Valve نزدیک به ۲۰۰ بازی جعلی را از استیم حذف کرد

رسانه کلیک – در سال جاری، شرکت Valve بارها و بارها علاقه خود را برای بهبود تجربه کاربری در شبکه Steam با اقداماتی چون برخورد با بازی های جعلی نشان داده است.

Valve نزدیک به ۲۰۰ بازی جعلی را از استیم حذف کرد

به گزارش کلیک ؛ وب سایت wccftech در گزارشی نوشت؛ منظور ولو (Valve)، شرکت توسعه دهنده بازی های ویدیویی در آمریکا از «بازی های جعلی» عنوان های ضعیف و بی کیفیتی است که تنها برای استفاده از مزایای تجاری در شبکه استریم (Steam) حضور دارند.

این شرکت به تازگی نزدیک به ۲۰۰ عنوان بازی را از فروشگاه خود حذف کرده است. بنابراین، کاربران از امروز قادر به پیدا کردن فهرستی از شرکت هایی مانند Zonitron و Silicon Echo Studios نخواهند بود. همچنین در بین بازی هایی که از پلتفرم حذف شده است، نام هایی مانند Grim Banana، Clickey و SHAPES وجود دارد. اگر شما هیچ کدام از این نام ها را نمی شناسید، باید بدانید که این بازی ها اغلب به صورت سطحی و با استفاده از موتورهایی مانند Unity ساخته شده اند.

بررسی های Valve نشان می دهد که ۸۶ عنوان از این بازی های جعلی تنها در دو ماه گذشته منتشر شده است. رشد بازی های جعلی به این خاطر است که اغلب آنها در بسته های رایگان یا ارزان قیمت کارت های معاملاتی را در اختیار کاربران قرار می دادند. کاربران با کمترین تلاش امتیاز بیشتری بدست می آوردند؛ کاری که سود مالی خوبی را نصیب تولید کنندگان این بازی های بی کیفیت می کرد.

شرکت Valve در ماه آگوست این عمل را به طور عمومی محکوم و اعلام کرد که فعالیت شرکت هایی را که از این مورد سواستفاده می کنند، محدود خواهد کرد.

این شرکت به تازگی و پس از حذف ۲۰۰ عنوان بازی جعلی در یک اطلاعیه اعلام کرد: ما در حال نظارت تمام وقت بر روی بازی ها هستیم که منجر به شناسایی و حذف برخی عناوین از چندین حساب Steamworks شده است. این حساب ها گزارش های زیادی از ناامیدی مشتریان و سایر توسعه دهندگان بازی ها داشتند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ اقدامات این بازی ها تأثیر منفی بر کارکرد فروشگاه و ابزارهای ما داشت و کار را برای کاربران در خصوص پیدا کردن بازی های سرگرم کننده سخت تر کرده بود. این توسعه دهندگان همچنین از امتیازات Steam سوء استفاده کرده بودند. در نتیجه، ما این بازی ها را از فروشگاه Steam حذف کردیم و ارتباط تجاری خود را با آنها به پایان رساندیم.

کمپانی ولو در ادامه این گزارش نوشت: Steam یک پلتفرم باز است، اما ما از توسعه دهندگان می خواهیم که به مشتریان و سیاست های ما احترام بگذارند. بازی های اسپم و یا دستکاری شده چیزی نیست که ما آن را تحمل کنیم. اولویت ما کمک به بازیکنان در پیدا کردن بازی هایی است که بتوان از آنها لذت برد.

گفتی است؛ این تنها اقداماتی نیست که Valve برای پایان دادن به این مشکل اتخاذ کرده است؛ از آوریل سال جاری، این شرکت تغییراتی در ساختار Steam ایجاد کرده است که از جمله آن می توان به جایگزینی یک سیستم جدید به نام Steam Greenlight و فعال کردن هیستوگرام اشاره کرد.

ارسال نظر