اخبار جعلی در برزیل بیداد می‌کند!

رسانه کلیک - واژه اخبار جعلی اولین بار در سال ۲۰۱۶ و در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر سر زبان‌ها افتاد. حال مقامات دولتی و شرکت‌های بزرگ به دنبال مبارزه با اشاعه اخبار جعلی هستند.

اخبار جعلی در برزیل بیداد می‌کند!

اخبار جعلی در دنیای هنر، سیاست و فناوری بسیار به چشم می‌خورد و مقامات رسمی در حیطه‌های مختلف، سعی در مبارزه با اشاعه آن دارند؛ اما به نظر می‌رسد همچنان برخی از کشورها تحت تأثیر اثرات منفی این اخبار کذب هستند.

تأثیرات اخبار جعلی گاه تا مدت‌ها ادامه دارد و افراد مختلف با انگیزه‌های مختلف اقدام به اشاعه این خبرها می‌کنند. برای مثال، در جریان جدال بحث‌برانگیز رئیس‌جمهور پیشین برزیل، از ۵ خبر پربازدید این جدل در فیس‌بوک، ۳ مورد آن جعلی بود که تأثیر بسیار منفی بر این مجادله داشت. البته مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک با اذعان به جعلی بودن برخی خبرها، متعهد شد تا از نشر اکاذیب در رسانه اجتماعی خود جلوگیری کند.

جالب است بدانید آلمان نیز در جریان انتخابات اخیر خود، هدف پخش اخبار دروغین قرار گرفت که تأثیر بسزایی در روند انتخاباتش نگذاشت. به نظر می‌رسد آلمانی‌ها نسبت به آمریکایی‌ها و سایر اروپاییان،تمایل بیشتری به پخش اخبار واقعی داشته و از پخش خبرهای دروغ جلوگیری کرده‌اند.

ارسال نظر