توربین های اولین مزرعه بادی دریایی آمریکا ۲ برابر بلند تر از مجسمه آزادی هستند

استفاده از منابع پاک انرژی از جمله رویکردهایی است که در سال های اخیر در بسیاری از کشورها به منظور تولید برق و گرما مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این منابع پاک انرژی، نیروی باد است که توسط توربین های بادی تبدیل به برق می شود. در اولین مزرعه بادی دریایی آمریکا ارتفاع این توربین های بادی به چیزی ۲ برابر ارتفاع مجسمه آزادی می رسد.

توربین های اولین مزرعه بادی دریایی آمریکا ۲ برابر بلند تر از مجسمه آزادی هستند

در اولین مزرعه بادی دریایی آمریکا ارتفاع این توربین های بادی به چیزی ۲ برابر ارتفاع مجسمه آزادی می رسد.

به گزارش کلیک ، کشور آمریکا از جمله کشورهایی است که سهم قابل توجهی از انرژی را مصرف می کند. چیزی در حدود ۱۸ درصد از انرژی مصرفی کل جهان توسط کشور آمریکا مصرف می شود که روز به روز بر میزان آن افزوده می شود.

اما میزان زیادی از انرژی که این کشور مصرف می کند از منابع فسیلی که قابل تجدید و احیا شدن نیستند تأمین می شود. اما به عقیده بسیاری از کارشناسان مزرعه بادی دریایی که در واقع تأمین کننده انرژی از باد است می تواند جایگزین مناسبی برای منابع فسیلی در تولید انرژی مورد نیاز این کشور باشد.

شرکت های GE و DeepWater Wind دو شرکت فعال در زمینه ساخت توربین های دریایی با مشارکت یکدیگر ۵ توربین بزرگ و عظیم بادی را ساخته اند که آن ها را بر روی بخشی از آب های اقیانوس اطلس نصب کرده اند.

این دو شرکت با کمک و همکاری یکدیگر اولین مزرعه بادی دریایی را در آمریکای شمالی با نام بلوک جزیره مزرعه بادی ساخته اند. این مزرعه کار خود را با انتقال انرژی به شبکه انگلستان در ۱۲ دسامبر یعنی در حدود ۵ روز پیش آغاز کرده است.

این تیم کار خود را در تابستان گذشته با نصب توربین ها را در ۳۰ مایلی یا ۴۸ کیلومتری سواحل جزیره Rhod آغاز کرده اند. کار نصب این توربین ها در اواخر ماه آگوست یعنی حدود ۴ ماه پیش به پایان رسیده است. در فاز آزمایشی مزرعه که حدود ۴ ماه به طول انجامید، در حدود ۱ گیگا وات بر ساعت انرژی تولید شده است. فاز آزمایشی در حدود ۱۵ روز پیش به پایان رسید و پروژه کار رسمی خود را آغاز کرده است.

به گفته مدیر این پروژه عظیم اریک کریوسری، قرار است میزان انرژی تولیدی در این مزرعه ۳۰ مگا وات باشد که در واقع می تواند نیازهای روشنایی تمام خانه های واقع در جزیره را بر طرف کند.

انرژی حاصله از این مزرعه برابر با انرژی حاصله از سوخت های فسیلی است در حالی که در حدود ۴۰ هزار تن گاز گل خانه ای کمتر از سوخت های فسیلی تولید می کند. این میزان بهبود برابر است با در خانه قرار دادن و استفاده نکردن از ۱۵۰ هزار اتومبیل در جاده ها.

تصویر متن 1

آمریکا از جمله کشورهایی است که از پتانسیل بالایی برای تولید انرژی حاصله از منبع بادی دارد. در صورتی که در طول تمام فضای در دسترس اقیانوس بتوان توربین بادی نصب کرد می توان در حدود ۴ هزار گیگا وات انرژی در هر سال تولید کرد. چیزی در حدود ۴ برابر بیشتر از آنچه در حال حاضر برق تولید می شود. استفاده از توربین های بادی در سطح اقیانوس برای تولید انرژی، مزایای بسیار زیادی دارد. در واقع به دلیلی اینکه وزش باد در سطح اقیانوس همیشگی و پیوسته است بنابراین این توربین ها قادر به تولید انرژی بیشتری خواهند بود.

