حالت بتل رویال به بازی FIFA 19 می آید؟

رسانه کلیک - بسیاری از بازیکنان، طرفداران و منتقدان بر این باورند حالت Survival Mode بازی FIFA 19 به نوعی حالت بتل رویال معروف و مشهوری است که این روزها مورد توجه همه گیمرها قرار گرفته است!

حالت بتل رویال به بازی FIFA 19 می آید؟

بخس ورزش های الکترونیکی شرکت الکترونیک آرتز چندین المان و حالت مختلف به بازی مورد انتظار FIFA 19 اضافه کرده است که یکی از این حالت ها به نام Survival Mode شناخته می شود و تجربه جدیدی از دنیای فوتبال را برای بازیکنان و هواداران به ارمغان می آورد. با این حال، ظاهرا این حالت حاشیه زیادی را برای سری فیفا به همراه داشته و کمی هم شرکت الکترونیک آرتز را به دردسر انداخته است.

حالت Survival Mode بازی FIFA 19 بخش جدیدی از گیم پلی بازی به شمار می رود که در آن می توانید قوانین بازی را مطابق سلیقه خود تغییر دهید و به اصطلاح به تجربه رقابت فوتبال خیابانی بپردازید. به عنوان مثال، شما می توانید داور را از بازی حذف کنید و مسابقه فوتبال را بدون تیم داوری پیش ببرید. به علاوه، در این حالت با به ثمر رساندن هر گل، یک بازیکن از تیم حریف به بیرون از زمین فرستاده می شود و زمانی که تعداد بازیکنان یک تیم به کمتر از هفت نفر برسد، مسابقه به پایان می رسد و برنده نهایی انتخاب می شود.

شرکت الکترونیک آرتز: حالت Survival Mode هیچ شباهتی با حالت بتل رویال ندارد!

از این رو، تیمی که موفق به ثبت پنج گل شود، برنده نهایی است. هرچند، در صورتی که هیچ کدام یک از دو تیم در طول مسابقه موفق به زدن پنج گل نشوند، تیمی که بیشترین گل را به ثمر رسانده برنده خواهد شد.

پس از معرفی حالت Survival Mode بازی FIFA 19 بسیاری از طرفداران پر و پا قرص مجموعه فیفا اظهار داشتند که این حالت جدید دقیقا مشابه حالت بتل رویال (Battle Royale) است و به نظر می رسد شرکت الکترونیک آرتز قصد دارد که از این بازار داغ و سودآور بازی های بتل رویال در تمامی مجموعه های خود نظیر FIFA استفاده کند و برای اولین بار شاهد حضور این بتل رویال در دنیای فوتبال باشیم.

با انتشار چنین گزارشاتی در سراسر فضای مجازی، شعبه کانادای بخش ورزش های الکترونیکی شرکت الکترونیک آرتز به سرعت دست به کار شد و در جریان گفت و گو با رسانه های خارجی، اشاره کرد که حالت Survival Mode بازی FIFA 19 هیچ شباهتی با حالت بتل رویال ندارد و این مود از حالت Last Man Standing در بازی FIFA Street الهام گرفته شده است.

آقای مت پرایر (Matt Prior)، کارگردان و مدیر ارشد نوآوری بازی FIFA، در طی مصاحبه با وب سایت معتبر یورو گیمر ادعا کرد که حالت Survival Mode بازی FIFA 19 به هیچ عنوان از حالت بتل رویال عناوین ویدیویی کنونی برداشته نشده است. وی در ادامه تاکید کرد که این مود با مودهای مشابه در بازی هایی همچون Fortnite و PlayerUnknowns Battlegrounds متفاوت است و شاید در آینده هم این عناوین ویدیویی از حالت ها و مودهای بازی فیفا استفاده کنند.

مت پرایر در این باره می گوید:

من مطمئن هستم که بازیکنان و طرفداران به هیچ عنوان حرف من را باور نخواهند کرد اما واقعا حالت Survival Mode بازی FIFA 19 هیچ شباهتی با آن ها [بازی های بتل رویال] ندارد.

