نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال برگزار شد

ماراتن دائمی تولید محتوای دیجیتال امروز در دانشگاه شریف آغاز شد.

نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال برگزار شد

به گزارش کلیک، اولین ماراتن تولید محتوای دیجیتال که با حضور سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و خسرو سلجوقی، عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران همراه بود، امروز صبح شروع به کار کرد.

امیرحسین اسدی، دبیر ماراتن در این باره توضیح داد:«ما در کشور رویداد کدنویسی یا رویدادی که نرم‌افزار نویس‌ها با هم جمع شوند زیاد داشته‌ایم. اما رویدادی نداشته‌ایم که کسانی که ایده دارند، بتوانند سناریو بنویسند، محتوا تولید کنند و دور جمع شوند. اما در ماراتن تولید محتوا افراد این فرصت را دارند که در چالشی که ما مشخص کرده‌ایم شرکت کنند، و برطبق موضوعاتی که به آن‌ها دادیم محتوای دیجیتال تولید کنند.»

اسدی در خصوص برنامه امروز شرکت کنندگان ماراتن گفت:« ما اینجا بازی نمی نویسیم و اپلیکیشن تولید نمی کنیم، اما سناریوی آن‌ها را تولید می‌کنیم. وب‌سایت نمی‌نویسیم و کدنویسی نمی‌کنیم اما شرکت‌کنندگان، اپلیکیشن، وب‌سایت، این که محتوای آن چه باشد و فرایندهای آن را تولید می‌کنند.»

دبیر اولین ماراتن برنامه نویسی دانشگاه شریف افزود:«مسابقه از ساعت ۷ صبح شروع شده و تا ۷ شب ادامه خواهد داشت. از ۲۰۰ تیم شرکت‌کننده اولیه، ۳۳ تیم ۳ تا ۵ نفره در سه محور سبک زندگی، فرهنگ و جامعه و اقتصاد دانش بنیان شرکت کرده‌اند. موضوعات به شکل قرعه‌کشی بین آن‌ها پخش شده، به شکلی که هر تیم از سبد خود موضوعی را برداشته و وارد اجرای آن شده‌است. در حال حاضر نیز تیم‌ها تولید فرایند خود را شروع کرده‌اند.»

وی هم‌چنین به زمان‌بندی ماراتن اشاره کرد و گفت:«تیم‌ها یک ساعت اول را ایده‌پردازی می‌کنند، یک ساعت بعد را الگوریتم می‌نویسند و بعد جای‌گذاری محتوا را شروع می‌کنند. ماراتن تا ۷ شب ادامه دارد و بعد از آن هم تیم‌هایی که احتیاج به زمان بیشتری داشته باشند، با کسر امتیاز می‌توانند تا ساعت ده شب به کار خود ادامه دهند.»

اسدی در نهایت خاطرنشان کرد:«در طول یک هفته آینده عملکرد تیم‌ها داوری می‌شود. ۱۵ شهریور نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود که طی آن برندگان اعلام خوهند شد.»

لازم به ذکر است مرحله دوم مارتن تولید محتوای دیجیتال، آذر ماه سال جاری به شکل تخصصی برگزار می‌شود که ۲۰۰ تیم آموزش دیده به همراه تیم‌های جدید در آن شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر