FIFA 17 یا PES 2017 کدام بهتر است؟

سپتامبر نزدیک است و همه ما خوب می دانیم که این به چه معناست. این نبرد بازی های فوتبالی است و یک بار دیگر FIFA 17 و PES 2017 رو در روی هم قرار خواهند گرفت. اما امسال شاید سخت ترین نبرد را شاهد باشیم به دلیل این که هر دو بازی بهترین نسخه خود را ارائه خواهند کرد.

FIFA 17 یا PES 2017 کدام بهتر است؟

کلیک - ما این شانس را داشته ایم که به هر دو بازی دستیابی اولیه پیدا کنیم و آنها را با هم مقایسه کرده ایم تا اطلاعاتی به شما ارائه کنیم درباره این که بهتر است پول سخت بدست آورده خود را صرف کدام یک از این بازی ها کنید.

تاریخ عرضه
تاریخ عرضه FIFA 17 برای ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۶ تعیین شده است. اما هنوز هیچ صحبتی از تاریخ عرضه PES 2017 نشده است، اما ما انتظار داریم که آن نیز در سپتامبر باشد همان طور که روال کار این شرکت شبیه ساز بازی فوتبال Konami است.

gallery-1465561297-fifa17-xb1-ps4-eaplay-old-trafford-no-wm-hi-res

گرافیک
شرکت EA Sports با انتقال سری بازی های خود به موتور Frostbite اصلاحات گرافیکی مهمی در فیفای امسال ایجاد کرده است. این همان موتور گرافیکی است که بازی هایی مانند Battlefield 4، Battlefield 1 و Star Wars: Battlefront نیز از آن بهره مند هستند.
gallery-1464704141-pes2017-od-level

چیزی که در FIFA 17 اهمیت دارد انیمیشن های واقعی تر، چهره های ارتقاء یافته و بهبود ضبط حرکات به همراه سه برابر شدن میزان انیمیشن ها است تا حس هیجان انگیز تری در شما ایجاد کند.
شما همچنین نور بهتری را تجربه خواهید کرد - بازی در ورزشگاه اولترافورد در شب واقعاً شگفت انگیز بود - که با دسترسی به نواحی جدیدی از ورزشگاه از جمله رختکن ها و تونل های مصاحبه های قبل و بعد بازی همراه خواهد بود.
در مورد PES 2017، این بازی بر روی همان موتور FOX که در ۲۰۱۶ به آن انتقال یافته بود اجرا خواهد شد - همان موتوری که بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain از آن بهره مند است.
امسال انتظار داریم تا شاهد اصلاح و بهبود استادیوم ها؛ نور بهتر به ویژه در شب؛ بارندگی با کیفیت؛ تماشاگران فعال تر و شادی پس از گل قابل انتخاب در این بازی باشیم.
مدل های بازیکنان نیز بسیار بهبود یافته است به طوری که شباهت اوزیل و ژیرو کاملاً برجسته است.

لایسنس ها
البته معمولاً این FIFA است که در لایسنس دهی موفق تر بوده است، اما امسال PES 2017 سطح بازی خود را بالا برده است. دو تیمی که Konami اخیراً اجازه لایسنس دهی آنها را از لیگ برتر کسب کرده است دو تیم آرسنال و اتلتیکو مادرید هستند. چهار تیم نیز از بوندس لیگا هستند، اما هنوز قابل بازی کردن نیستند.
اما برای اولین بار PES 2017 یک ویرایشگر کیت سفارشی معرفی خواهد کرد تا از مشکلات لایسنس دهی خود را کنار بکشد.
آدام باتی، مدیر جهانی محصول و برند PES، به پایگاه Digital Spy می گوید، " من از بازی کنندگان PES که خواهان داشتن کیت های معتبر هستند واقعاً قدردانی می کنم.، اما برخی قابلیت ها در حالت ویرایش وجود دارد که ما آن را در نمایشگاه الکترونیک E3 معرفی خواهیم کرد، که قطعاً آن را بهتر خواهند کرد.
همان طور که اعلام کردیم، حالت کیت ویرایش مورد تایید قرار گرفته است.
به دلیل این که هنوز FIFA 17 بازی رسمی فیفا است در اینجا اولویت خواهد داشت. هنوز ما مطمئن نیستیم که روال کاری کامل و رسمی آن چیست، اما بدون شک هنوز هم در عمل بهتر خواهد بود.

