امتیازات ۱۰ بازیکن برتر بارسلونا در فیفا ۱۸ اعلام شد

رسانه کلیک - در حالی که مدت کمی تا انتشار جدیدترین نسخه FIFA باقی مانده، EA Sports به تدریج به بررسی و معرفی بازیکنان فوتبال جهان می‌پردازد که این بار نوبت به ۱۰ بازیکن برتر بارسلونا رسیده است.

امتیازات ۱۰ بازیکن برتر بارسلونا در فیفا ۱۸ اعلام شد

بارسلونا به عنوان اولین باشگاهی که موفق شده است دو بار متوالی سه گانه قاره ای را کسب کند و از ۶ رقابت موجود در هر فصل هر ۶ عنوان را به دست آورد، یکی از پرطرفدارترین تیم ها در سطح جهان است. در این مطلب می خواهیم ۱۰ بازیکن برتر بارسلونا را در نسخه جدید FIFA بررسی کنیم.

سیستم امتیازدهی به بازیکنان فرآیندی پیچیده است؛ EA Sports چند هزار نفر به نام «بررسی‌کننده اطلاعات» در سراسر جهان دارد که شامل مربیان، استعداد‌یاب‌ها و غیره می‌شوند. این افراد عملکرد بازیکنان را بررسی کرده و نتایج را در سایت مخصوص EA ثبت می‌کنند. در نهایت از این اطلاعات برای استفاده در چند دسته (مانند سرعت، قدرت بدنی، شوت‌زنی و غیره) استفاده می‌شود.

۱۰ بازیکن برتر بارسلونا در بازی FIFA 2018 به شرح زیر است:

۱۰. مارک آندره ترشتگن

مارک دروازه بان باشگاه بارسلونا و تیم ملی آلمان در سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۱۲ میلیون یورو از بوندسلیگا و از باشگاه بوروسیا مونشن گلادباخ به بارسلونا آمد. او در همان فصل اول موفق به کسب سه گانه شد. ترشتگن در رده های سنی مختلف آلمان بازی کرده و حالا با امتیاز ۸۴ حدود ۳۲.۵ میلیون یورو ارزش دارد.

۹. آردا توران

آردا توران با امتیاز ۸۴ نهمین بازیکن برتر بارسلوناست. او در باشگاه بارسلونا و تیم ملی ترکیه به عنوان هافبک تهاجمی بازی می کند و مهارت خوبی در کنترل توپ، دریبل و بازی کردن با سر بالا دارد.

آردا سال ۲۰۱۱ به اتلتیکو مادرید ملحق شد و در سال ۲۰۱۳ با این تیم عنوان لالیگا را کسب کرد. وی در سال ۲۰۱۵ به بارسلونا پیوست و از آن زمان ۵ گل برای این باشگاه به ثمر رسانده است. به گفته خبرگزاری گاردین (The Guardian)، توران در میان ۱۰۰ فوتبالیست برتر دنیا رتبه ۳۸ را در اختیار دارد.

۸. سرخیو بوسکتس

این بازیکن اسپانیایی برای باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به عنوان هافبک تدافعی ایفای نقش می کند. سرخیو در سال ۲۰۰۸ به بارسلونا آمد و از همان ابتدا آوازه خوبی برای خود دست و پا کرد. وی در مدت زمان کوتاهی به یکی از بهترین هافبک های جهان تبدیل شد.

بوسکتس در سطح جهانی هم در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ به تیم ملی اسپانیا کمک کرد تا قهرمان جام جهانی و یورو شود. این بازیکن در فصل حاضر امتیاز ۸۶ را کسب کرده و ۳۶ میلیون یورو می ارزد.

۷. جوردی آلبا

جوردی آلبا به عنوان هافبک چپ بارسلونا می تواند برای این باشگاه و تیم ملی اسپانیا در پست وینگر چپ هم بازی کند. او فوتبال حرفه ای خود را در بارسلونا شروع کرد، اما مدتی را در کورنلا (Cornella) و والنسیا سپری کرد تا به ثبات لازم برای بازی در لالیگا دست یابد. سپس در سال ۲۰۱۲ به بارسلونا برگشت.

