امکان ساخت چند اکانت در فیسبوک فراهم شد

اگر چه انتشار خبر قرار گرفتن تبلیغات در Messenger فیسبوک کمی نا امید کننده بود ولی باید گفت که این تنها تغییری نیست که فیسبوک در سیستمش اعمال کرده است.

امکان ساخت چند اکانت در فیسبوک فراهم شد

به گزارش کلیک، اپلیکیشن اندروید Messenger فیسبوک اکنون به طور رسمی از ساخت چند اکانت و ورود به ان ها به صورت همزمان پشتیبانی می کند. این اتفاق اندکی پس از این افتاد که فیسبوک قابلیت مشابهی را برای اینستاگرام معرفی کرد.

کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات (settings) این اپلیکیشن و سپس بخش "Accounts" می توانند چند اکانت مختلف روی یک دستگاه ایجاد کنند. فیسبوک طی اطلاعیه صادر شده، توضیح می دهد که این قابلیت برای مواقعی مفید است که چند کاربر از یک دستگاه (مثل تبلت) استفاده می کنند. همچنین این قابلیت برای والدینی که می خواهند کودکانشان بتوانند با استفاده از موبایل خود امکان تبادل پیام داشته باشند مفید است (در صورتی که والدین تشخیص دهند که داشتن یک دستگاه هوشمند شخصی برای فرزندانشان زود است).

12711151_897369740382707_2543867216258024689_o

قاعدتا اضافه کردن یک اکانت جدید برای اولین بار نیاز به وارد کردن رمز عبور دارد، ولی با استفاده از تنظیمات می توان کاری کرد تا هر زمان شخصی بین اکانت های مختلف سوییچ می کند، رمز عبور مجددا خواسته شود. پیام های اکانت های مختلف به طور کامل از یکدیگر مجزا هستند و محتوا و پیام های ورودی اکانت های غیر فعال نمایش داده نمی شود و در عوض فقط تعدادی نوتیفیکشن به نمایش در می آید.

اگر بخواهیم به مثال استفاده والدین و کودکان از یک دستگاه برگردیم، باید گفت ورود به اکانت والدین به رمز عبور نیاز دارد و از مشاهده شدن محتوا توسط کودکان جلوگیری می شود. ولی والدین همیشه می توانند به اکانت های کودکان خود دسترسی داشته باشند و بر آن نظارت کنند.

این قابلیت به تازگی به Messenger فیسبوک اندروید اضافه شده و فعلا مشخص نیست که چه زمانی به نسخه آی او اس نیز اضافه شود. بنابر این کاربران اپل اگر می خواهند از چند اکانت روی یک دستگاه استفاده کنند، مجبورند مثل گذشته به اکانت ها ی خود وارد و سپس خارج شوند.

منبع: slashgear

ارسال نظر