تماشاکنید: اینترنت پر سرعت لیزری شگفتی همگان را برانگیخت

فیسبوک در حال کار بر روی پروژه ای است که به وسیله آن می تواند از طریق لیزر و توسط یک پهباد خورشیدی، دسترسی به اینترنت در دور ترین نقاط جهان را ممکن کند.

تماشاکنید: اینترنت پر سرعت لیزری شگفتی همگان را برانگیخت

به گزارش کلیک، این پروژه عظیم فیسبوک حالا یک قدم جلوتر رفته است. در اولین آزمایش این پهباد توانست اینترنتی با سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه را توسط لیزر به زمین منتقل کند.

این کمپانی قصد دارد تا دسترسی به اینترنت پرسرعت را حتی در دور ترین نقاط دنیا فراهم سازد.در اولین آزمایش مهندسین فیسبوک موفق شدند تا به سرعت ۲٫۱ گیگابیت بر ثانیه برسند ولی این پایان کار نخواهد بود و آن ها معتقدند که امکان افزایش سرعت وجود دارد.

این سیستم از امواج نامرئی مادون قرمز استفاده می کند که در ثانیه میلیاردها بار روشن و خاموش می شوند تا تبادل اطلاعات با کمترین مصرف انرژی ممکن شود.

wired_facebook-s-grand-plan-to-connect-the-world-takes-off-3

photo_2016-07-22_15-44-32

PicsArt_01-27-08.14.11

اما برای اینکه فیسبوک بتواند امکان دسترسی به این اینترنت را در نقاط دور افتاده دنیا فراهم کند نیازمند پهباد های خورشیدی است که در ارتفاع ۱۸۰۰۰ متری زمین پرواز می کنند. این پهباد ها که زیرمجموعه پروژه آکیلا(Aquila) هستند با استفاده از پنل های خورشیدی و موتور های بسیار پیشرفته قادرند تا ماه ها به پرواز ادامه دهند و به تامین اینترنت بپردازند.

چالش پیش روی تیم مهندسی فیسبوک، لزوم دقت در پرتو افکنی این لیزر هاست. همچنین این سیستم باید تحمل تفاوت درجه حرارت تا ۹۰ درجه سانتیگراد را داشته باشد.

  • در ادامه می تونید ویدئو مربوط به این پروژه را مشاهده کنید.
ارسال نظر