بازی Far Cry 5 کرک شد!

رسانه کلیک - سرانجام پس از گذشت 19 روز، جدیدترین عنوان ویدیویی شرکت فرانسوی یوبی سافت یعنی بازی Far Cry 5 از دست هکرها در امان نماند و قفل آن شکسته شد!

بازی Far Cry 5 کرک شد!

برهیچکس پوشیده نیست جدیدترین اثر ویدیویی شرکت یوبی سافت یعنی بازی Far Cry 5 بر خلاف نسخه های قبلی موفقیت های بسیاری را برای سازندگان و شرکت ناشر به همراه آورده است. این عنوان ویدیویی در زمان عرضه به سرعت مورد استقبال بازیکنان و هواداران قرار گرفت و تنها در عرض یک هفته، به فروش بیش از 5 میلیون نسخه در سراسر جهان دست یافت؛ به طوری که این فروش چشمگیر باعث شد تا نسخه پنجم بازی فار کرای به عنوان موفق ترین اثر این مجموعه تبدیل شود.

حال با توجه به اینکه شرکت یوبی سافت به منظور جلوگیری از انتشار غیرقانونی بازی Far Cry 5 از چندین لایه و قفل امنیتی بر روی آن استفاده کرده بود، لیکن این عنوان ویدیویی نیز به سرنوشت سایر بازی ها دچار شد و پس از گذشت 19 روز از انتشارش، سرانجام توسط گروه های هکری هک شد و هم اکنون به صورت رایگان و غیرقانونی در دسترس بازیکنان قرار دارد.

بر اساس بیانیه گروه هکری CPY، نسخه پی سی بازی Far Cry 5 که توسط قفل امنیتی قدرتمند Denuvo محافظ می شد، در حال حاضر رسما کرک شده و علاقه مندان می توانند بدون پرداخت هزینه ای، بخش داستانی و تک نفره این عنوان را تجربه کنند.

لازم به یادآوری است؛ چند ماه پیش، بازی محبوب و پرطرفدار Assassin's Creed Origins که یکی از بزرگ ترین مجموعه های ویدیویی شرکت یوبی سافت برشمرده می شود، از دو قفل امنیتی Denuvo و VMProtect بهره مند بود که متاسفانه یا خوشبختانه، پس از گذشت سه ماه توسط گروه هکرها کرک و نسخه غیرقانونی آن در سراسر جهان منتشر شد. در مقایسه این دو، ظاهرا بازی «اساسین کرید اوریجین» به دلیل برخورداری از دو لایه امنیتی توانست چند ماهی از دست هکرها و نسخه های غیرقانونی در امان بماند. این در حالی است که بازی Far Cry 5 تنها در عرض 19 روز توسط گروه هکری ناشناخته که با نام مستعار CPY فعالیت می کنند، کرک شد.

بازی Far Cry 5

جالب اینجا است که بازی Far Cry 5 از آخرین نسخه قفل امنیتی دنوو به شماره 5.0 استفاده می کند و شرکت سازنده این قفل نتوانست به وعده خود مبنی بر حفاظت 60 روزه از حقوق و حق کپی رایت این عنوان ویدیویی عمل کند. حال با توجه به شکسته شدن نسخه پنجم این قفل، به نظر شما آیا دوران استفاده از قفل امنیتی Denuvo به پایان می رسد و یا شرکت Denuvo Software Solutions کماکان به فعالیت در زمینه توسعه سیستم های محافظت کننده از حقوق نرم افزارها ادامه می دهد؟

شایان ذکر است؛ بازی Far Cry 5 در روز 7 فروردین ماه سال 97 (27 مارس سال میلادی 2018) بر روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر شد. در حال حاضر، نسخه قانونی بازی با قیمت پایه 59.99 دلار در فروشگاه های استیم، یوپلی، پلی استیشن استور و ایکس باکس لایو به فروش می رسد.

حال در پایان این گزارش، نظر شما در رابطه هک و شکستن قفل عناوین ویدیویی چیست؟ به نظر شما، آیا این اقدام خسارت مالی سنگینی را به سازندگان و شرکت های ناشر وارد می کند؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر