فیس بوک به زبان شما صحبت می کند

شرکت فیس بوک با کاربرانی از سراسر دنیا به تازگی ۳ زبان تازه به سیستم ترجمه این شبکه محبوب اجتماعی اضافه کرده است، تا هرچه بیشتر نیاز مخاطبان را برآورده سازد.

فیس بوک به زبان شما صحبت می کند

به گزارش کلیک، با وجود افزایش شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های متفاوت ارتباط جمعی، فیس بوک همچنان محبوبیت خود را در میان کاربران حفظ کرده است. این شبکه اجتماعی که بیش از ۱٫۷۱ میلیارد کاربر فعال را به خود جذب کرده است، برای حفظ این کاربران و افزایش ارزش سهام خود در بازارهای جهانی، خدماتی را ارائه می دهد که برای افراد جذابیت های خاص خود را دارد.

شرکت فیس بوک با توجه به بین المللی بودن این شبکه اجتماعی و همچنین وجود ملیت ها و زبان های مختلف در میان کاربران و به منظور سهولت در استفاده ترجمه های مختلفی را به چندین زبان رایج برای مخاطبان فراهم کرده است تا این افراد بتواند به آسانی در این شبکه محبوب اجتماعی به گشت و گذار بپردازند.

پسندیدن، اشتراک گذاری و یا عنوان هایی نظیر تنظیمات، صفحات پسندیده شده و .... از واژه هاییست که توسط این شرکت ترجمه شده است. سخنگوی شرکت فیس بوک در نشستی خبری عنوان کرد، این شرکت قصد دارد تا با اضافه کردن چند زبان دیگر فیس بوک را به زبان بومی ملیت های مختلف نزدیک کند.

برای بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی ، آشنایی با زبان رسمی انگلیسی و یا زبان های رایج دیگر مشکل به نظر می آید و همین مساله باعث می شود تا مخاطبان از این شبکه ها دور شوند.

فیس بوک برای رفع مشکل زبان تاکنون ۱۰۱ گویش و زبان را به کار گرفته است که به تازه گی ۴ زبان دیگر نیز به این شمار اضافه شده است. به گفته سخنگوی فیس بوک، این زبان ها شامل زبان " مالتی" گویش رایج بومیان مالت که بیش از ۴۰۰ هزار نفر با این زبان سخن می گویند و زبان "Pulaar " گویشی خاص در منطقه غرب و مرکزی آفریقا و زبان "Corsican " که از آن به عنوان نادرترین نوع گویش و همچنین زبانی رو به فراموشی یاد می شود.

آمار و ارقام از افزایش کاربران فیس بوک پس از ایجاد ترجمه های آنلاین در این شبکه اجتماعی خبر می دهند. تحقیقات نشان می دهد بیش از یک میلیارد کاربر فیس بوک به زبان هایی غیر از انگلیسی صحبت می کنند که با توجه به آمار رو به رشد کاربران، به زودی افزایش کاربران غیر انگلیسی زبان را شاهد خواهیم بود، چرا که استفاده از یک شبکه اجتماعی بین المللی به زبان بومی حس خوبی را برای مخاطب فراهم می کند.

سخنگوی این شرکت طبق تایید این مطلب افزود، با افزایش زبان های بومی و غیر رسمی ملیت های مختلف در شبکه اجتماعی می توان به جرات به افزایش روز افزون کاربران امیدوار بود. همچنین طبق آمارهای مطرح شده، ۴۰ زبان جز محبوب ترین و رایج ترین زبان های مورد استفاده در فیس بوک نام گرفته اند.

شرکت فیس بوک برای ارائه بهترین خدمات در زبان های مختلف ترجیح می دهد از بومیان مسلط به زبان انگلیسی و زبان مقصد استفاده کند تا بهترین برگردان را از مطالب مورد نظر در اختیار کاربران قرار دهد.

در سال ۲۰۰۷ شبکه اجتماعی فیس بوک تنها به زبان انگلیسی قابل استفاده بود که این خود کار را برای کاربران سخت می کرد. رفته رفته با اضافه شدن کاربران مختلف زبان ها و ترجمه های متفاوت نیز در دستورکار فیس بوک قرار گرفت.

امروزه فیس بوک با ماهانه بیش از ۱٫۷ میلیارد کاربر فعال و با قابلیت ترجمه ۱۰۵ زبان رایج، یکی از محبوت ترین شبکه های اجتماعی جهان به شمار می آید.

ارسال نظر