فیسبوک از تصاویر متحرک اپل پشتیبانی می کند

آیا فیسبوک می تواند افراد بیشتری را به سرویس تصاویر متحرک اپل (Apple's Live Photos) جذب کند؟

فیسبوک از تصاویر متحرک اپل پشتیبانی می کند

به گزارش کلیک ، حدود چهار ماه پس از اینکه اپل فرمت جدیدی برای تصاویر متحرک معرفی کرد، سر انجام این فرمت روی فیسبوک نیز قابل استفاده شد. البته محدودیتی نیز وجود دارد و آن این است که این تصاویر فقط روی برنامه فیسبوک سیستم عامل آی او اس (iOS) قابل رویت خواهد بود و فقط افرادی که آی او اس 9 به بالا دارند می توانند آن را روی آیفون یا آی پاد شان اجرا کنند.

یک تصویر متحرک، ترکیبی از عکس و فیلم روی iPhone 6S است. وقتی شما تصویر را لمس کرده و نگه دارید یک فیلم کوتاه 3 ثانیه ای که همزمان با ثبت تصویر گرفته شده به نمایش درخواهد آمد.

live_photo.0 تصاویر متحرک یکی از ویژگی های به شدت محبوب آیفون جدید بود. همچنین این ویژگی خلاقانه جدید فقط روی دستگاه های اپل کار خواهد کرد و مشتریان اپل می توانند از آن لذت ببرند. (اگرچه شما می توانید از برنامه های جانبی ساخت تصاویر متحرک GIF استفاده کنید و آن ها را به اشتراک بگذارید)

یکپارچه سازی جدید فیسبوک به افرادی که از سیستم عامل های مختلف در کنار هم استفاده می کنند کمک زیادی نخواهد کرد. کاربران اندروید و یا افرادی که از سایت فیسبوک استفاده می کنند مثل گذشته تصاویر قدیمی و همیشگی را مشاهده خواهند کرد.

فیسبوک دومین خدمات دهنده ای است که از تصاویر متحرک اپل پشتیبانی می کند. شبکه اجتماعی Tumblr نمایش آن تصاویر روی برنامه iOS اش را از دهم دسامبر شروع کرده بود. Getty Images (یک سرویس ارائه دهنده خدمات تصاویر خام) نیز برنامه ریزی کرده است تا سرویس تصاویر متحرک را به زودی به برنامه iOS خود اضافه کند. به نظر می رسد اینستاگرام به صورت طبیعی با این تصاویر سازگار است ولی نرم افزار فیسبوک هیچ برنامه ای برای اضافه کردن این قابلیت (تصاویر متحرک) ندارد.

ویژگی برجسته دیگر iPhone 6S شانس بیشتری نسبت به تصاویر متحرک دارد. صفحه لمسی 3 بعدی یه صفحه نمایش حساس به فشار است. این ویژگی با اکثر برنامه های پیش فرض اپل و تعدادی از برنامه های جانبی کار می کند. طی چند ماه گذشته برنامه های بیشتری در حال افزودن قابلیت پشتیبانی از این فناوری هستند مثل توییتر، فلیکر، آمازون و سوارم .

این قابلیت بیشتر برای میانبر منو ها مفید است ولی تعدادی از توسعه دهندگان دست به کار های خلاقانه ای زده اند. بازی هواپیمایی Breakneck برای حرکت از فشار کمک می گیرد و جانز هاپکینز روی بازی کار می کند که برای از بین بردن اهداف با چالاکی بیشتر از این قابلیت کمک می گیرد. و به زودی برنامه Garage Band اپل نیز از قابلیت لمس 3 بعدی استفاده می کند تا افکت های صوتی بیشتری بر اساس میزان فشار اضافه کند.

منبع: money.cnn.com

ارسال نظر