ربات های پرنده حمل کالا با هم رقابت کردند

 نخستین مسابقه‌ ربات‌ های پرنده‌ حمل کالا، ۲۸ شهریور برگزار شد.

ربات های پرنده حمل کالا با هم رقابت کردند

به گزارش کلیک، نخستین مسابقه ربات های پرنده حمل کالا ۲۸ شهریور، توسط فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در پارک فناوری پردیس برگزار شد. در این روز، تیم‌ های بخش مسابقه در عملیات پروازی، حاصل ماه‌ها تلاش بی‌وقفه‌ خود را در آسمان تماشا کردند.

ربات‌ های پرنده‌ حمل کالا در ماموریتی که توسط شورای علمی مسابقه طراحی شده بود، برای تحویل کالا به مشتریان فرضی با هم رقابت کردند و در پایان، برگزیدگان در چهار عنوان «تیم نخست در بخش طراحی» ، «تیم نخست در مسابقات اصلی»، «تیم نخست در بخش چالش‌ های فنی» و «تیم نخست در مجموع امتیازها» معرفی شدند. این رقابت‌ ها در میان ۹ تیم راه‌ یافته به بخش نهایی مسابقه انجام شد و تیم‌ های بخش نمایشگاهی هم در محل برگزاری مسابقات در غرفه‌ هایی حاضر بودند تا نتایج تحقیقات علمی و دستاوردهای فنی خود را ارائه دهند.

به گفته برگزار کنندگان این رویداد، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا تلاش می‌ کند در یک برنامه‌ بلندمدت یکی از اساسی‌ ترین نیازهای مشتریان، یعنی تحویل کالا در سریع‌ ترین زمان را از طریق بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ های روز دنیا پیگیری کند. رسیدن به چنین چشم‌ اندازی اگرچه نیازمند پیمودن مسیری طولانی است اما دیجی‌کالا همیشه از برداشتن اولین گام‌ ها استقبال کرده‌ است. صاحبان این فروشگاه اینترنتی عقیده دارند وقتی در سطح دنیا صحبت از ارسال کالا با ربات‌ های پرنده است،‌ چرا این‌بار ما جزو پیشگامان نباشیم و متخصصان ما در زمره‌ تولیدکنندگان -و نه مصرف‌کنندگان تکنولوژی- قرار نگیرند؟

دیجی‌کالا، زمستان سال ۹۴ فراخوانی را منتشر کرد و در آن از همه‌ نخبگان و تیم‌ های دانشگاهی و مستقل رباتیک که در زمینه‌ ساخت ربات‌ های پرنده فعالیت می‌ کنند، دعوت کرد تا در رقابتی برای ساخت ربات پرنده‌ی حمل کالا شرکت کنند. بعد از ارزیابی تخصصی اطلاعات فنی، تیم‌‌ های منتخب در دو بخش مسابقه و نمایشگاهی معرفی شدند و سرانجام پس از برگزاری پیش‌ مسابقه و ایجاد آمادگی‌ های لازم، ۲۸ شهریور روز رقابت اصلی میان ۹ تیم راه‌ یافته به بخش مسابقه بود.

نتایج بررسی‌ های شورای علمی مسابقه به‌ زودی منتشر می‌شود. برگزار کنندگان این رویداد تاکید کردند در این میدان بازنده‌ای وجود ندارد و این مسابقه آغاز مسیری است که در آن تلاش می شود ضمن برآوردن نیاز مشتریان، مرزهای این حوزه از دانش را در کشورمان یک گام فراتر ببرند.

ارسال نظر