پشت پرده دخالت فیس‌بوک، گوگل و توئیتر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا

رسانه کلیک - در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فیس‌بوک، گوگل و توئیتر به دادگاه احضار می‌شوند تا در مورد ایجاد زمینه جاسوسی و دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ توضیحاتی ارائه دهند.

پشت پرده دخالت فیس‌بوک، گوگل و توئیتر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا

بسیاری از مخالفان دونالد ترامپ معتقدند روسیه نقشی اساسی در عوض کردن نتیجه انتخابات به نفع ترامپ داشته است. از آنجایی که پلتفرم‌های اجتماعی نقشی گسترده در تبادل اطلاعات دارد، فیس‌بوک، گوگل و توئیتر باید در کمیته اطلاعاتی سنا، در مورد این اتهام توضیحاتی ارائه دهند.

طبق گفته‌های نماینده حزب جمهوری‌خواه، در ۱ نوامبر ۲۰۱۷ در جلسه‌ای عمومی، شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در کمیته اطلاعاتی سنا حاضر و توضیحات آنان مبنی بر دخالت در انتخابات بررسی می‌شود تا مقامات این حزب دریابند روسیه از چه ابزارهای آنلاینی استفاده کرده تا در نتیجه این انتخابات رخنه کند. در حالی که این نماینده، هیچ اشاره‌ای به شرکت‌های تکنولوژی نکرده، گوگل و فیس بوک اعلام کرده‌اند که برای حضور در این کمیته دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند.

برخی از قانون‌گذاران آمریکا معتقدند هکرهای روسی، با استفاده از اینترنت اقدام به نشر اکاذیب کرده‌اند که این اخبار بر نتیجه انتخابات به نفع ترامپ تأثیر زیادی گذاشته است.

جالب است بدانید هفته گذشته ترامپ، فیس‌بوک، نیویورک‌تایمز و واشینگتن پست را رسانه‌های ضد ترامپ خواند. رییس جمهور آمریکا معتقد است بیشتر مردم طرفدار وی هستند و هیچ رئیس‌جمهوری در ۹ ماه نخست کار خود به پیشرفت‌هایی که ترامپ دست یافته، نرسیده است.

مدیر عامل و بنیان‌گذار فیس‌بوک در توئیت های مختلفی اعلام کرد که ترامپ همیشه این رسانه اجتماعی را به دخالت در انتخابات متهم کرده است. زاکربرگ در رابطه با تأثیر رسانه خود در انتخابات گفت: «در این پلتفرم مردم راجع به مسائل مختلفی صحبت کردند و ایده‌های خود را به نمایش گذاشتند که شاید خارج از دنیای نت هیچ‌وقت امکان آن را نداشته باشند. شاید این اولین انتخاباتی است که رسانه‌های اجتماعی آنلاین، نقشی عمده‌ای در تبادل اطلاعات مرتبط با آن داشته است».

البته مقامات فیس‌بوک پیش‌تر اعلام کرده بودند در جریان انتخابات، هر صفحه‌ای را که به نظر می‌رسید از جانب روسیه اقدام به پخش اخبار کذب کرده بودند، بستند. آنها همچنین در بیانیه‌ای اعلام کردند که از ارائه هر گونه توضیحاتی در این حیطه دریغ نمی‌کنند و از کنگره می‌خواهند تا نتایج تحقیقات خود را در اختیار عموم قرار دهد.

از طرفی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هرگونه دخالت این کشور را در انتخابات آمریکا تکذیب کرده است.

وی با اشاره به اینکه روسیه هیچ دخالتی در پروسه انتخاب نداشته است، عنوان کرد: «نسبت دادن چنین ادعایی به روسیه، تنها چهره سیاسی این کشور را مخدوش می‌کند».

ارسال نظر