توسعه حشرات رباتیک وایرلس با وزنی نزدیک به یک خلال دندان!

رسانه کلیک - محققان موفق به تولید اولین حشرات رباتیک وایرلس شدند. این حشرات رباتیک بی سیم کمتر از یک خلال دندان دارند و با یک سلول فتوولتاییک کار می کنند.

توسعه حشرات رباتیک وایرلس با وزنی نزدیک به یک خلال دندان!

مهندسان در دانشگاه واشنگتن موفق به تولید اولین حشرات رباتیک وایرلس شدند. تیم توسعه دهنده این حشرات آن ها را در تاریخ 23 مه در کنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون در شهر بریزبن در استرالیا به نمایش می گذارند.

این حشرات رباتیک وایرلس RoboFly نام دارند. این تیم در گذشته موفق به توسعه RoboBee شده بود. RoboBee قادر به پرواز است البته توسط سیم به زمین متصل شده است.

حشرات رباتیک بی سیم

سیستم های الکترونیکی که RoboBee را کنترل می کردند از وزن بالایی برخوردار بودند. با توجه به ابعاد کوچک این حشره برای پرواز آن باید از جلیقه مخصوصی استفاده و به زمین متصل می شد.

جدیدترین حشرات رباتیک بی سیم این تیم تنها کمی از یک خلال دندان سنگین تر است. برای تامین انرژی این حشرات از یک سلول فتوولتاییک استفاده شده است. از سلول های فتوولتاییک برای تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته استفاده می شود.

حشرات رباتیک وایرلس

سلول فتوولتاییک مورد استفاده در حشرات رباتیک بی سیم تیم مهندسان دانشگاه واشنگتن توسط پرتوی لیزر نامرئی قادر به تولید الکتریسیته است. یک برد کوچک در این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته که انرژی لیزر را به الکتریسیته تبدیل می کند. انرژی تولیدی قادر به حرکت بال ها و پرواز این حشرات است.

یکی از مهندسان حاضر در این پروژه در رابطه با تامین انرژی مورد نیاز این حشرات اعلام کرده است:

روش مورد استفاده ما بهینه ترین شیوه برای تامین انرژی مورد نیاز RoboFly است. این سیستم با وجود وزن کم خود می تواند انرژی کافی برای پرواز RoboFly را تامین می کند.

در حال حاضر تیم توسعه دهنده روبوفلای بر روی قابلیت فرمان پذیری این حشرات رباتیک تمرکز نکرده است. در پروژه بعدی قابلیت فرمان پذیری به این محصول اضافه خواهد شد.

ارسال نظر