افتتاح اولین مرکز داده ابری در کانادا توسط موسسه آمازون

موسسه آمازون شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی ا‌ست که در سال ۱۹۹۴ در سیاتل واشینگتن تأسیس شد. این شرکت اولین شعبه مرکز داده ایی خود را امسال در کشور کانادا افتتاح خواهد کرد.

افتتاح اولین مرکز داده ابری در کانادا توسط موسسه آمازون

آمازون یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی ا‌ست که در سال ۱۹۹۴ در سیاتل واشینگتن تأسیس شد.

به گزارش کلیک، این سایت محصولات نو و یا دست‌دوم را از طریق اینترنت عرضه می‌کند. این وب‌گاه در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب کار خود را آغاز کرد. این سایت کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش هم عرضه می‌کند. هم اکنون، این شرکت کتاب خوان‌های الکترونیکی نیز تولید می‌کند که این سری محصولات دارای مشتریان فراوانی در سرتاسر دنیا است. شرکت آمازون بیشترین درصد فروش را در بین فروشگاه‌های اینترنتی دارد. دلیل موفقیت این شرکت استفاده از همکاری در فروش بوده که باعث شده تعداد فراوانی کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شود.
اما این بار، آمازون با طرح افتتاح اولین مرکز داده ایی در کشور کانادا پیشتازی می کند. هدف از افتتاح این شعبه کمک به تأمین تقاضای کمپانی هایی است که تمایلی به نگهداری داده های خود در ایالات متحده آمریکا ندارند.
مراکز داده در واقع خدمات وبی آمازون (Amazon Web Services) را تغذیه می کند این خدمات خود قدرت ذخیره سازی و کامپیوتری سازی را به سایر کشورها اجاره می دهد. بخش ذخیره سازی اینترنتی کشور کانادا با رشد رور افزون می تازد و شرکت هایی چون Telus Corp. و Rogers Communications Inc. (موسسه ارتباطات روجرز) پس از افشاء گری های دو سال پیش یعنی زمانی که آژانس امنیت ملی آمریکا به جاسوسی در شبکه های اطلاعاتی تحت مدیریت شرکت های آمریکایی پرداخت اقدام به گسترش حریم خصوصی خود تحت قوانین کشور کانادا و در راستای ارتقای وضعیت کسب و کار کرد.
مراکز جدید داده ایی علاوه بر نگرانی هایی که در مورد حریم خصوصی دارند به سرعت خود در زمان پردازش برای کارمندان آمازون که با مشتریان کانادایی در ارتباط هستند نیز شتاب بخشیده است. نزدیکی مراکز داده ایی به مشتریان کمک می کند تا زمان پاسخ دهی برای کسانی که از اپلیکیشن های کلود (cloud) اینترنتی استفاده می کنند کاهش یابد.
آمازون روز چهارشنبه اعلام کرد که مراکز داده ایی جدید در شهر مونترال خواهد بود و تقریباً به طور کامل ازنسل هیدروالکتریکی تغذیه خواهد کرد.آمازون در کشورهایی چون برزیل، ایرلند، ژاپن و استرالیا نیز دارای مراکز داده ها است و تصمیم دارد مراکز جدید خود را امسال در کره جنوبی افتتاح کند.
منبع:Bloomberg.com

ارسال نظر