مقابله با آلودگی از طریق چاپ سه بُعدی

به تازگی، گروهی از محققان ایالات متحده از روش چاپ سه بُعدی برای ایجاد یک ساختار اسفنج مانند دستی که می تواند به کاهش آلودگی کمک کند، استفاده کردند.

مقابله با آلودگی از طریق چاپ سه بُعدی

به گزارش کلیک، محققان به رهبری استاد شیمی متی هارتینگ از دانشگاه آمریکایی، نحوه ی استفاده از پرینترهای تجاری سه بُعدی برای ایجاد یک ساختار با شیمی فعال را نشان دادند.

آنها یک ماتریس کوچک اسفنج مانند پلاستیکی را با تابش نانوذرات شیمیایی فعال دی اکسید تیتانیوم (TiO2) از طریق یک فیلامنت که در فرایند چاپ چهره های سه بُعدی استفاده می شود، طراحی کردند.

این گروه دریافتند زمانی که نور طبیعی با TiO2 تعامل می کند (که دارای کاربردهای بالقوه ای در حذف آلودگی هوا، آب و منابع کشاورزی است) آلاینده ها تجزیه می شوند.

هارتینگ گفت: "این تنها آلودگی نیست، بلکه تمام انواع فرایندهای شیمیایی دیگر که ممکن است مورد توجه مردم باشد را در بر می گیرد. انواع نانو ذرات را می توان به یک پلیمر برای چاپ اضافه کرد."

به منظور نشان دادن کاهش آلودگی، ماتریس را در آب قرار داده و یک مولکول آلی (آلاینده) به آن اضافه کردند. آلاینده نابود شد.

مطالعه منتشر شده در مجله علوم و فناوری مواد پیشرفته خاطر نشان کرد: با مهار قدرت چاپ سه بُعدی، محققان در حال حاضر روی بسیاری از اشکال کم نظیر چاپ برای درک نحوه تاثیر ساختار چاپ بر واکنش های شیمیایی کار می کنند.

منبع: gadgets

ارسال نظر