فیسبوک برای ویدئو ها از فناوری HTML 5 به جای Flash استفاده خواهد کرد

کمپانی بزرگ فیسبوک امروز رسما اعلام کرد که از امروز به بعد تمامی ویدیوهای قرار گرفته بر روی سایتش بصورت پیش فرض با بکارگیری فناوری نوین HTML 5 و نیز از طریق تمام مرورگرهای اینترنت قابل مشاهده خواهند بود.

فیسبوک برای ویدئو ها از فناوری HTML 5 به جای Flash استفاده خواهد کرد

به گزارش کلیک ، خود شرکت Adobe اخیرا این موضوع را تصدیق کرد که دیگر زمان آن رسیده که با Flash خداحافظی کنیم. چندی پیش نیز مدیر امنیتی فیسبوک سازنده نرم افزار فلش را برای اعلام رسمی منقضی شدن و به سر رسیدن عمر این تکنولوژی فراخواند. تکنولوژی ای که بحث آسیب پذیری و داشتن ضعف در برابر ویروس ها و بدافزار های مختلف یک مشکل و نقطه ضعف همیشگی و همواره مطرح برای آن تلقی می شود.
" ما در نظر داریم که فناوریPlayer HTML 5 را فعلا فقط بر روی تعداد اندکی از مرورگرها پیاده کنیم, و به تدریج که آن را مورد اصلاح و بازبینی قرار دادیم و برخی باگ ها و مشکلات احتمالیش را رفع کردیم آن را بر روی مرورگرها, نسخه ها و سیستم های مختلف و متنوع توسعه و گسترش دهیم". این ها جملاتی است که Daniel Baulig از دست اندر کاران فیسبوک در وبلاگ شخصیش نوشته است.اگر شما یکی از استفاده کنندگان یکی از انواع کامپیوترها و سیستم های شخصی نوین باشید, احتمالا تا کنون گاهی اوقات با ویدیوهای قابل پخش با HTML 5 مواجه شده اید. این در حالی است که برخی از مرورگرهای قدیمی با استانداردهای جدید به خوبی سازگار نشده اند و علاوه بر بیشتر بودن زمان بارگذاری ویدیوها, باگ ها و مشکلات پخش بیشتری را هم دارند. Baulig اظهار داشت: " این همان دلیلی است که ما برای اینکه HTML 5 را بر روی تمام مرورگرها به جز تعداد اندکی از آنها به صورت پیش فرض به کار بگیریم تا به امروز صبر کرده ایم".
اکنون فیسبوک دیگر بخوبی اطمینان دارد که تمامی این مسائل و مشکلات را شناسایی کرده و بر این باور است که HTML 5 مسلما یک تجربه خوشایند و خوب را به کاربران منتقل خواهد کرد. اما مشکل دیگر این بود که ویدیوهای HTML 5 قرار گرفته بر روی سایت فیسبوک اندکی دیرتر و با سرعتی کمتر از ویدیوهای معمولی بارگذاری می شدند, مسئله ای که البته Baulig معتقد است اصلاح شده و بهبود یافته است. او می گوید: " ما بالاخره به مرحله ای رسیدیم که احساس کردیم وقت آن رسیده که از این تکنولوژی رونمایی شود". گذشته از ضریب امنیتی بالا و عملکرد بهتر و سریعتر برای این تکنولوژی نوین , فیسبوک فعلا فقط بر روی ایجاد یک تجربه خوب و خوشایند در هنگام استفاده کاربران از شبکه اجتماعیش تاکید دارد.
Baulig هم چنین اعتقاد دارد: " کاربران فیسبوک مطمئنا بخاطر HTML 5 از این به بعد زمان بیشتری را مشغول تماشای ویدیوها خواهند بود". " فیلم ها و کلیپ های مختلف یک راه بسیار پربار و غنی برای ایجاد ارتباط با جهان اطراف به شمار می روند, و ما بسیار خرسندیم که توانستیم تجربه استفاده از فیسبوک و تماشای ویدیو های آن را بهبود ببخشیم". " بازی های بر پایه فلش هنوز به کار خود ادامه خواهند داد , با این وجود طبق گفته فیسبوک قرار شده که این کمپانی با همکاری کمپانی Adobe این ضمانت را بدهند که تکنولوژی بازی های فلش همچنان قابل اعتماد و امن باقی بماند.

ارسال نظر