شرکت تولیدی Faraday Future کارخانه های فوق مدرن می سازد

شرکت تولید خودرو Faraday Future  که به تازگی تاسیس و آغاز به کار نموده، طرح های بلند پروازانه ای برای ساخت کارخانه جات تولیدی خود دارد و قصد دارد تا فناوری های کارخانه های تولیدی را در صنعت خودرو ارتقا دهد.

شرکت تولیدی Faraday Future کارخانه های فوق مدرن می سازد

به گزارش کلیک، چند هفته پیش شرکت تازه تاسیس (Faraday Future (FF با اعلام ساخت کارخانه جات جدید یک میلیارد دلاری برای تولید محصولات خود در لاس وگاس نوادا، توجه همگان را جلب نمود. این کارخانه اولین کارگاه تولیدی برای شرکت کالیفرنیایی FF خواهد بود که از سال ۲۰۱۴ با هدف تولید در طیفی از خودروهای الکترونیکی، آغاز به کار نموده است. این کارخانه، با به همراه داشتن روبوت های خوشامدگو و راهنما و با دارا بودن اهداف بلند مدت در تامین تمام انرژی خود از منابع انرژی های تجدید پذیر، سعی نمود تا محل و شیوه تولیدات خود را با تولیدات پیشرفته اش از منظر فناوری همگون سازد.

هنگامی که ما برای نخستین بار از وجود چنین شرکتی مطلع شدیم، این مجموعه در حال برنامه ریزی برای ساخت خط تولیدی از خودروهای الکترونیکی بود. این شرکت در سال ۲۰۱۳ ، تاسیس شد و با داشتن تنها چند طرح کاغذی در حوزه خودرو های برقی زیاد مورد توجه خبرنگاران قرار نگرفت؛ داشتن تنها چند طرح خودرو، آسان است ولی تاسیس کارخانه تولیدی خودرو های پیشرو الکترونیکی به هیچ عنوان کار ساده ای نیست.

اما این شرکت، سال گذشته پاسخ مناسبی به منتقدین خود داده و عنوان داشت که برنامه هایی برای سرمایه گداری در ساخت کارخانه جات تولیدی یک میلیارد دلاری در نوادا دارد. نمایندگان این شرکت، این موضوع را هنگام رونمایی از اولین خودرو مفهومی تک سرنشین خود با نام FFZERO1 در نمایشگاه CES عنوان نمودند. خودرویی که به عنوان خودرو آزمایشی این شرکت در تولید نسل آینده خودرو های هوشمند الکترونیکی در مجموعه نوادا تولید می شود.

قرار است تا نسل آینده خودرو های این شرکت با سیستم تولید معماری متغیر Variable Platform Architecture (VPA) تولید شوند که گفته می شود از نوارهای باتری تعویض شدنی ای در فاصله بین دو محور، استفاده می کند. بر این اساس اتوموبیل ها در انواع مختلف، اوزان گوناگون و کاربرد ها و سرعت های متفاوتی، می تواند بر روی یک طرح پایه (پلت فرم) تولید شوند.

اما برای ساخت چنین اتومبیل هایی، این شرکت نیاز به خط تولید ویژه ای دارد و عنوان داشته که مجموعه نوادا تنها یک خط تولید نصب و گردآوری قطعات صرف نبوده، بلکه چشم انداز این شرکت در زمینه آینده تولیدات در حوزه حمل و نقل می باشد. این مجموعه اعلام نموده که کارخانه جات از آخرین محصولات در فرآیند های تولید بهره برده و قصد دارد تا از مرز های استانداردهای تولید در این صنعت عبور کند.

در حال حاضر این شرکت از حدود ۶۰۰ پرسنل با تجربه در زمینه های اتوماسیون، فناوری، انرژی، هوا و فضا و صنایع طراحی استفاده می کند و امیدوار است در نهایت این میزان همکار به بیش از ۴۵۰۰ نفر در ساخت خودروها بینجامد.

شرکت FF آخرین پیشرفت ها در ساخت مجموعه ۹۰۰-ac (364-ha) را نقطه عطفی در حرکت خود به سمت تولیدات مورد نظر آینده خویش می داند و تمایل دارد تا چنین رویکردی های نوآورانه ایی را در ساخت کارخانه های تولیدی صنعت خودرو نهادینه کند.