وی همراه با این باشگاه عناوین لالیگا، کوپا دل ری، سوپر کاپ اسپانیا و سوپر کاپ اروپا را کسب کرده است. امتیاز آلبا ۸۶ و ارزش آن ۳۱.۵ میلیون یورو است.

۶. جرارد پیکه

جرارد پیکه مدافع میانی باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا و محصول باشگاه جوانان بارسلونا یعنی لاماسیاست. او در سال ۲۰۰۴ به منچستر یونایتد پیوست و فصول خوبی را آن جا پشت سر گذاشت، اما در نهایت در سال ۲۰۰۸ به بارسلونا بازگشت و به این تیم در کسب دو سه گانه کمک کرد.

پیکه مدافعی مدرن بوده که قادر به بازی در پست هافبک تدافعی و برنامه های تهاجمی هم است. امتیاز وی ۸۷ است.

۵. ایوان راکیتیچ

ایوان راکیتیچ هافبک تهاجمی باشگاه بارسلونا و تیم ملی کرواسی است. این بازیکن دوران حرفه ای خود را از باشگاه بازل آغاز کرد و پس از طی دو فصل به تیم شالکه ۰۴ پیوست. او در سال ۲۰۱۴ با امضای قرارداد به عضویت باشگاه بارسلونا در آمد.

راکیتیچ در فصل نخست با این تیم موفق به کسب سه گانه شد، و در این فصل هم با به ثمر رساندن ۸ گل حالا ۸۷ امتیاز دارد و پنجمین بازیکن برتر بارسلوناست.

۴. آندرس اینیستا

آندرس اینیستا به عنوان هافبک میانی باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بازی می کند. او فوتبال را از آکادمی بارسلونا یعنی لاماسیا شروع کرد و اولین بار در ۱۸ سالگی یعنی در سال ۲۰۰۲ به محبوبیت رسید و از آن زمان به عنوان بخش جدایی ناپذیر بارسلونا باقی مانده است.

این بازیکن دو سه گانه تاریخی را با این باشگاه به دست آورده است. اینیستا به خاطر تعادل، سرعت و کنترل خوب توپ تحسین می شود. امتیاز او ۸۸ و ارزشش ۳۹.۵ میلیون یورو است.

۳. نیمار

نیمار دا سیوا سانتوس جونیور که عموماً با نام نیمار شناخته می شود، بازیکن باشگاه بارسلونا و تیم ملی برزیل است. او دوران حرفه ای خود را از باشگاه سانتوس شروع کرد و دو بار عنوان بهترین فوتبالیست سال آمریکای جنوبی را به دست آورد.

وی در سال ۲۰۱۴ به بارسلونا پیوست و همان سال سه گانه قاره ای لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. نیمار در سال ۲۰۱۵ نفر سوم جایزه بالون دور فیفا بود. رتبه چهارم سرشناس ترین بازیکنان جهان به انتخاب ESPN، اکنون ۹۲ امتیاز و ۱۰۶ میلیون یورو قیمت دارد.

۲. لوئیز سوارز

لوئیز سوارز، مهاجم باشگاه بارسلونا و تیم ملی اروگوئه، در سال ۲۰۱۴ با انتقال از لیورپول به بارسلونا به یکی از گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ تبدیل شد.

گاردین در سال ۲۰۱۶ او را به عنوان سومین فوتبالیست برتر جهان معرفی کرد. وی در کسب سه گانه قاره ای به بارسا کمک شایانی کرده است. سوارز در این فصل ۲۳ گل برای باشگاه خود زده و امتیاز ۹۲ را در اختیار دارد.

۱. لیونل مسی

لیونل مسی بازیکن شماره یک بارسلوناست و گاهاً به عنوان برترین بازیکن جهان خوانده می شود. در تاریخ او تنها بازیکنی است که پنج بار جایزه بالون دور فیفا را کسب کرده و سه بار متوالی توپ طلای اروپا را به دست آورده است.

مسی این فصل با به ثمر رساندن ۳۷ گل ۸۹ میلیون یورو می ارزد و ۹۳ امتیاز دارد.

ارسال نظر