فیسبوک مسنجر پر رونق ترین اپلیکیشن سال 2015 شد

هر ساله، طی بررسی‌های گوناگونی چند اپلیکیشن و بازی به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایلی مورد استفاده از سوی کاربران معرفی می‌شوند. حال که به پایان سال 2015 میلادی نزدیک می‌شویم، شاهد ارائه‌ی آمار دقیق مربوط به این بررسی‌ها برای این سال هستیم.

فیسبوک مسنجر پر رونق ترین اپلیکیشن سال 2015 شد

در ابتدا باید اشاره داشته باشیم که تمامی اطلاعات و آمار مندرج در این مقاله تنها مربوط به ایالت متحده و کاربران این ناحیه محسوب می‌شوند. ضمنا این آمار تنها مختص محصولات اندرویدی نبوده و شامل بررسی تمامی سیستم عامل‌های موبایلی نظیر ویندوزفون، آی او اس و ... می‌شود. ضمنا این اطلاعات از ماه ژانویه‌ی سال 2015 تا ماه اکتبر این سال جمع‌آوری شده و با آمار همین بازه‌ی زمانی در سال 2014 مقایسه شده است.

به گزارش کلیک ، اپلیکیشن فیسبوک در این بازه‌ی زمانی یعنی از ماه ژانویه‌ی سال 2015 تا اکتبر سال 2015 چیزی در حدود 126 میلیون کاربر جذب کرده و نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد در زمینه‌ی جذب مخاطب و کاربر داشته است. این آمار برای یک اپلیکیشن مرتبط با شبکه‌های اجتماعی که تقریبا از دوره‌ی پر هیاهوی خود عبور کرده بسیار مناسب و جالب توجه است. بنابراین در لیست تمامی اپلیکیشن‌‌های موجود، از نظر تعداد کاربر، اپلیکیشن فسبوک جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. در جایگاه دوم این رده بندی اپلیکیشن یوتوب قرار دارد که با جذب 97 میلیون کاربر در سال 2015 چیزی در حدود 5 درصد رشد را از خود نشان داده است.

1

اما نکته‌ی جالب توجه در رابطه با اپلیکیشن فیسبوک مسنجر است که با وجود کسب جایگاه سوم از نظر تعداد مخاطب، از نظر میزان رشد سالیانه چیزی در حدود 31 درصد افزایش محبوبیت را به همراه داشته است. بنابراین این اپلیکیشن از نظر تعداد کاربر هم اکنون رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داده و اما از نظر رشد سالیانه‌ی تعداد کاربر در جایگاه نخست لیست محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایلی قرار می‌گیرد. اپلیکیشن‌های اپل موزیک و اینستاگرام هم از نظر افزایش محبوبیت به ترتیب با رشد 26 و 23 درصدی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. با این وجود این دو اپلیکیشن هم اکنون از نظر تعداد کاربر در جایگاه هشت و نهم قرار دارد. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید به وضوح در تصویر فوق مشاهده کنید.

اما آمار مربوط به محبوب‌ترین و پرکاربردترین سیستم عامل‌های موبایلی سال 2015 نیز ارائه شده است. مجددا اشاره می‌کنیم که این آمار ارائه شده تنها مختص ایالات متحده بوده و شامل سایر نقاط دنیا نمی‌شود. بر این اساس، سیستم عامل اندروید 52.6 درصد از سهم بازار مربوط به سییستم عامل‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است. سیستم عامل آی او اس اپل هم با سهم 42.7 درصدی خود در جایگاه دوم قرار دارد. ویدوزفون مایکروسافت هم تنها 2.8 درصد از سهم بازار مرتبط با این زمینه را به خود اختصاص می‌دهد. به طور کلی کاملا مشخص است که سیستم عامل اندروید در میان کاربران از محبوبیت بیشتری برخورد است و احتمالا با جمع‌بندی آمار مربوط به سایر بازارهای جهانی نیز میزان محبوبیت اندروید بیشتر و بیشتر هم خواهد شد.

2

منبع: androidheadlines

ارسال نظر