وی اظهار داشت که در سال میلادی 2012، حالت Last Man Standing در بازی FIFA Street به چشم می خورد که در این مود به ازای هر گل، یک بازیکن به بیرون از زمین فرستاده و به مرور زمان از تعداد بازیکنان هر دو تیم کاسته می شد. فراموش نکنید که در سال میلادی یاد شده، حالتی به نام بتل رویال در میان بازیکنان و صنعت بازی های ویدیویی شناخته نمی شد و از این رو می توان به درستی ادعای شرکت الکترونیک آرتز پی برد. بدین خاطر، مت پرایر معتقد است که حالت Survival Mode بازی FIFA 19 از حالت Last Man Standing بازی FIFA Street الهام گرفته شده است و الکترونیک آرتز در خصوص مجموعه فیفا هیچ توجهی به حالت بتل رویال ندارد.

شرکت الکترونیک آرتز به نوعی از حالت Last Man Standing بازی FIFA Street در بازی فیفا 19 استفاده می کند.

اما نکته قابل توجه و مهم این است که چرا حالت Survival Mode که به نوعی مشابه به بازی های بتل رویال عمل می کند، درست در زمانی پا به مجموعه FIFA می گذارد که بازی های بتل رویال به اوج محبوبیت خود رسیدند و روزانه میلیون ها بازیکن و گیمر را به خود سرگرم می کنند؟ متاسفانه در رابطه این موضوع شرکت الکترونیک آرتز و سازندگان بازی سکوت کرده اند و اطلاعاتی در این زمینه ارائه نمی دهند.

در ادامه این مصاحبه، مت پرایر به نکته جالبی اشاره کرد. وی که به صراحت در خصوص عدم الهام گیری حالت Survival Mode از بازی های ویدیویی بتل رویال سخن گفت، اعلام کرد که این بازی FIFA نیست که از حالت های عنوان فورت نایت الهام می گیرد، بلکه در آینده نزدیک به احتمال قوی بازی Fortnite از شادی های پس از به ثمر رساندن گل در بازی FIFA استفاده کند و شاهد وجود این شادی ها در عنوان ویدیویی ذکر شده باشیم.

در دیگر خبرهای مرتبط با بازی مورد انتظار و محبوب فیفا 19 می توان به اضافه شدن سوپر لیگ چین (China Super League) به جدیدترین نسخه FIFA اشاره کرد. چند روز پیش بود که شرکت الکترونیک آرتز رسما اعلام کرد مجوز و لاسیس سوپر لیگ کشور چین را خریداری کرده و تیم های این لیگ در نسخه 2019 بازی فیفا حضور خواهند داشت. این بدان معنا است که چندین ستاره بین المللی از جمله بازیکن برزیلی به نام Hulk و Paulinho و همچنین فوتبالیست مشهور بلژیکی به نام Yannick Carrasco به لطف حضور سوپر لیگ چین به بازی فیفا 19 راه یافته اند و در باشگاه های کنونی خود با سایر تیم ها به رقابت خواهد پرداخت.

شایان ذکر است؛ بازی مورد انتظار و پرطرفدار FIFA 19 در روز ششم مهر ماه سال 97 (28 سپتامبر سال میلادی 2018) بر روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتشر می شود. همچنین، نسخه Legacy بازی در روز مذکور در اختیار دارندگان دو کنسول پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 قرار می گیرد.

در حال حاضر، عنوان ویدیویی فیفا 19 در نسخه مختلف به نام های استاندارد، Champions و Ultimate به ترتیب با قیمت های 59.99 دلار، 79.99 دلار و 99.99 دلار در فروشگاه های اوریجین، پلی استیشن استور، ایکس باکس لایو و eShop به صورت دیجیتالی قابل پیش خرید است. توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین مزایای پیش خرید، دسترسی زودهنگام به بازی است که می توانید هشت روز زودتر از سایر بازیکنان (29 شهریور) به تجربه این عنوان بپردازید.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با حالت Survival Mode بازی FIFA 19 چیست؟ آیا شما هم با نظر و دیدگاه آقای مت پرایر و شرکت الکترونیک آرتز موافق هستید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر