فایرفاکس رخنه اطلاعاتی وب‌سایت‌ها را پیدا می‌کند

رسانه کلیک -  نقض دیتا یا رخنه اطلاعاتی به درز عمدی یا سهوی هر گونه منابع یا اطلاعات محرمانه اشخاص حقیقی یا حقوقی در یک محیط ناامن گفته می شود. حال، فایرفاکس راه حل جالبی برای رفع این مسئله در فضای سایبری در نظر گرفته است.

فایرفاکس رخنه اطلاعاتی وب‌سایت‌ها را پیدا می‌کند

نقص دیتا برای وب سایت ها اتفاق عجیبی نیست. شاید شما هم شنیده باشید که برخی وب سایت ها توسط مهاجمانی که در پی اطلاعات کاربران بوده اند، مورد هدف قرار گرفته اند. متاسفانه کاربران به تنهایی نمی توانند تمام وب سایت های درگیر رخنه اطلاعاتی را پیگیری کنند.

از این رو مرورگر فایر فاکس قرار است اعلان هایی را به کاربران نشان دهد که هنگام بازدید از وب سایت اگر سایت مورد نظر قبلا دچار رخنه اطلاعاتی بوده آنان را از این موضوع مطلع کند.

خبرها حاکی از آن است، موزیلا در حال توسعه یک سیستم اعلان برای نرم افزار محبوب فایرفاکس است که این هشدار امنیتی را هنگام بازدید از سایتی که قبلا دچار رخنه اطلاعاتی بوده نشان می‌دهد و کاربر را به طور کامل مطلع می‌کند. قرار است این داده ها از وب سایت «Have I Been Pwned» استخراج شود. این وب سایت به کاربران اینترنتی اجازه می دهد تا متوجه شوند داده های شخصی آنها به خطر افتاده است یا خیر.

این شرکت مدت زیادی است که بر روی یک ویژگی در کدبیس فایرفاکس مانند کدی که این هشدارها را نشان دهد، تاکید دارد؛ از همین رو تصمیم گرفته این قابلیت را به مرورگر فایرفاکس اضافه کند.

موزیلا کد ضمیمه شده ای در گیت هاب ارائه می کند که هر کسی با یادگیری استفاده از این کد می تواند آن را ویرایش و سپس وارد فایرفاکس کند.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر، این قابلیت فقط توسط توسعه دهندگان فایرفاکس پشتیبانی می شود و روند توسعه این ویژگی هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد. ضمن آنکه موزیلا اعلام کرده این ویژگی هنوز در نسخه عمومی فایرفاکس گسترش پیدا نکرده است.

منبع: ubergizmo

ارسال نظر