Tomb Raider و Far Cry: Primal از قفل امنیتی Denuvo بهره خواهند برد

کمپانی های بازی ساز روزانه در تلاش هستند که جلوی هکر شدن بازی های خودشان را بگیرند. در زمانی که از قفل DRM رونمایی شد، بسیاری از هکرها اعلام کردند که هک کردن بازی هایی که به کمک DRM قفل گذاری می شوند، کار بسیار سخت و دشواری است. به همین خاطر کمپانی های بزرگی همچون الکترونیک آرتز در بازی های جدید خود از قفل امنیتی قدرتمند Denuvo یا همان DRM استفاده می کند. به تازگی خبر جدیدی در سراسر فضای مجازی منتشر شده است که طبق این خبر، دو بازی محبوب و مورد انتظار Rise of the Tomb Raider و Far Cry: Primal نیز از قفل امنیتی DRM بهره خواهند برد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

Tomb Raider و Far Cry: Primal از قفل امنیتی Denuvo بهره خواهند برد

به همین خاطر کمپانی های بزرگی همچون الکترونیک آرتز در بازی های جدید خود از قفل امنیتی قدرتمند Denuvo یا همان DRM استفاده می کند. به تازگی خبر جدیدی در سراسر فضای مجازی منتشر شده است که طبق این خبر، دو بازی محبوب و مورد انتظار Rise of the Tomb Raider و Far Cry: Primal نیز از قفل امنیتی DRM بهره خواهند برد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، همان طور که پیش بینی می شد، با گذشت زمان کمپانی ها و ناشران زیادی از قفل امنیتی بسیار قدرتمند Denuvo برای جلوگیری از انتشار بازی هایشان به صورت غیرقانونی و هک شدن آن ها توسط هکرها، استفاده می کنند. تا به امروز هیچ کدام از عناوین کمپانی یوبی سافت از این قفل امنیتی بهره نمی برند که متاسفانه مدتی پیش کمپانی یوبی سافت به صورت رسمی با انتشار EULA (یک توافق نامه ای است که برای استفاده از نرم افزارها توسط ناشران منتشر می شود) به نام اعلام کرد که نسخه کامپیوترهای شخصی بازی Far Cry: Primal از قفل امنیتی Denuvo یا همان DRM بهره می برد.

اما این تمام خبر و ماجرا نیست چرا که نسخه کامپیوتر شخصی بازی مورد انتظار دیگری به نام Rise of the Tomb Raider نیز از قفل امنیتی Denuvo استفاده می کند. این خبر در وب سایت رسمی Denuvo منتشر گردیده است.

در EULA منتشر شده در خصوص بازی Far Cry: Primal این چنین نوشته شده است:

این محصول کمپانی یوبی سافت توسط مدیریت حقوق دیجیتالی نرم افزارها و برنامه ها (DRM SOFTWARE) و فن آوری امنیتی قدرتمند و ضد DENUVO بهره می برد.

نکته قابل توجه اینجاست که طبق ادعای EULA، برخی از فایل های قفل امنیتی DRM SOFTWARE حتی پس از حذف بازی در حافظه کامپیوترهای شخصی باقی خواهند ماند و کاربران قادر به حذف این فایل ها نخواهند بود. در EULA به شکل زیر نوشته شده است:

برخی از فایل های قفل امنیتی DRM و فن آوری DENUVO از سیستم های رایانه شخصی کاربران همچنان باقی خواهد ماند. اگرچه بازی از روی سیستم های کاربران حذف شده باشد.

از آن جا که آخرین بازی منتشر شده (بازی Just Cause 3) توسط کمپانی اسکورانیکس از قفل امنیتی DRM بهره برده است، انتظار داشتیم که بازی مورد انتظار Rise of the Tomb Raider نیز از این قفل امنیتی بهره مند باشد. خبر استفاده این بازی از این نوع قفل در وب سایت پشتیبانی فنی Codefusion منتشر شد. این وب سایت که با دامنه توسط Denuvo's, Reinhard Blaukovitsch به ثبت رسیده است و در شهر Salzburg فعالیت می کند. ساختمان اصلی کمپانی Denuvo نیز در شهر واقع شده است.

در کنار خبرهای منتشر شده، یک شایعه دیگری در خصوص بازی The Division منتشر شده است که این بازی که هم اکنون توسط کمپانی یوبی سافت در حال توسعه می باشد، از قفل امنیتی DRM استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است که این خبر هنوز توسط یوبی سافت و یا EULA تایید نشده است اما از آن جا که بازی Far Cry Primal از این قفل استفاده خواهد کرد، ممکن است در بازی The Division نیز شاهد قفل امنیتی DRM باشیم.

شایان به ذکر است که عنوان بی نظیر Rise of the Tomb Raider ماه گذشته برای کنسول های ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ به صورت رسمی منتشر شد. این عنوان توانسته نمرات و امتیاز بسیار خوبی را از منتقدان کسب کند. برای مثال وبسایت معتبر گیم اسپات به نسخه نسل هشتم این عنوان، نمره ۹ از ۱۰ و وبسایت معروف IGN نیز نمره ۹٫۳ از ۱۰ را داده است که این نمرات بیانگر فوق العاده بودن این بازی کمپانی Sqaure Enix است!

بازی مورد انتظار Far Cry Primal در تاریخ ۲۳ فبریه سال ۲۰۱۶ مصادف با ۴ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ برای کنسول های نسل هشتم مایکروسافت و سونی (ایکس باکس و پلی استیشن ۴) منتشر خواهد شد. نسخه کامپیوترهای شخصی این بازی نیز در تاریخ ۱ می سال میلادی جاری مصادف با ۱۱ اسفند سال ۱۳۹۴ منتشر خواهد شد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در خصوص استفاده بازی های ویدیویی از قفل DRM چیست؟ آیا شما با این کار موافق هستید و یا این خبر باعث ناراحتی شما شده است؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را در رسانه بزرگ کلیک به اشتراک بگذارید.

منبع: dsogaming

ارسال نظر