سه نسخه اول بازی Tomb Raider بازسازی می شود

رسانه کلیک - به‌ زودی سه نسخه اول بازی Tomb Raider توسط استودیوی ریل تک وی آر (Realtech VR) برای پلتفرم پی سی بازسازی و از طریق شبکه پرمخاطب استیم منتشر می شود.

سه نسخه اول بازی Tomb Raider بازسازی می شود

پس از بازسازی و انتشار ریمستر نسخه اول و دوم بازی Tomb Raider برای پلتفرم موبایل های هوشمند، حال استودیوی «ریل تک وی آر» در اقدامی تازه قصد دارد که سه نسخه اول این مجموعه پرطرفدار و قدیمی را با کیفیت و گرافیک نسبتا مطلوبی برای پلتفرم رایانه شخصی ویندوزی عرضه کند.

این خبر در صفحه رسمی شبکه توییتر استودیوی Realtech VR رسما اعلام شد که خوشحالی پی سی بازها و دارندگان رایانه های شخصی را به دنبال داشت. بر این اساس، این استودیو که در گذشته با بازسازی نسخه اول و دوم بازی Tomb Raider برای موبایل، مهارت خود را به خوبی نشان داده و خوشبختانه نسخه موبایل این عناوین با استقبال خوب بازیکنان و گیمرها رو به رو شده است، حال به سراغ ساخت و توسعه ریمستر نسخه پی سی بازی های «تام رایدر 1»، «تام رایدر 2» و «تام رایدر 3» رفته است که در آینده نزدیک از طریق شبکه استیم منتشر می شود.

متاسفانه، این استودیوی بازی سازی هنوز تاریخ دقیق انتشار ریمستر سه نسخه اول بازی Tomb Raider را مشخص نکرده است. با این حال، به نظر می رسد که این عناوین ویدیویی در طول ماه جاری میلادی به دست طرفداران و بازیکنان برسد.

متن توییت استودیوی «ریل تک وی آر» در خصوص بازسازی سه نسخه اول بازی Tomb Raider به شرح زیر است:

ریمستر سه نسخه ابتدایی بازی Tomb Raider برای عرضه بر روی پلتفرم پی سی از طریق شبکه استیم برنامه ریزی شده است. این سه عنوان ویدیویی برای افراد و بازیکنانی که در گذشته نسخه DOS و ویندوز آن ها را از طریق فروشگاه استیم خریداری کرده بودند، رایگان خواهد بود. به علاوه، هر سه نسخه مذکور از قابلیت OpenVR پشتیبانی کرده و در ساخت و توسعه آن ها از موتور گرافیکی سه بعدی استفاده شده است.

از توییت فوق می توان دریافت که استودیوی سازنده در بازسازی سه نسخه اول بازی Tomb Raider از موتور گرافیکی سه بعدی جدید استفاده کرده و قابلیت پشتیبانی OpenVR را به این عناوین افزوده است. نکته قابل توجه این است که دارندگان نسخه های قدیمی سه بازی مذکور برای دسترسی و تجربه نسخه بازسازی شده آن ها دیگر لازم به پرداخت هزینه مجدد نیست چرا که سازندگان این عناوین ویدیویی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قبلی خود قرار می دهند.

از دیگر خبرهای مرتبط با مجموعه «تام رایدر» می توان به شایعه های گوناگون در خصوص نسخه بعدی این فرنچایز اشاره کرد. با وجود اینکه از ساخت و توسعه نسخه بعدی سری لارا کرافت اطمینان داریم، لیکن شرکت اسکوئر انیکس تا به امروز رسما به معرفی این عنوان ویدیویی مورد انتظار نپرداخته است. هرچند، شایعه ها و گزارش های مختلفی در این زمینه در سرتاسر فضای مجازی شنیده می شود که به عرضه بازی Shadow of the Tomb Raider به عنوان نسخه بعدی این سری اشاره می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

درصورتی که فاصله زیادی با انتشار این عنوان ویدیویی نداشته باشیم، شرکت اسکوئر انیکس در طی رویداد بزرگ و مهم E3 سال جاری میلادی رسما از آن رونمایی خواهد کرد. از این رو، هرگز این رویداد ویژه و مهم صنعت گیم را از دست ندهید.

شایان ذکر است؛ آخرین نسخه از بازی Tomb Raider تحت عنوان Rise of the Tomb Raider در تاریخ ۱۰ نوامبر سال میلادی ۲۰۱۵ (19 آبان ماه سال 94) روی دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ و در تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۱۶ مصادف با ۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ برای کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

به دلیل همکاری ردموندی ها با شرکت اسکوئر انیکس، این عنوان تقریبا یک سال در انحصار کنسول ایکس باکس وان باقی ماند و نهایتا نسخه پلی استیشن 4 بازی همزمان با جشن بیستمین سالگرد مجموعه «تام رایدر»، در روز 11 اکتبر سال میلادی 2016 (۲۰ مهر ۹۵) به دست علاقه مندان و بازیکنان رسید.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با نسخه ریمستر و بازسازی شده سری تام رایدر چیست؟ آیا شما نسخه بازسازی شده این عناوین ویدیویی قدیمی را تجربه خواهید کرد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر