فیسبوک پست های جذاب تر را به شما نشان می دهد

شبکه اجتماعی فیس بوک تغییر در الگوریتم خود را اعلام کرده است که بر ارتقاء زمان خواندن تمرکز دارد.

فیسبوک پست های جذاب تر را به شما نشان می دهد

به گزارش کلیک، فیس بوک دوباره در حال تغییر الگوریتم های خود است و این بار قصد دارد تا نشان دهد که آیا شما زمان بیشتری را صرف تماشا کردن می کنید یا خواندن.
این شبکه اجتماعی به فراوانی داده ها توجه می کند وقتی که تصمیم می گیرد که شما در واقع کدام پست ها را در News Feed مشاهده کنید، اما تاکنون توجه زیادی به کاری که شما بعد از خارج شدن از فیس بوک انجام می دهید نداشته است. اما این رویه تغییر خواهد کرد.

موشه بلانک، مهندس نرم افزار و جی ژو، پژوهشگر، در یک پست در وب سایت این شرکت اشاره می کنند، " ما پی برده ایم مدت زمانی که افراد برای خواندن یا تماشای محتوای انتخاب شده از News Feed صرف می کنند یک نشانه مهم از جذابیت پست انتخاب شده برای آنها است. "
در نتیجه، این سایت تلاش خواهد کرد تا لینک هایی را انتخاب کند که زمان مطالعه بیشتری به آنها اختصاص داده شده است. اما تصور نکنید که در آینده یک News Feed شامل داستان های حماسی 30 هزار کلمه ای New Yorker خواهید داشت. این دو نفر اضافه می کنند، " ما همچنین به زمان صرف شده در یک آستانه خاص توجه خواهیم کرد، به این دلیل که ترجیحاً به طور تصادفی به نوشته های طولانی تر نپردازیم."

به نظر می رسد بخشی از علت این تغییر این است که فیس بوک اخیراً درباره رفتار کاربر در خارج از سایت به اندازه کافی اطلاعات داشته است تا معیارهای مناسب را ایجاد کند. این سایت هنوز نمی تواند اظهار نظر کند که وقتی کاربر کامپیوتری این سایت بر روی لینکی که او را از محیط فیس بوک خارج می کند کلیک می کند چه اتفاقی روی می دهد، اما افزایش مداوم نسبت کاربران نرم افزار موبایلی این شرکت، با وجود معرفی سرویس Instant Articles، بدین معناست که فیس بوک اکنون می تواند اطلاعات زیادی درباره حجم مهمی از کاربرانش بدست بیاورد.

این همچنین به آن اجازه می دهد تا در اندازه گیری زمان مطالعه هوشمند تر عمل کند. برای مثال، این الگوریتم زمان بارگذاری را در میانگین زمان خواندن محسوب نمی کند و فقط زمان واقعی صرف شده برای خواندن و مشاهده محتوا را محاسبه می کند.
این تغییر جدیدترین نمونه از تغییرات News Feed فیس بوک است، این شرکت با این تغییر امیدوار است کاربران را تشویق کند تا زمان بیشتری را در این سایت بگذرانند. فیس بوک در تابستان سال گذشته تغییر مشابهی را در پست های سایت خود انجام داد، به طوری که پست هایی که زمان بیشتری برای خواندن آنها اختصاص یافته بود را ارتقاء می داد، حتی اگر بر روی هیچ لینکی کلیک نشده بود. همچنین در سال 2014، این شرکت الگوریتم خود را برای جریمه " محتواهای تحریک کننده " تغییر داد - لینک هایی که کاربر باز می کند و به سرعت می بندد. به گفته بلنک و ژو، " ما پی برده ایم که این اغلب وقتی اتفاق می افتد که محتوای کلیک شده آن چیزی نبوده که کاربر انتظار آن را داشته است."

دومین تغییر در الگوریتم نیز به همراه تغییر زمان خواندن عرضه خواهد شد، به طوری که فیس بوک تنوع بیشتری را در News Feed ایجاد خواهد کرد. این شرکت یک آپدیت برای کاهش مشاهده چندین پست در یک ردیف از یک منبع مشابه در News Feed عرضه خواهد کرد.
ترافیک فیس بوک به اندازه ای برای اکثر سازمان های رسانه ای مهم است که تغییر در الگوریتم این سایت به احتمال زیاد تاثیر مستقیم بر تولیدات برخی از این سازمان ها خواهد داشت. معروف ترین آنها یک تغییر الگوریتم در آگوست سال 2013 بود که به طور خاص پست های محبوب را دوباره به News Feed شما می فرستاد، اگر شما به اندازه کافی صفحه را پایین نیاورده باشید تا در دفعه اول آن را ببینید. این کار منجر به افزایش شدید ترافیک وب سایت های خبری باز شده از طریق این شبکه اجتماعی شد، و تقریباً به تنهایی این سبک از عنوان خبری را محبوب کرد، که توسط سایت اشتراک گذاری چپ گرای Upworthy ابداع شده بود. ( " وقتی طوفان مردم را سرگردان کرده بود، این مرد یک وسیله نقلیه نجات عالی داشت ." " این دایره های عجیب و غریب چند سال است که دانشمندان را سردرگم کرده است. اکنون ما می توانیم پی ببریم که آنها چه چیزی هستند." " سفید شدن مرجان های دریایی در حال ایجاد یکی از بزرگ ترین فروپاشی ها در طول تاریخ است." )

اما وقتی الگوریتم تغییر یافت، ترافیک نیز دچار تغییر شد. در ماه ژانویه امسال، Upworthy 14 نفر از 97 کارمند خود را اخراج کرد و به سمت محتوای ویدئویی تغییر جهت داد. ترافیک ویدئویی این شرکت در 11 ماه گذشته 33 مرتبه رشد داشته است - که تا اندازه ای به لطف یک تغییر دیگر در الگوریتم فیس بوک است.

منبع:MSN

ارسال نظر