آسان‌تر شدن شرایط کسب و کار دیجیتال

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: افرادی که ۱۸ سال سن دارند و از داشتن رزومه‌کاری، کارت پایان خدمت و مکان فیزیکی برای فعالیت محروم هستند، می‌توانند وارد کسب و کار دیجیتال شوند.

آسان‌تر شدن شرایط کسب و کار دیجیتال

به گزارش کلیک به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی موسویان در میزگرد دومین همایش ملی فضای مجازی پاک (فمپ) گفت بر اساس قولی که سال گذشته در اولین دوره این همایش پیرامون ساماندهی زمینه‌های مختلف فضای مجازی داده شده بود، لوگوی هوشمند را به سایت‌هایی که موفق به کسب مجوز لازم شده بودند، اعطا کردند.
مرتضی موسویان ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم از سال آینده زمینه‌ای را فراهم کنیم که رنکینگ سایت‌های مختلف قابل بازدید باشد تا هر ماه قادر باشیم بر این اساس برترین سایت‌ها را اعلام کنیم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال بیان کرد: دادن شناسه الکترونیکی برای مشخص شدن مالکیت معنوی نیز از دیگر برنامه‌های مرکز برای سال ۹۵ است. نرم افزارهایی نیز با توجه به شاخص‌های موجود در این زمینه دارای رتبه خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم در سال ۹۵ برای افزایش کیفیت کار، رقابتی سالم بین تمام موسسات و محصولات ایجاد کرده و در پایان سال آینده مانند امسال نیز جشنواره سرآمدان را برگزار کنیم، با این تفاوت که نظام جشنواره در طول سال نظامی مستمر باقی خواهد ماند و کسانی که بتوانند عنوان سرآمد خود را در طول سال حفظ کنند لقب سرآمد برتر دریافت می‌کنند و جایزه ای معادل ۵۰ سکه می‌گیرند.اما سرآمدان همانند جشنواره هشتم رسانه‌های دیجیتال، همان جایزه معادل ۱۰ سکه را دریافت خواهند کرد. بعد از تعیین شاخص‌های داوران، از نظرات مردم برای رنک دهی و دادن امتیازات استفاده می کنیم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: مسئله بعدی پنجره واحد وزارت ارشاد است که قرار است به صورت تدریجی برای کلیه مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرا در آید؛ در حال حاضر تمام ارتباط ما با مخاطبان به شکل مکانیزه و بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام می‌شود.

موسوی ادامه داد: یکی از مشکلات مرکز در سال‌های گذشته این بود که اجازه فعالیت به اشخاص حقیقی داده نمی‌شد اما با توجه به حمایت دکتر جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدامات مناسبی صورت گرفت،مثلا هم اکنون اجازه فعالیت به افراد ۱۸ سال داده شده و لزوم داشتن روزمه کاری، کارت پایان خدمت و مکان فیزیکی برای فعالیت، حذف شده‌است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: خوشبختانه هم اکنون تعداد ۶۹۰ فرد حقیقی در مرحله دریافت اخذ مجوز هستند و از جمله برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته شده برای این افراد، آموزش در خصوص کسب و کار دیجیتال و هدیه یک برنامه اندرویدی است که خرید آن نه میلیون هزینه در بر دارد. تنها شرط گذاشته شده برای این افراد، فعالیت تحت عنوان فرهنگیار است که همان‌گونه که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، تخلفات و نظرات خود را به ما ارجاع دهند. با این شرط می‌توان گفت همه دانشجویان می‌توانند وارد عرصه کسب و کار دیجیتال شوند.
مرتضی موسویان در دومین همایش ملی فضای مجازی پاک به بررسی ضرورت توجه به فضای مجازی و آینده این فضا با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری اشاره کرد.

منبع:isna

ارسال نظر