تصویر متن 3

همچنین می توان توربین های بزرگ تری را که قادر به تولید انرژی بیشتری هستند جایگزین توربین های فعلی نمود.

برای تبدیل این قدرت خارق العاده به انرژی قابل مصرف، تیغه های توربین انرژی باد را گرفته و به سمت ژنراتورهای تعبیه شده در توربین ها منتقل می کنند. این ژنراتورها در واقع از این انرژی انتقال داده شده که همان انرژی حرکتی است الکتریسیته تولید می کنند. الکتریسیته تولید شده از طریق کابل هایی که در زیر اقیانوس تعبیه شده اند به سمت پایگاهی بر روی روس سطح اقیانوس منتقل می شود و از آن جا وارد شبکه و خطوط انتقال برق به خانه ها و سایر مکان ها می شود.

تصویر متن 4

هر توربین نصب شده در این مزرعه می تواند در حدود ۶ مگاوات انرژی در طول چرخه حیات خود تولید کند که برای تولید انرژی مصرفی ۵ هزار خانه کافی است. CO2 تولید شده توسط هر توربین در حدود ۲۱ هزار برابر کمتر از میزان Co2 تولید شده توسط سوخت های فسیلی است که همین میزان انرژی را تولید می کنند.

مدیر پروژه همچنین افزوده است که هر ۴۰۰ تن ژنراتور توربین ها یا nacelle اندازه ای در حدود یک اتوبوس مدرسه ای دارد. ارتفاع این توربین ها در ۲ برابر ارتفاع مجسمه آزادی است.

انتقال این توربین ها به اقیانوس خود از جمله جابجایی های غول آسا و سختی بوده است که تا کنون انجام شده است.

تصویر متن 5

برای انتقال تیغه های توربین ها از دانمارک، این تیم از تراکتورهای مخصوصی که قادر به تحمل وزن بسیار بالایی دارند استفاده شده است.

تصویر متن 6

در صورتی که مسیر عبور این تیغه ها باریک و یا پر رفت و آمد بود، این تیم مجبور به ایجاد یک مسیر قابل عبور دیگر بوده است.

تصویر متن 7

ژنراتورهای تعبیه شده در توربین ها در شرکت GE که در فرانسه واقع است ساخته شده است و سپس با کشتی به جزیره Rhode در اقیانوس اطلس انتقال داده شده است.

به منظور محافظت از سازه ها در برابر امواج سهمگین، ژنراتورهای بر روی پلت فرم هایی سوار شده اند تا آب بتواند از زیر آن ها عبور کند و از آسیب رساندن به آن ها توسط موج های بزرگ و عظیم جلوگیری شود.

تصویر متن 8

برج های توربین ها توسط کشتی های باری از آویلس در اسپانیا به محل نصب توربین ها انتقال داده شده است. همچنینی در این کشتی های سایر اجزای توربین ها نیز قرار داده شده است.

تصویر متن 9

در سرتاسر مسیر نصب توربین ها از جرثقیل های زرد ۸۰۰ تونی برای نصب تیغه های توربین و ژنراتورها استفاده شده است.

تصویر متن 10

ساخت توربین هایی که بر روی جرثقیل ها قرار گرفته اند در ماه آگوست یعنی مرداد ماه سال جاری به پایان رسیده است. به گفته مدیر این پروژه، ایالات متحده آمریکا در استفاده از انرژی های تجدید پذیر در این پروژه که مربوط به استفاده از انرژی های تجدید پذیر در تولید انرژی های دیگر است، توانسته است کشورهای اروپایی و آسیایی را پشت سر گذاشته و از آن ها جلوتر باشد. با وجودی که در این پروژه تنها از ۵ توربین برای تولید انرژی استفاده می شود، اما انرژی انتقالی از این توربین ها بسیار زیاد است و می تواند در صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

تصویر متن 11

ارسال نظر