فیسبوک مثل همیشه پذیرای مسلمانان خواهد بود

به گزارش کلیک،مارک زاکربرگ موسس و مدیر 31 ساله ی فیسبوک روز چهارشنبه در پستی در حساب شخصیش گفت: بعد از حادثه تروریستی پاریس ، من فقط میتوانم  مسلمانان وحشت زده ای را تصور کنم که به خاطر اعمال ناشایست دیگران مورد آزار و اذیت قرار خواهند گرفت. اگر شما به عنوان یک مسلمان در این جامعه حضور دارید من به عنوان رهبر تیم فیسبوک میخواهم این را بدانید که ما مثل همیشه پذیرای شما هستیم و برای حفظ حقوق شما خواهیم جنگید تا نهایتا فضایی سرشار از صلح و امنیت را برای شما فراهم آوریم.

فیسبوک مثل همیشه پذیرای مسلمانان خواهد بود

به گزارش کلیک،مارک زاکربرگ موسس و مدیر 31 ساله ی فیسبوک روز چهارشنبه در پستی در حساب شخصیش گفت: بعد از حادثه تروریستی پاریس ، من فقط میتوانم مسلمانان وحشت زده ای را تصور کنم که به خاطر اعمال ناشایست دیگران مورد آزار و اذیت قرار خواهند گرفت. اگر شما به عنوان یک مسلمان در این جامعه حضور دارید من به عنوان رهبر تیم فیسبوک میخواهم این را بدانید که ما مثل همیشه پذیرای شما هستیم و برای حفظ حقوق شما خواهیم جنگید تا نهایتا فضایی سرشار از صلح و امنیت را برای شما فراهم آوریم.

با توجه به حقایق موجود جامعه این بیانیه عاقلانه به نظر می رسد. مسلمانان حدودا 20 درصد از جمعیت کل دنیا را تشکیل می دهند و ادعای فیسبوک این است که وظیفه اش فراهم کردن امکان اشتراک گذاری اطلاعات برای مردم و همچنین ارتباط بیشتر بین مردم در سراسر جهان است. جهانی که از مردمانی از قومیت ها و مذهب های مختلف تشکیل شده است.

در پی حمله تروریستی پاریس و تیراندازی دسته جمعی در سان برناردینوی کالیفرنیا مقامات سیاسی آمریکایی و اروپایی تهدید کردند: قوانین جدیدی را وضع خواهند کرد تا حرکت های مسلمانان را پیگیری و متوقف کنند چه مظنون به همکاری با تروریست ها باشند و چه نباشند.

نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ، در روز دوشنبه گفت: هر مسلمان غیر شهروند آمریکا نباید اجازه ورود به آمریکا را پیدا کند. سیاستمداران دولتی همچنین در حال فشار آوردن به شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک هستند تا با محدود کردن قابلیت های ارتباطی شان در اینترنت اجازه فعالیت به تروریست ها و افراط گرایان را در این شبکه ها ندهند .

بیانیه زاکربرگ نشان دهنده ی افزایش اظهار نظر های سیاسی اهالی سیلیکون ولی است جایی که مدیران احساس می کنند باید در مورد مسائل مختلف اظهار نظر کنند از امنیت و حریم شخصی در فضای مجازی گرفته تا حقوق همجنس بازان.

زاکربرگ می گوید: به خاطر آموزه های یهودیت او تصمیم به ابراز عقیده در این مورد گرفته است و افزود والدینش به او آموخته اند که در برابر هر هجومی بر علیه هر اجتماعی ساکت نشیند. او می نویسد : حتی اگر امروز خطری تو را تهدید نمیکند، در زمان حمله به آزادی به همه صدمه وارد خواهد شد.

منبع: cnet.com

ارسال نظر