اف بی آی در بازگشایی رمز ۷۰۰۰ دستگاه گوشی هوشمند شکست خورد!

رسانه کلیک – رئیس پلیس فدرال آمریکا هشدار داد که رمزگذاری گوشی ‌های هوشمند مانعی بزرگ بر سر راه تحقیقات پلیس و حفظ امنیت ایجاد کرده است.

اف بی آی در بازگشایی رمز ۷۰۰۰ دستگاه گوشی هوشمند شکست خورد!

کریستوفر وری ، رئیس اف بی آی روز گذشته در سخنرانی خود در انجمن فرماندهان پلیس اعلام کرد که این آژانس در یک دوره ۱۱ ماهه در به دست آوردن اطلاعات حدود ۷ هزار دستگاه تلفن رمزگذاری شده شکست خورد.

وی با بیان اینکه این تعداد نیمی از تلفن‌هایی است که در این دوره برای رمزگشایی آنها تلاش شده است، گفت: رمزگذاری گوشی ‌های هوشمند یک مشکل بزرگ برای این سازمان محسوب می‌شود.

وری باز نشدن آسان قفل گوشی ها را در تحقیقات پلیس مسئله‌ای تاثیرگذار خواند و افزود: این مشکل، مقابله با پدیده هایی چون قاچاق مواد مخدر، تروریسم و جرائم سازمان یافته را دشوارتر کرده است و به نظر من باید یک توازن بین رمزگذاری و اهمیت دادن به حفظ امنیت عمومی ایجاد شود.

چالش بین FBI و شرکت های سازنده گوشی های هوشمند ماجرای تازه ای نیست، این اتفاق به خصوص در سال ۲۰۱۵ بسیار جناجالی شد. در این سال FBI بعد از حملات تروریستی سان برناردینو از اپل برای شکستن قفل آیفون یک متهم در این ماجرا کمک خواست که اپل آن را نپذیرفت. اما این آژانس امنیتی چند روز بعد با پرداخت ۹۰۰ هزار دلار به یک شرکت ناشناخته مشکل دسترسی به آن گوشی که آیفون مدل ۵c بود، را حل کرد.

این حادثه توجه زیادی را به خود جلب کرد، اما مطمئنا اولین باری نبود که FBI با مشکل رمزگذاری گوشی ‌های هوشمند و دسترسی به اطلاعات آنها مواجه شده بود. در سال ۲۰۱۴ هم جیمز کوکی رئیس اسبق اف بی آی هشدار داده بود که ارتباطات امن می تواند منجر به ایجاد یک «مکان بسیار تاریک» شود و از کنگره خواسته بود تا برای کمک به اجرای قانون و دسترسی به اطلاعات رمز گذاری شده تمهیداتی را در نظر بگیرد.

اما همانطور که آلن وودوارد متخصص امنیت اطلاعات، به خبرگزاری بی بی سی گفته است، رمزگذاری و روند رو به رشد آن پایدار باقی می‌ماند. درست است که رمزگذاری گوشی ‌های هوشمند روند تحقیقات قانونی را با مشکل روبرو می کند، اما حتی اگر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند هم به سراغ این کار نروند، باز هم متخلفان می توانند نرم افزارهایی را پیدا کنند که داده ها را به همان شیوه رمزگذاری می‌کند.

ارسال نظر