۸۶ درصد از انرژی مصرفی شرکت فیس بوک در سال ۲۰۱۹ تجدیدپذیر بوده است

رسانه کلیک - فیس بوک در سال ۲۰۱۹، توانسته است ۸۶ درصد از انرژی مصرفی شرکت خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند و قصد دارد که تا سال ۲۰۲۱، این عدد را به ۱۰۰ درصد برساند. 

۸۶ درصد از انرژی مصرفی شرکت فیس بوک در سال ۲۰۱۹ تجدیدپذیر بوده است

شرکت فیس بوک سال‌ها قبل اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۱، انرژی مصرفی همه عملیات‌های خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند. برای رسیدن به این هدف، فیس بوک از همان سال در حال ردیابی و اندازه‌گیری میزان انرژی‌های مصرفی خود بوده است و روز قبل در گزارشی اعلام کرد که ۸۶ درصد از انرژی‌های مصرفی این شرکت در سال ۲۰۱۹ تجدیدپذیر بودند و این عدد در سال ۲۰۱۵، ۳۵ درصد بوده است.

شرکت فیس بوک یک مزرعه بزرگ خورشیدی در تگزاس دارد و اکنون ۱.۳ گیگاوات انرژی بادی و خورشیدی از پروژه‌های مختلف خود دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۹، تولید گازهای گلخانه‌ای در عملیات‌های خود را تا ۵۹ درصد کاهش داده است و در مقایسه با سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۰۰هزار تن تولید کربن را کاهش داده است.

همچنین شرکت فیس بوک در این گزارش ادعا کرده است که قصد دارد به شهرهایی که کارخانه‌های این شرکت در آن‌ها فعال هستند کمک کنند تا نیازهای خود را برطرف کنند. برای مثال این شرکت قصد دارد گرمایی که از سرورهای خود در اودنسه و دانمارک تولید می‌شود را به شرکت گرمایشی این مناطق اهدا کند. این شرکت امیدوار است که از این طریق، سالانه ۱۰۰هزار MWh گرما تولید کند که این میزان برای گرم کردن ۶۹۰۰ خانه در این مناطق کافی است.

همچنین این شرکت در تلاش است تا الگوی مصرف آب خود را بهبود دهد. فیس بوک در سال ۲۰۱۹، بیش از سه میلیارد گالن در مصرف آب صرفه‌جویی کرده است و از این آب برای پروژه‌های آبخیزداری در نیو‌مکزیکو و ارگان استفاده کرده است. همچنین یک پروژه آزمایشی در دیتاسنتر نیومکزیکو توانسته است تا ۴۰ درصد از مصرف آب برای خنک کردن را کاهش دهد. فیس بوک قصد دارد این تکنولوژی را در سال جاری در مراکز داده دیگر خود نیز اجرا کند.

ارسال نظر