gallery-1464705883-pes2017-visual

حالت ها
بزرگ ترین ویژگی اضافه شده به FIFA 17 حالت داستانی جدیدی به نام The Journey است. در آن شما با عنوان الکس هانتر بازی می کنید، یک ستاره فوتبال موفق و مشهور که به دنبال امضای قرارداد با یکی از تیم های لیگ برتر است. اما این به شما بستگی دارد تا به الکس کمک کنید که به آرزوهای خود برسد، زیرا The Journey در واقع کاملاً به عملکرد شما مربوط می شود، به تصمیم های مختلفی که در داخل و خارج زمین اتخاذ می کنید و به چینش نهایی داستان توسط شما.
شما همچنین باید تصمیم بگیرید که چه موقعیتی را بازی کنید - اگرچه آنها به موقعیت های حمله محدود هستند، زیرا ما شک داریم یک تاکتیک دفاعی چندان سینمایی باشد.
برای مطمئن شدن از واقع گرایانه بودن سفر هانتر، با بازیکنان حرفه ای مانند مارکوس راشفورد و هری کین مشورت شده است. شرکت EA همچنین از تیم BioWare کمک گرفته است تا لحظات روایت محور رضایت بخش باشد.
اما البته حالت های normal Career و Manager mode علاوه بر حالت Ultimate Team همچنان وجود خواهند داشت، که ما هنوز به آنها دسترسی نداشته ایم.
بسیار عجیب است که شرکت Konami هنوز درباره هیچ یک از حالت های موجود در PES 2017 حرفی نزده است. در طی جلسات عملی تعامل با بازی ما فقط حالت شوت زدن عادی را امتحان کردیم.
ما امیدواریم که شاهد بازگشت Master League و همچنین پاسخ PES در رابطه با Ultimate Team و MyClubباشیم.
بهتر است PES 2017 رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را نیز حفظ کند.
اگرچه ممکن است تا قبل از عرضه آن در ماه سپتامبر درباره لیست کامل حالت های PES 2017 خبرهای بیشتری بشنویم.

gallery-1465560521-fifa-17-the-journey-2

FIFA 17 - ویژگی های جدید در سبک و روش بازی
ویژگی های سبک و روش بازی که برای هر دو بازی ارائه خواهند شد بسیار متنوع هستند، ما بخش سبک و روش بازی را در مقایسه FIFA 17 با PES 2017 به دو بخش تقسیم کرده ایم.
شرکت EA Sports در FIFA 17 بر روی بهبود سبک و روش بازی در زمینه های کلیدی گوناگون تمرکز کرده است، از جمله، بهبود هوش مصنوعی، بازآفرینی شروع مجددها، ارتقاء تکنیک های حمله و فراهم کردن کنترل بهتر بر روی توپ.
در شروع مجددها، شما برای اولین بار دقیقاً کنترل می کنید که چگونه بازیکن به توپ نزدیک می شود، علاوه بر این که توانایی تغییر زاویه دوربین را دارید. در هنگام ضربه آزادها، دوربینی که در پشت بازیکن قرار گرفته به شما اجازه می دهد تا همزمان با شوت کردن شما به سمت دروازه مسیر توپ را مشاهده کنید.
در کرنرها، شرایط بسیار پیچیده تر می شود - بد یا خوب بودن آن به شما بستگی دارد - به طوری که یک شبکه دوربین هدف گیرنده به شما اجازه می دهد تا با دقت بیشتری توپ را به منطقه جریمه هدایت کنید و دارای گزینه تغییر دوربین به دریافت کننده توپ قبل از ضربه زدن شما است، به طوری که شما از قرار گرفتن بازیکنان در نقطه مناسب آگاه می شوید.
همچنین شما اکنون در هنگام ارسال توپ می توانید در خطوط کناری حرکت کنید و حتی می توانید با یک ارسال فریبنده مدافعان حریف را سردرگم کنید.
چیزی که ما درباره بازسازی فیزیکی این بازی دوست داریم این است که شما اکنون می توانید به حریفان تنه بزنید و در هنگام دریبل زدن توپ را بهتر محافظت کنید و مطمئن شوید که مالکیت توپ بیشتری را در اختیار خواهید داشت. شما همچنین می توانید توپ را از روی سر یک سرزن به روی پاهای خود بیاورید، در صورتی که این قابلیت در نسخه های قبلی فیفا وجود نداشت.
همچنین اصلاحات خوب و قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی انجام شده است. شما ناگهان متوجه می شوید که هم تیمی کامپیوتری خود از فضای زمین استفاده بسیار بهتری می کند، به طوری که با حرکت در فضاهای بازتر و حتی خارج کردن دفاع های حریف از موقعیت خود باعث می شود که شما بتوانید پاس های بهتری ارسال کنید.

