ذخیره غیرقانونی داده های خارج سیاره توسط اولین ملت فضایی به نام آسگاردیا

دانشمندان قصد دارند اولین ملیت فضایی به نام آسگاردیا را به فضا بفرستند، برای این منظور ماهواره ای به فضا خواهند فرستاد که وظیفه ذخیره سازی داده ها در بیرون از زمین را به عهده دارد.

ذخیره غیرقانونی داده های خارج سیاره توسط اولین ملت فضایی به نام آسگاردیا

به گزارش کلیک ، اواخر سال ۲۰۱۶، یک گروه دانشمند بین المللی اعلام کردند که درصددند تا اولین ملیت فضایی اختصاصی، به نام آسگاردیا را به فضا بفرستند.

چنین چیزی غیر معقول به نظر می رسد، اما این برنامه در حال پیشروی است زیرا دانشمندان قصد داشتند به منظور ایجاد آسگاردیا، یک ماهواره دخیره سازی داده را به جایی دور از قوانین و مقررات مبتنی بر زمین بفرستند.

اگر آسگاردیا بتواند یک ملیت را راه اندازی کند که امضا کننده معاهدات فضایی نباشد، آنگاه هیچگونه تعهدی نسبت به قانون بین المللی وجود ندارد.

آن نقطه غرب وحشی نام گرفته می شود.

آسگاردیا که بعد از تعیین نام شهر اسطوره شناسی نورس در آسمان ها نامگذاری شد، به عنوان پایگاه فضایی دائمی در نظر گرفته می شود که ماموریت استخراج سیارک را بر عهده خواهد داشت و از زمین درمقابل شهاب سنگ ها، آشغال های فضایی و سایر تهدیدات جدی محافظت می کند.

دانشمندان در اکتبر اقدام به گرفتن نیروی جدید کردند، و ادعا کردند که اولین ۱۰۰۰۰۰ نفری که نام نویسی کنند علاوه بر داشتن ملیت زمینی لقب شهروند آسگاردیا نیز به آن ها اعطا خواهد شد.

اکنون طبق گزارشات بیش از ۱۸۰۰۰۰ نفر از زمین متعهد شده اند که به این ملیت مداری برنامه ریزی شده وفادار بمانند.

سرود، نماد و پرچم آسگاردیا اکنون بدست آمده اند و در ۱۸ ژوئن به مرحله نهایی خود می رسد.

برنامه ریزی شده که این ملیت واحد پول و تقویم مربوط به خود را داشته باشد، بدین صورت که یک ماه اضافه، به تقویم ۱۲ ماهه زمینی اضافه خواهد کرد که این ماه اضافه بین ژوئن و جولای قرار می گیرد، این تقویم تقویم آسگارد نامیده می شود.

طبق گفته برخی دانشمندان ما باید زمین را ترک کنیم زیرا چنین امری در طبیعت بشریت است.

بشریت آفریقا را ترک کرد و کل جهان را پوشش داد. منابع زمین پایان خواهند یافت. ما امیدواریم بتوانیم جایی رویم که تا به حال کسی نرفته است.

در این زمان، سرمایه گذاران اعلام کردند که در حال برنامه ریزی برای فرستادن ماهواره ای به نام آسگاردیا-۱ برای مدت ۱۸ ماه هستند که توسط پایگاه فضایی تعقیب می شود و توسط FCC کارشناسی می شود. دانشمندان قصد دارند حداقل قدم های اول در مسیر خود برای رسیدن به هدف را بردارند.

مدارک نشان می دهند که گروه قصد دارند در سپتامبر ۲۰۱۷ ماهواره خود را برای رساندن به پایگاه بین المللی فضایی (ISS) به فضا بفرستند.

ماهواره بسیار کوچک کیوب ست که هر طرف آن ۱۰ سانتیمتر و وزن آن ۱ کیلوگرم است، ۵۱۲ گیگابایت داده از پیش بارگذاری شده را با خود حمل خواهد کرد اما اینکه دقیقا چه داده هایی را شامل خواهد شد باید آشکار شود.

ماهواره همچنین امتحان خواهد کرد که این نوع ذخیره سازی داده ها از خارج سیاره تا چه حد می تواند مناسب باشد:

آسگاردیا-۱ همچنین شامل آشکارسازهای ذرات درونی و بیرونی است تا بدین وسیله بتواند دوز تشعشعی که الکترونیک های داخلی دریافت می کنند را مشخص کند.

در این ماموریت قصد بر آن است که ذخیره سازی بلندمدت داده ها در مدار پایین زمین انجام شود، با این وجود این ماهواره قبل از اینکه توسط اصطکاک موجود در جو به سمت پایین کشیده شود و سوزانده شود، تنها پنج سال در فضا باقی خواهد ماند.

بسته به موفقیت های بدست آمده، این اولین ماموریت می تواند جهانی از ذخیره سازی داده های بدون قانون را در فضا بگشاید.

اینکه چگونه چنین چیزی قانونی است، مورد بحث است، اما همه این صحبت ها نشان می دهند که چگونه سیستم های قانونی زمین که تجهیز بدی دارند در برخورد با شهروندانی هستند که می خواهند در همسایگی کیهانی ساکن شوند.

برخی دانشمندان پیش بینی می کنند که شهروندان سرمایه گذار قبل از برقراری مقررات از بی قانونی فضایی سود خواهند برد.

در نهایت افراد در فضا ازدواج خواهند کرد، در فضا بچه دار خواهند شد و در فضا یکدیگر را به قتل می رسانند.

سرمایه گذاران آسگاردیا هفته آینده کنفراسی خبری در هنگ کنگ برگزار خواهند کرد تا ماهواره جدید را به جهان معرفی کنند.

این رویداد عصر جدیدی در دوران فضایی، ۶۰ سال بعد از اولین ماهواره فضایی مصنوعی (اسپاتنیک-۱ که دور زمین می چرخید) ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر