پرتاب موفقیت آمیز قوی ترین موشک ساخت بشر به فضا!

رسانه کلیک - شرکت اسپیس ایکس که توسط ایلان ماسک مدیریت می شود دست به اقدام جالبی زده است. این شرکت فالکون هوی را که قوی ترین موشک جهان محسوب می شود، با موفقیت به فضا پرتاب کرد. طی این عملیات، خودروی ایلان ماسک که سرنشین این راکت بود، از کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری عبور خواهد کرد.

پرتاب موفقیت آمیز قوی ترین موشک ساخت بشر به فضا!

قوی ترین موشک جهان با نام فالکون هوی (Falcon Heavy) به صورت موفقیت آمیز از فلوریدا به سمت فضا پرتاب شد. این راکت ماشین قرمز رنگ تسلا رودستر ایلان ماسک را حمل می کرد. این موشک از سه پیشران بهره می برد که پیشران های جانبی با موفقیت فرود آمدند ولی رانشگر سوم و مرکزی آن در اقیانوس سقوط کرد ( موشک فالکون ۹ با موفقیت به فضا پرتاب شد ).

فالکون هوی دارای 27 موتور بوده که آن را تبدیل به قوی ترین موشک جهان می کند. این تعداد موتور قادر به تولید بیش از 5 میلیون پوند نیروی پیشرانش است. این قدرت باعث می شود که فالکون هوی بتواند محموله ای با وزن نزدیک به 140 هزار پوند را در مدار پایینی زمین قرار دهد. موشک های کنونی قادر به حمل محموله ای با نصف این وزن هستند.

قوی ترین موشک جهان

پرتاب موفقیت آمیز فالکون هوی برای اسپیس ایکس (SpaceX) اهمیت بالایی دارد، چرا که می تواند پروژه های تجاری جدیدی را برای این شرکت در پی داشته باشد. ایلان ماسک در ابتدا قصد داشت موشک فالکون هوی را در سال 2013 یا 2014 به فضا پرتاب کند.

شرکت فضایی اسپیس ایکس از سال 2011 در حال توسعه فالکون هوی بود ولی به علت مشکلات ایجاد شده نتوانست قوی ترین موشک جهان را در سال 2014 به فضا پرتاب کند.

قوی ترین موشک جهان

این موشک برای ارسال یک محموله در مدار طراحی شده است؛ بنابراین برای آزمایش آن از خودروی ایلان ماسک به عنوان محموله استفاده شد. حال که پرتاب فالکون هوی با موفقیت انجام شده، این راکت تا پایان سال 2018 دو ماموریت دیگر را نیز برعهده خواهد داشت. در نیمه اول سال 2018 این موشک ماهواره Arabsat 6A کشور عربستان را به فضا پرتاب می کند.

ارسال نظر