جستجوی افراد گم شده به کمک تکنیک "پیری تصویر" در اپلیکیشن FaceApp

به گزارش کلیک-در اوایل سال جاری، یک برنامه گوشی هوشمند با نام FaceApp وارد بازار شد که می تواند چهره‌ی افراد را مسن تر یا جوان تر سازد و حتی جنسیت ان‌ها را تغییر دهد .طی هفته ها شاهد تصاویر تغییریافته‌ی افراد مشهور در فضای اینترنت بودیم. این نرم افزار به برنامه های متعدد و مشابه موجود در بازار پیوست اما هیچکدام نتوانستند فراتر از زمان محبوبیت خود را حفظ کنند.در حال حاضر، یک متد پیچیده‌تر برای مقابله با پیری در تصاویر عکاسی، با کاربرد نرم‌افزارهای جدی‌تری در ذهن کارشناسان شکل گرفته‌است.

جستجوی افراد گم شده به کمک تکنیک "پیری تصویر" در اپلیکیشن FaceApp

به گزارش کلیک-در اوایل سال جاری، یک برنامه گوشی هوشمند با نام FaceApp وارد بازار شد که می تواند چهره‌ی افراد را مسن تر یا جوان تر سازد و حتی جنسیت ان‌ها را تغییر دهد .طی هفته ها شاهد تصاویر تغییریافته‌ی افراد مشهور در فضای اینترنت بودیم. این نرم افزار به برنامه های متعدد و مشابه موجود در بازار پیوست اما هیچکدام نتوانستند فراتر از زمان محبوبیت خود را حفظ کنند.در حال حاضر، یک متد پیچیده‌تر برای مقابله با پیری در تصاویر عکاسی، با کاربرد نرم‌افزارهای جدی‌تری در ذهن کارشناسان شکل گرفته‌است.

در انگلستان سالانه حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر در گم‌شدن‌شدن رکورد داشتند و با گذشت زمان این افراد,گم‌شده نامیده‌می‌شوند و عکس‌هایی که از ان‌ها طی زمان منتشر شده‌بود کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت.یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه Bradford اقدام به توسعه‌ی تکنولو‌ژی کرد که براساس ان از تکنیک‌های لازم برای بهبود فناوری تصاویر قدیمی افراد گم‌شده استفاده می‌کرد.

این تیم یک شبکه عصبی را ایجاد کرد که بر اساس داده های ویژگی صورت از پایگاه داده ای خصوصیات شخصی در سنین مختلف کار می‌کرد. این سیستم چندین ویژگی چهره مانند دهان، پیشانی و حتی شکل گونه ها را به تصویر کشید و سپس چگونگی تغییرات انواع ویژگی های انسانی را با افزایش سن به اشتراک گذاشت.این سیستم همانطورکه اطلاعات بیشتری تجزیه و تحلیل می کند, قادر است برآوردهای خود را بهبود بخشد.

برای تست دقت سیستم، تیم یک سری از آزمایشات پیری را انجام داد و الگوریتم برنامه را به عقب برگرداند تا تصاویری را ایجاد کند که بتواند با عکس های واقعی افراد در سن جوانی مقایسه شود.

محققان همچنین از یک مورد واقعی فرد گم‌شده از سال ۱۹۹۱ به عنوان نمونه ی مورد مطالعه مورد استفاده قرار داده اند، که به چگونگی استفاده‌ی این فناوری در سناریوهای زندگی واقعی اشاره می‌کند.Ben Needham کودک خردسال ۲۱ ماهه بود که در جزیره یونان گم شد. بن هرگز پیدا نشد، اما در طی سالها محققان چندین تصویر در نوجوانی و بیست سالگی او را پیش‌بینی کردند.

این اولین بار نیست که ما شاهد یک تلاش جدی برای ساختن یک الگوریتم هستیم که می تواند چهره را تغییر بدهد. در سال ۲۰۱۴ یک تیم از دانشگاه واشنگتن تکنیک مشابهی ایجاد کرد،که قادر به برآورد تغییرات ظاهری فیزیکی تا سن ۸۰ سالگی بود.

روش جدیدی از دانشگاه برادفورد ارأه شد که ایده‌ی بزرگ و نسل جدید این فناوری است. این فناوری می تواند فاکتورهایی از قبیل مجموعه اطلاعات از بستگان و اشنایان فرد را به نتایج بسیار انحصاری پیری که در تصاویر با کیفیت ارائه می شود،به صورت مدل دراورد.

متدهای های فعلی موجود از روش های خطی یا یک بعدی استفاده می کنند در حالیکه روش ما غیر خطی است و به این معنی است که تنها برای فرد مورد نظر مناسب است. »پروفسور حسن اوگیل، نویسنده اصلی این مطالعه می گوید.

نتایج این تیم در مجله علوم قانونی منتشر شده است.

ارسال نظر