استفاده از فناوری FaceID در مک بوک های اپل

رسانه کلیک - یکی از کلیدی‌ترین امکاناتی که به آیفون X اضافه شده فناوری تشخیص چهره (FaceID) است. حال، بسیاری از افراد خواستار استفاده از این تکنولوژی در مک بوک های اپل شده‌اند.

استفاده از فناوری FaceID در مک بوک های اپل

پس از عرضه جدیدترین مدل‌های آیفون به بازار، علاقه‌مندان نظرات بسیاری در مورد فناوری تشخیص چهره این مدل داده‌اند. بسیاری معتقدند این فناوری بسیار سریع و راحت است و در صورت داشتن عینک، کلاه، شال و غیره همچنان چهره کاربر شناسایی می‌شود. حال، به‌رغم تمامی این تعاریف، همچنان سؤالات بسیاری وجود دارد که باید به آن پاسخ داد.

خبر خوش برای دوستداران محصولات اپل این است که استفاده از فناوری تشخیص چهره در لپ‌تاپ‌های اپل چندان دور از ذهن نیست؛ چرا که پیش از این مایکروسافت نیز از فناوری تشخیص چهره با نام Windows Hello در ویندوز ۱۰ استفاده کرده بود. البته هم‌اکنون مک‌بوک‌های اپل به فناوری حسگر اثر انگشت مجهز است.

یکی از کاربران Windows Hello اعلام کرده که نرم افزار شناسایی چهره در بعضی دستگاه های ویندوزی مایکروسافت نیاز به زمان زیادی برای تشخیص چهره صاحب دستگاه دارد و هنگامی که فرد عینک داشته باشد، شناسایی چهره انجام می‌شود، اما زمانی که از کلاه و شال استفاده کند، این فناوری دیگر قادر به شناسایی چهره نیست و در نتیجه به کاربر اجازه استفاده از دستگاه را نمی‌دهد.

بسیاری از کاربران مک‌بوک معتقدند بکارگیری این فناوری در مک‌بوک‌ها امکان‌پذیر است چرا که این دستگاه‌ها، تنها به سنسور و یا دوربینی ثانویه نیاز دارند تا با استفاده از اشعه مادون قرمز، خطوط سه-بعدی چهره کاربر ترسیم شود. این تکنولوژی در حال حاضر در پرچم‌دار جدید آیفوناستفاده می‌شود.

حال، به‌ استثنای آیفون X سایر آیفون‌ها تنها به حسگر اثر انگشت مجهز هستند و به‌ استثنای لپ‌تاپ‌های MacBook Pro، در سایر مک‌بوک‌های اپل، از هیچ فناوری بیومتریکی استفاده نشده است. جالب است بدانید حتی استفاده از فناوری تشخیص چهره در ویندوز ۱۰ تنها منحصر به یک سری از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت بوده و در بسیاری از لپ‌تاپ‌های این شرکت نیز از هیچ فناوری بیومتریکی استفاده نشده است.

بنابراین خیلی دور از ذهن نیست فناوری تشخیص چهره تنها در لپ‌تاپ‌های MacBook Pro استفاده شود، اما به نظر می‌رسد اپل پیش از استفاده از این فناوری در مک‌بوک‌ها، آی‌پدهای خود را به این فناوری مجهز کند.

ایده استفاده از این فناوری در لپ تاپ و مک‌بوک، تا حدود زیادی مدیون کنسول‌های بازی Xbox One و PlayStation 4 در سال ۲۰۱۳ است که از این فناوری به منظور انجام بازی‌های مختلف استفاده می‌شد.

با این وجود، بسیاری از کارشناسان معتقدند بهره‌گیری از فناوری تشخیص چهره در مک‌بوک بسیار ساده است؛ چرا که دوربین این دستگاه‌ها درست رو به روی صورت کاربر تعبیه شده و به‌ سادگی می‌توان از این دوربین‌ها برای بکارگیری این فناوری استفاده کرد.

ارسال نظر