فیسبوک برنامه ویدیوچت گروهی را آزمایش می‌کند

کلیک – فیسبوک پس از شبیه سازی بسیاری از امکانات اسنپ چت، به تازگی یک ویدیو زنده را از طریق اپلیکشین جدیدش با نام Bonfire برای کارمندان خود پخش نموده است، که شباهت بسیاری با اپلیکشین چت ویدیویی آنلاین Houseparty دارد.

فیسبوک برنامه ویدیوچت گروهی را آزمایش می‌کند

Houseparty یک موبایل اپلیکیشن بسیار پرطرفدار در بین نوجوانان به حساب می آید و فیسبوک از چندی پیش به دنبال کشف دلایل محبوبیت آن بوده است. در اوایل سال جاری میلادی فیسبوک پرسشنامه ای در بین نوجوانان پخش نمود و از آن ها خواست تا علل لذت بردن از کار با اپلیکشین هایی نظیر Houseparty و Fam را شرح دهند؛ اگرچه در آن زمان فیسبوک از اعلام دلایل انجام این کار خودداری نمود، ولی هم اکنون دلایل آن کاملا مشخص است. البته این نخستین بار نیست که فیسبوک سعی در شبیه سازی اپلیکشین سایر شرکت ها دارد؛ قابلیت لایو نیز که پیش از این معرفی شد دارای شباهت های بسیاری با اپلیکشین ویدیو لایو Meerkat می باشد.

اپلیکشین Houseparty زمانی ساخته شد که موسس آن بن رابین اعلام کرد با توجه به امکانات پلتفرم های موجود، اکثریت کاربران تنها زمان کمی از قابلیت پخش زنده استفاده می کنند، در حالی در Houseparty این امکان به کاربران داده می شود تا علاوه بر انتشار پخش زنده ویدیو بتوانند به راحتی به دورهمی های مجازی ویدیویی پیوسته و یا از آن ها خارج شوند، همچنین در صورتی که دوستانشان اقدام به پخش زنده ویدیو کنند به آن ها اطلاع رسانی شود.

همانطور که مشخص است، فیسبوک سرمایه گذاری های زیادی برای جذب کاربران جوان نموده است و ساخت ویژگی هایی مشابه با اسنپ چت یا اپلیکیشن جدید Bonfire تاییدی بر این مورد می باشند، باید منتظر بود و نتیجه این فعالیت ها را دید.

ارسال نظر