HTC اولین گوشی Full HD جهان را روانه بازار کرد

شرکت HTC با عرضه‌ گوشی HTC Droid DNA توانست لقب نخستین تولیدکننده گوشی هوشمند با نمایشگر ۱۰۸۰p را به خود اختصاص دهد.

HTC اولین گوشی Full HD جهان را روانه بازار کرد

به گزارش کلیک ، در بازار کنونی گوشی های هوشمند که استفاده از نمایشگرهایی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ به امری رایج در فرایند تولید گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است، هنوز هم شرکت‌هایی هستند که محصولات درجه یک و پرچم‌داران خود را با رزولوشن Full HD وارد بازار می‌کنند.

شاید بتوان دلیل استفاده از این پنل‌ها را در پاسخ این سؤال یافت که آیا چشم انسان توانایی تشخیص تفاوت میان رزولوشن FHD و QHD را دارد؟

HTC Droid DNA نخستین گوشی با صفحه‌ی نمایش ۱۰۸۰p است. اچ‌تی‌سی در این محصول از حاشیه‌های قرمزرنگ استفاده کرد و بخش پشتی گوشی را از جنسی نرم و منعطف ساخت بود، در عین حال دروید دی‌ان‌ای از سری سوم نمایشگرهای LCD بهره می‌برد.

htc droid dna

وجود پوشش گوریلا گلس ۲، رزولوشن ۱۰۸۰p و تراکم ۴۴۱ پیکسل در اینج به همراه سایر ویژگی‌های اشاره‌شده، Droid DNA را به یک گوشی فوق‌العاده تبدیل کرده بود.

وجود پردازنده‌ی اسنپدراگون S4 Pro چهار هسته‌ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۳۲۰ و ۲ گیگابایت رم به همراه ظرفیت داخلی ۱۶ گیگابایت و دو دوربین ۸ و ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در پشت و جلوی گوشی به همراه باتری ۲۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی و اندروید ۴.۱.۱ که در نهایت به نسخه‌ی ۴.۴ آپدیت شد، از جمله‌ مشخصات دیگر این گوشی بودند. سرانجام این محصول توسط اپراتور Verizon با مدل (HTC One (M7 جایگزین شد که البته با توجه به فروش بالای دروید دی‌ان‌ای موضوع جایگزینی آن چندان قابل قبول به نظر نمی‌رسید.
htc droid dna
در نهایت ممکن است نتوانیم تفاوت بین وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ با ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ را تشخیص دهیم؛ ولی زمانی که از یک گوشی با رزولوشن ۷۲۰p استفاده کنید قطعا شاهد تفاوت میان آن‌ها خواهید شد.

ارسال نظر