داگ رکورن Dag Rekhorn معاون این شرکت در بخش تولیدات و کارخانه می گوید: ما به سرعت در حال حرکت به سمت انجام پروژه هایی با اندازه های بسیار بزرگ هستیم و هدف نهایی ما تکمیل ساخت این مجموعه و مجموعه هایی از این دست در نیمی از زمان در نظر گرفته شده، می باشد.

ساختار کنونی، ساختاری آینده نگر و بسیار مدرن بوده و از فولاد ساخته خواهد شد. این مجموعه از شیشه های بزرگ برای نمای بیرونی و نورگیر بودن فضای داخلی بهره خواهد برد که، باعث به وجود آمدن فضای باز داخل مجموعه و همچنین فراهم آوردن امکان مشاهده خط تولید از سوی علاقمندان به این صنعت از بیرون آن خواهد بود.

در حالی که این شرکت مدعی است، برنامه ای برای اخذ گواهی های زیست محیطی ندارد اما به وضوح روشن است که آخرین استاندارد های زیست محیطی در ساخت آن در نظر گرفته شده است. برای روشنایی این مجموعه، از لامپ های ال ای دی LED استفاده شده و از رنگ هایی با پایه آب برای به حداقل رساندن ترکیبات آلی فرار و آلاینده در محیط کارخانه استفاده خواهد شد. این شرکت همچنین بیان داشته که قصد استفاده از فرآیند های تولیدی دوستدار محیط زیست را دارد، هرچند جزییات چنین طرحی هنوز فاش نشده است.

شاید مهمترین و بلند پروازانه ترین آرمان این کارخانه تولید اتومبیل، اتکا صد در صدی به منابع انرژی های تجدید پذیر باشد. در حال حاضر آن ها عنوان داشته اند که هنوز برای تبیین دقیق میزان چنین رویکردی زود بوده ولی در تلاش اند تا با همکاری شرکت انرژی نوادا، اکثریت برق مصرفی خود را از منابعی چون انرژی های بادی، خورشیدی و یا زمین گرمایی تامین کنند.

در درون مجموعه این شرکت، یک تجربه کاملا جدید در حوزه احترام به مشتری و مشتری مداری، در دست طراحی و اجرا دارد. یک روبات، بازدید کنندگان را استقبال کرده و اطلاعات مورد نیاز آن ها را در باره وضعیت تولید خودروشان فراهم می نماید و در ادامه، این روبات آن ها را به بخشی که اتوموبیلشان در آن در حال نصب و اتصال است، راهنمایی می نماید. اطلاعات مورد نیاز در این زمینه نیز متعاقبا در هر مرحله برای آن ها ارسال می شود.

سطوح بالایی از اتوماسیون روباتیک در قسمت های مختلف، عملیات کارخانه را هدایت و پیش خواهد برد. از جمله آن می توان به بخش پوشش نهایی اتوموبیل، بخش باتری ها و انتقال نیروی اتوموبیل و بخش اتصالات نهایی، اشاره کرد. ابزارهای اجرایی درون کارخانه نیز شامل سیستم سنجش لیزری، سیستم دید، سیستم های نقل و انتقالات خودکار مواد، فناوری های جوش آلومینوم و فناوری های تولید پوشش، می باشند.

همچنین مجموعه ای از فضاهای کاری انعطاف پذیر چون، فضاهای عمومی برای گردهم آیی ها و همکاری های مورد نیاز نیز فراهم خواهد آمد. به علاوه تمهیداتی در زمینه های تهویه هوا و سیستم های گرمایشی و سرمایشی و لوله کشی و نقاشی های دیوار ها جهت ارتقا هرچه بیشتر بهینه سازی انرژی در نظر گرفته شده است. در نهایت، بر روی یکی از بزرگترین دیوار های این مجموعه، صفحه نمایش LED بزرگی، اتفاقات محیط کارخانه زا به صورت زنده نمایش می دهد.

زمین این مجموعه در ماه ژانویه پاکسازی شده و جشنی برای شروع ساخت آن در سیزدهم آوریل برگزار شد. بنا است که مراحل ساخت آن به زودی آغاز گردد.

منبع: Gizmag

ارسال نظر