سری فیفا و Madden شاید دیگر به صورت سالانه عرضه نشوند!

رسانه کلیک - به نظر می رسد دیگر شرکت نامدار الکترونیک آرتز به دنبال عرضه سالانه نسخه های جدید سری فیفا و Madden NFL نیست!

سری فیفا و Madden شاید دیگر به صورت سالانه عرضه نشوند!

اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی های ویدیویی ورزشی شرکت الکترونیک آرتز باشید، حتما در اواخر تابستان هر سال نسبت به تهیه و خرید نسخه های جدید مجموعه های Madden NFL، FIFA و NHL اقدام می کنید، چرا که در حال حاضر، نسخه جدید این عناوین به صورت سالانه عرضه می شوند و خیلی وقت است که بازیکنان به این موضوع عادت کرده اند.

اما از آنجا که عرضه سالانه بازی های ویدیویی به دلیل کاهش چشم گیر پیشرفت ها و عدم وجود ایده جدید و مناسب، تاثیر منفی ای بر روی محبوبیت و فروش آن ها می گذارد، ممکن است زمانی فرا برسد که شرکت الکترونیک آرتز نیز همانند شرکت فرانسوی یوبی سافت دست از عرضه سالانه سری فیفا، NHL و Madden NFL بردارد.

چنانچه اخبار دنیای گیم را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که نسخه های اخیر مجموعه محبوب و پرطرفدار اساسین کرید به دلیل گیم پلی و داستان تقریبا تکراری و عدم وجود ایده های تازه، عملکرد فوق العاده ضعیفی داشتند و در نهایت، لطمه بسیار بزرگی به این فرانچایز وارد شد. از این رو، شرکت فرانسوی یوبی سافت، ناشر و خالق این مجموعه، پس از مشاهده انتقاد و بازخوردهای منفی بازیکنان و منتقدان، فورا دست به کار شد و به مدت یک سال به سری Assassin's Creed استراحت داد تا بیشتر از همیشه بر روی ساخت و توسعه نسخه بعدی آن تمرکز کند. حال با توجه به عملکرد رضایت بخش بازی اساسین کرید اوریجین، به نظر می رسد که این استراحت یک ساله نتیجه بخش بوده است.

سری فیفا

ظاهرا شرکت الکترونیک آرتز نیز به این نیتجه پی برده که عرضه سالانه نسخه های جدید سری فیفا، NHL و Madden NFL کار چندان صحیحی نیست و شاید در آینده نه چندان دور، این عناوین ویدیویی در قالب سرویس اشتراکی ارائه شوند.

به تازگی آقای اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر عامل الکترونیک آرتز، در پاسخ به سوال رسانه معتبر بلومبرگ (Bloomberg) مبنی بر عدم عرضه سالانه سری فیفا و دیگر عناوین ورزشی این شرکت جواب کوتاهی داد و این اتفاق را دور از انتظار ندانست. وی در این گفت و گو اشاره کرد که شاید زمانی فرا برسد که نسخه های جدید سری فیفا، NHL و Madden NFL دیگر به صورت سالانه عرضه نشوند و در عوض، شرکت الکترونیک آرتز سرویس اشتراکی جدیدی برای تجربه این بازی ها ارائه کند. هرچند آقای ویلسون مدعی است که این موضوع به این زودی ها اتفاق نمی افتد.

وی در این زمینه اظهار داشت: «به این زودی ها منتظر عدم عرضه سالانه نسخه های جدید سری فیفا، NHL و Madden NFL نباشید، چرا که ابتدا می بایست یک سری از پیش نیازهای ضروری فراهم شوند. در حاضر حاضر، ما هر سال اقدامات زیادی بر روی سری فیفا و مجموعه Madden انجام می دهیم و همچنین کدهای زیادی هم به منظور جلوگیری از تکرار نسخه های قبلی نوشته می شود».

ویلسون در ادامه افزود: «اما در کشور های چین و کره ما این چنین عمل نمی کنیم، بلکه هر چهار سال یک بار یک سری کدهای اساسی و کلی برای عناوین ویدیویی نوشته و به مرور زمان به منظور بهبود و توسعه بازی، تغییراتی بر روی آن ها ایجاد می کنیم».

سری فیفا

به علاوه، وی به عدم عرضه سالانه نسخه موبایل (اندروید و آی او اس) سری فیفا اشاره کرد. در حال حاضر، بازی سازان هر سال نسخه جدید سری فیفا را برای گوشی های هوشمند توسعه نداده و با انتشار به‌روز رسانی های متعدد، نسخه سال گذشته را ارتقا می دهند. اندرو ویلسون مدعی است که این اتفاق ممکن است برای سایر عناوین ویدیویی شرکت الکترونیک آرتز رخ دهد.

عنوان ویدیویی پرطرفدار و محبوب FIFA 18 در تاریخ ۲۹ سپتامبر سال میلادی جاری (۷ مهر ماه سال ۹۶) بر روی کنسول های ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و ۳DS و همچنین رایانه های شخصی ویندوزی منتشر شد. اگرچه عملکرد این بازی ورزشی مثل گذشته فوق العاده بود به راحتی حریف دیرینه خود یعنی Pro Evolution Soccer 2018 را شکست داد و همچنین هم اکنون در صدر پرفروش ترین بازی های هفتگی و ماهانه قرار دارد، اما عده ای از منتقدان و بازیکنان معتقد هستند که نسخه ۱۸ بازی فیفا تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد و تنها شاهد ایجاد تغییرات جزئی در بخش گرافیک بصری بازیکنان، تماشاگران و ورزشگاه ها هستیم.

همچنین، بازی ورزشی Madden NFL 18 نیز از روز ۲۵ آگوست سال میلادی جاری (۳ شهریور ماه سال ۹۶) بر روی دو کنسول نسل هشتم ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در دسترس قرار گرفته است.

حال، آیا شما با خرید سالانه نسخه جدید مجموعه FIFA موافق هستید؟ به نظر شما، عدم عرضه سالانه نسخه های جدید عناوین ویدیویی ورزشی شرکت الکترونیک آرتز به نفع بازیکنان و گیمرها است؟

ارسال نظر