حذف شماره تلفن از پروسه کاری مسنجر فیسبوک

اکنون در اقدامی جدید، فیسبوک قصد دارد شماره تلفن را از سیاست های کاری خود حذف کند.

حذف شماره تلفن از پروسه کاری مسنجر فیسبوک

به گزارش کلیک، زمانی که شما اطلاعات تماس شخصی را وارد گوشی خود می کنید، دیگر توجهی به جزئیات آن شماره ندارید. اگر نیاز به تماس با فردی داشته باشید روی نام آنها کلیک کرده و ارتباط برقرار می کنید؛ این تمام کاری است که انجام می دهید.

اکنون در اقدامی جدید، فیسبوک قصد دارد شماره تلفن را از سیاست های کاری خود حذف کند.

قائم مقام بخش پیام رسانی شرکت، آقای دیوید مارکوس در مقاله ای عناون کرد که تا انتهای سال 2015 بیش از 800 میلیون نفر از این پیام رسان استفاده کرده اند.
او اینطور ادامه می دهد: "پیام رسان ما به سرعت منتشر شد، ما تماس تصویری، توانائی شخصی سازی مکالمات با استفاده از رنگها، اسم مستعار و شکلک ها و تجارت از طریق پیام رسان رامعرفی کردیم. ما برای امور تجاری راه جدیدی معرفی کردیم که مشتریان خود را از طریق ایجاد یک تجربه شاد و شخصی سرگرم نمایند.
تصور کنید زمانی که قادر به شخصی سازی مکالمات با شکلک ها نبودیم، جایگاه ما کجا و اکنون کجاست. تا چند سال پیش ما درگیر استفاده از دهان، تارهای صوتی و کلمات بودیم و در آن زمان واقعا ابتدایی عمل می کردیم.
مارکوس تاکید می کند: " ما اطلاعات مفیدی به ابتدای مکالمه اضافه کردیم به طوری که وقتی با فردی که از دوستان فیسبوک شما نیست درحال صحبت هستید، پیش زمینه لازم برای شناخت یک فرد غریبه را از طریق صفحه فیسبوک او و ارسال پیام خصوصی برای شما فراهم کرده ایم تا شما به سادگی با افراد غریبه نیز به صحبت بپردازید.
البته سیستم موجود هنوز قادر به تجزیه و تحلیل اطلاعات دوستان فیسبوکی شما (کسانی که احتمالا به آنها بسیار نزدیک هستید) نیست و همچنان مشکلات پیچیده ای وجود دارند که باید حل شوند.
در حال حاضر، هدف فیسبوک حذف دشمن اصلی اش، یعنی شماره تلفن است. در پاراگرافی با عنوان "ناپدید شدن شماره تلفن ها" آقای مارکوس اشاره می کند که استفاده تنها از متن در ارتباطات حرکت به سمت عقب محسوب می شود.
پیام رسان ها گزینه های بسیار بیشتری ارائه می دهند. علاوه بر نوشتن متن شما می توانید استیکر، عکس، کلیپ های تصویری و صوتی، GIF، اطلاعات مکانی خود و حتی پول برای افراد مختلف بفرستید.
هیچگاه به ارسال پول برای دیگران از طریق فیسبوک فکر نکرده ام. احساس محافظه کارانه من هنوز به این سیستم اعتماد ندارد.
بسیار خوب است که شرکت ما به ویژه در کشورهایی مثل هند، می خواهد بطور عملی اینترنتی باشد. اما برخی افراد شاید بگویند صحبت از حذف شماره تلفن در شرایطی که همه افراد شماره تلفن شان در فیسبوک ثبت نشده امکان پذیر نیست.
شرکت تحت عنوان نیاز به اطلاعات بیشتر برای حفظ امنیت کار، برای مدت زیادی من را تحت فشار قرار داد.
اما با این حال مارکوس تاکید می کند که برای استفاده از پیام رسان، حتی نیاز به بودن در فیسبوک ندارید. دراینصورت ممکن است کسی بگوید این ویژگی بیشتر شبیه یک ویژگی درگاهی است.
شاید شماره تلفن درآینده ازبین برود. اما شاید برخی افراد بگویند چگونه با حذف شماره تلفن ها شعار شرکت به عنوان هدف نهائی محقق می شود: "همه چیز مربوط به رضایت و شادی افراد است."
منبع: www.cnet.com

ارسال نظر