gallery-1464182273-pes-2

PES 2017 - ویژگی های جدید در سبک و روش بازی
همانند FIFA 17، ویژگی های تاکتیکی بسیاری به PES 2017 اضافه خواهد شد و شاید مهم ترین - یا لااقل پر درخواست ترین آنها - اصلاح و بهبود دروازه بان ها است.
در این نسخه دروازه بان ها از برخی حرکات خارق العاده بهره مند شده اند که همه آنها بر اساس خصوصیات انفرادی هستند. برای مثال، هوگو لوریس دروازه بان تاتنهام همانند دنیای واقعی، در روی هوا از استعداد خاصی برخوردار است، در صورتی که مایل نویر دروازه بان بایرن مونیخ از بازی با پای خوب و دستان قدرتمندی بهره مند است.
علاوه بر این وقتی شما تاکتیک حالت فوق العاده حمله را انتخاب کنید، آنها در ضربات کرنر به سمت دروازه حریف پیشروی می کنند، درست همانند چیزی که در بازی واقعی به آن عادت دارند.
شرکت Konami به نظرات هواداران گوش کرده و بازی را به دنیای واقعی نزدیک تر کرده است. با تمرکز بر روی فیزیک توپ و تماس بازیکنان با آن که ترکیب این دو باعث می شود احساس کنید که در حال کنترل یک تیم واقعی هستید به جای این که صرفاً تیم A یا تیم B باشد - چیزی که FIFA 17 هنوز متهم به آن است.
در نهایت، موقعیت و ویژگی های آماری نقش خود را در مطمئن شدن از اینکه بازیکنان در برخی حوزه ها برتر و در برخی حوزه ها ضعیف تر هستند ایفا می کنند.
همچنین شما با دفاع های تاکتیکی جدید مواجه خواهید شد که با استفاده از تنظیمات دستورالعمل های پیشرفته در پد جهتی برنامه ریزی کرده اید، که از تیکی تاکای بارسلونا در مالکیت توپ تا تاکتیک پرس آماده حمله در دفاع یورگن گلوپ را شامل می شود.
PES 2017 همچنین دارای یک ویژگی تاکتیک بازی جدید به نام Adaptive AI (هوش مصنوعی قابل سازگار شدن) است که در واقع به نظر می رسد یک تفاوت بسیار نامحسوس اما قابل توجه ایجاد می کند. این بدین معناست که تیم حریف در PES 2017 حرکات شما را زیر نظر می گیرد و دفاع خود را بر اساس آن انتخاب خواهد کرد.
استفاده بیش از حد از هر بازیکن یا مسیر حمله باعث می شود مدافعان تغییر مکان دهند تا با آن مقابله کنند. این مطمئناً شما را مجبور می کند تا سبک بازی خود را تغییر دهید.

بازی چند نفره
متاسفانه نه شرکت Konami و نه EA Sports هنوز صحبتی درباره بخش های آنلاین PES 2017 یا FIFA 17 انجام نداده اند. ما فرض می کنیم که هر دو بازی دارای بخش آنلاین باشند، اما با نزدیک شدن به زمان انتشار آنها اطلاعات بیشتری در این باره به شما ارائه خواهیم داد.

gallery-1465561058-fifa17-xb1-ps4-eaplay-martial-hazard-lineup-wm

نظر کلی
در حال حاضر از لحاظ سبک مستقیم بازی ما PES 2017 را مناسب تر می دانیم. در نهایت احساس می کنیم که تیم ها شخصیت دارند و Adaptive AI واقعاً تفاوت ایجاد می کند.
اما اصلاح و توسعه FIFA 17 به شدت سبک بازی را بهبود می دهد، اما شاید این به بهای سادگی بازی تمام شود.
البته تاکنون ما فقط چند ساعت را با هر بازی سپری کرده ایم، اما با نزدیک شدن به زمان عرضه آنها ما این مقاله را با برداشت ها و ویژگی های بیشتر به روز رسانی خواهیم کرد.

ارسال نظر