمینه های متنوع

کالینووسکی گفت: مدیران فیسبوک در تلاشند که در خدمت رسانی بهتر به مشتریان تنوع ایجاد کنند و بر حل مشکلات پیچیده تمرکز دارند. این شبکه تنها به دنبال تنوع نژادی یا جنسیتی نیست بلکه نیاز تنوع زمینه ها دارد.
کالینووسکی گفت: فیسبوک قصد استخدام بهترین افراد را دارد اما نه فقط استخدام فارغ التحصیلان 10 دانشگاه برتر آمریکا و به این صورت امسال افتخار داشته که استعداد های جوان را از 300 مدرسه کشف کند.
علاوه براین دانشگاه فیسبوک یک دوره کارآموزی ویژه سه ساله برای همه رشته ها دارد اما نیاز به جذب متخصصان در رشته هایی دارند که تعداد نمایندگانشان در فیسبوک کمتر است. 70% از کارکنان فیسبوک مرد و در درجه اول سفیدپوست و آسیایی هستند. مکسین ویلیامز، رییس جهانی تنوع یابی گفت: این برنامه امسال، سرمایه گذاری عظیمی برای فیسبوک است.
برای افزایش تنوع، هم اکنون حداقل یک کاندیدا از چندین تیم برای هر کار در نظر گرفته شده است. این نسخه شرکت رونی رول بوده که لیگ فوتبال ملی از سال 2003 از پرسنل مربیگری او استفاده می کنند.

  • فیسبوک در جستجوی هماهنگ کردن استعداد و فرهنگ

hh

فرآیند استخدام معمولا از طریق 4 یا 5 مصاحبه برای ارزیابی استعداد کاندیدا و هماهنگی فرهنگی صورت می گیرد. کالینووسکی گفت: همه کارکنان فیسبوک برای یادگیری این که این آزمون چگونه انجام می شود، دوره های آموزش مصاحبه فشرده ای را گذرانده اند.
اولین مرحله، مصاحبه تلفنی با استخدام کننده است که مهارت های حرفه ای کاندیدا و شور و شوق وی برای کار در شرکت را ارزیابی می کند. اگر این مرحله خوب پیش رفت، کاندیدا مصاحبه تلفنی تکنیکی با یکی از افراد متخصص در حرفه مربوطه خواهد داشت.
مصاحبه سوم در سایت انجام می شود و یک تور دفتری را نمایش می دهد که از هدست واقعیت مجازی اکالاس برای کاهش فشار کاندیدا و کمک به راحت بودن او استفاده می کند.
بقیه مصاحبه ها به وظایف و حوزه ها مربوط است. به عنوان مثال یک مهندس باید به مصاحبه کدینگ برود که یکی از کارکنان سرعت و دقت او را برای نوشتن کد روی وایت برد در خصوص یک موقعیت مشخص را بررسی می کند.
از همه کاندیداها سوالاتی فرضی برای سنجش میزان توانایی شغلی و همینطور سوالات منطقی برای تست نحوه فکر کردن او می شود. در نهایت از همه این ها برای بررسی اینکه آیا این شخص برای فیسبوک مناسب است یا خیر، استفاده می شود.

منبع: uk.businessinsider.com

ارسال نظر