برگزاری فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی در آغاز شهریور ماه

فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی، دوشنبه اول شهریورماه ۹۵ توسط فن بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

برگزاری فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی در آغاز شهریور ماه

به گزارش کلیک، فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی، دوشنبه اول شهریورماه ۹۵ مقارن با روز پزشک و بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا، توسط فن بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می‌شود.
در فرآیند اجرایی این رویداد که از فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد، بیش از ۱۰۰ نوآوری به دبیرخانه فستیوال ارائه شد و پس از ارزیابی‌ها بیش از ۵۰ نوآوری حائز شرایط شده‌اند که هفت نوآوری منتخب در روز فستیوال به‌صورت حضوری برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حوزه تجهیزات پزشکی ارائه می‌شود.
تاکنون سه فستیوال نوآوری برگزارشده است که دو فستیوال اول نقش ترویجی داشته و به‌ شکل عمومی برگزارشده‌اند. فستیوال سوم در دی‌ماه ۱۳۹۴ در حوزه تخصصی نوآوری‌های صنعت لوازم‌خانگی و با حضور نمایندگان بیش از ۵۵ شرکت صنعتی این حوزه برگزار شد که ازجمله نتایج آن حصول چهار توافق برای خرید/سرمایه‌گذاری در اختراعات است.
پس از انجام دو معامله در سال اول شروع به فعالیت بازار، با مجموع تلاش‌های صورت پذیرفته توسط مرکز فن بازار ملی ایران، قرارداد سرمایه‌گذاری سه اختراع دیگر به ارزش مجموع ۳۵ میلیارد ریال در این بازار نهایی شده است.
در فستیوال‌های بازار دارایی فکری که با حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در یک حوزه تخصصی-کاربردی برگزار می‌شود، نوآوری‌های آن حوزه تخصصی که حائز شرایط می‌شوند پس از طی فرآیند ارزیابی و انتخاب، در روز برگزاری فستیوال به‌صورت حضوری برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان معرفی‌شده و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات رودررو فراهم می‌شود.
در صورت حصول توافق و انجام معامله از طریق بازار دارایی فکری، حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای تکمیل مستندات اختراعات و نیز خرید اختراعات توسط صنعتگران و سرمایه‌گذاران در قالب ارائه تسهیلات وجود خواهد داشت.

ارسال نظر