پنج نوآوری گوشی‌های هوشمند که تا سال 2020 شاهد آن ها خواهیم بود

مطمئناً در طول 5 سال، نوآوری های بسیاری می تواند در حوزه گوشی های هوشمند ظهور کند. نوآوری هایی که باعث حل مشکلات کنونی و ارائه خدمات باورنکردنی به بشر می شوند.

پنج نوآوری گوشی‌های هوشمند که تا سال 2020 شاهد آن ها خواهیم بود

کلیک- پیش بینی می شود تا پنج سال بعد، انقلابی عظیم در صنعت گوشی های هوشمند رخ دهد. انقلابی که شاید الان از نظر ها دور باشد اما امکان پذیر است.

5 سال قبل در حیرت آیفون 4 و نکسوس اس بودیم، پس در نیمه بعدی این دهه باید منتظر چه نوع‌آوری باشیم؟ فهرستی از 5 نوآوری را تهیه کرده ایم که می‌خواهیم تا سال 2020 شاهد آن باشیم.

1
حسگرهای پیشرفته

  • در سال 2020 تقریباً غیرممکن است که فرد دیگری از تلفن شما استفاده کند

قفل تلفن‌های هوشمند سال 2015 را می‌توان با اثر انگشت باز کرد و اسکنرهای عنبیه هنوز در حاشیه قرار دارند - اما چیزهای بیشتری هم وجود دارد. تلفن‌های آینده می‌توانند شما را از روی آهنگ صدا، نحوه تایپ کردن یا حتی روش راه رفتنتان تشخیص دهند و پین کدها را از دور خارج می‌کند.
همچنین دوست داریم حسگرهای بیشتری را هم ببینیم (که البته داده‌ها را به صورت شخصی نگه داری کنند و از آن‌ها محافظت کنند). فرض کنید تلفن هوشمندی دارید که می‌داند شما چه احساسی دارید یا مثلاً می‌تواند نشانه‌های هوای سرد را از قبل تشخیص دهد و یا تلفنی که می‌تواند بر اساس چیزی که در طول روز می‌خورید به شما یک عصرانه سالم و متعادل پیشنهاد دهد. موارد بالقوه زیادی وجود دارد.

2

  • صفحه‌های خانگی هوشمند

همین حالا هم تلفن‌های ما توسط Google Now، سیری،و کورتانا شخصی‌سازی می‌شود و همان‌طور که فن‌آوری این نرم‌افزارها پیشرفت می‌کنند این فرصت را در اختیار سازندگان تلفن همراه قرار می‌دهند که فرای ستون‌های ثابت آیکون‌ها حرکت کنند؛ جایی که صفحه اصلی تلفن‌های امروزی را تشکیل داده است. در سال 2020، صفحه اصلی باید بر اساس هوش مصنوعی پیشرفته ساخته شود و برنامه‌ها و حتی صفحه‌های درون آن برنامه‌هایی را نشان دهد که احتمال بیشتری دارد از آن‌ها استفاده کنیم.
و این اتفاق زیاد با امروز فاصله زیادی ندارد، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که آن‌ها را بسیار پیشرفته‌تر و شهودی‌تر ببینید (تا حدودی به خاطر حسگرهای پیشرفته‌تری که پیش تر ذکر کردیم). می‌توانیم این نظر را از موسیقی تا برنامه‌های دیگر توسعه دهیم، به‌طوری‌که تلفن ما به‌صورت انعطاف‌پذیر و دقیق‌تر از موارد امروزی چیزهای جدید را به ما پیشنهاد می‌دهد؛ و درنهایت باید صفحه شخصی هر فردی با دیگری کاملاً متفاوت باشد.
3

  • لوازم الکتریکی پیش‌ساخته

احساس می‌کنم مدت‌ها منتظر صفحات انعطاف‌پذیری بودم که به واقعیت تبدیل شود، آخرین گل سرسبد سامسونگ با گوشه‌های خمیده نزدیک‌ترین چیزی است که می‌توانیم در روند کلی بازار ببینیم. تا سال 2020 انتظار داریم که بتوان تلفن‌ها را تا و خم کرد و با توجه به نیاز کاربر و بدون توجه به اینکه در حال انجام چه کاری بودند به روش‌های مختلف بتوان آن‌ها را مچاله و کوچک کرد.
شاید تا حدودی بلندپروازانه باشد که از تولیدکنندگان جهان انتظار داشته باشیم طی پنج سال آینده به این هدف برسند، اما احتمال این وجود دارد که تلفن‌های هوشمند در آینده نه چندان دور با توجه به نیاز افراد در بین عوامل مختلف شکل ظاهری و اندازه متفاوت باشند: تبلت‌هایی با صفحه بزرگ‌تر برای تماشای فیلم، اندازه‌ای استاندارد برای تلفن‌های هوشمند جهت عکس گرفتن و شاید عینک‌های کوچک گوگل برای تماس گرفتن ،که شبیه هدفون باشد.

4

  • شارژ باطری دیگر تمام نخواهد شد

عمر باطری هنوز هم برای دارندگان تلفن‌های هوشمند مشکلی اساسی است و اگر بخواهیم یک‌بار و برای همیشه این مشکل را کنار بگذاریم، فن‌آوری‌های متعددی باید بهبود یابند؛ البته در درجه اول و از همه مهم‌تر باید باطری‌های بهتری وجود داشته باشند. مجموعه‌هایی که دوام بیشتری دارند، سریع شارژ می‌شوند و قبل از اینکه فرسوده شوند، می‌توانند دوره‌های بیشتری از شارژ شدن را دوام بیاورند (همچنین اجزاء تلفن که برق کمتری برای کار کردن نیاز داشته باشند)، شارژرهای بی‌سیم رونق خواهد گرفت و هر زمان که تلفنمان را زمین بگذاریم شروع به کار خواهند کرد (و حتی شاید اگر این کار را هم نکنیم باز هم کار کنند). زمانی که این فن‌آوری در کافی‌شاپ‌ها، دفاتر کاری و باشگاه‌ها وجود داشته باشد، تلفن شما حداکثر شارژ را خواهد داشت، بدون اینکه حتی به آن فکر کنید. امیدوار هستیم وقتی‌که اول ژانویه 2020 را جشن می‌گیریم، انتقال‌دهنده‌های داده با سرعت‌بالا و فن‌آوری شارژ نامرئی فراگیر شده باشد.
5

  • دنیای جدید پرشکوه

واقعیت مجازی به روش‌های عظیمی در سال 2016 در حال ورود هستند - اما همان‌طور که دراین‌باره هیجان‌زده هستیم باید بدانیم سخت‌افزارهایی که طی 12 ماه آینده وارد بازار خواهند شد، هنوز هم حجیم و گران هستند. آیا انتظار زیادی است که بخواهیم واقعیت‌های مجازی و افزایش‌یافته تا سال 2020 به عنوان حالت استاندارد در تلفن‌های هوشمند جدید که وارد بازار می‌شوند وجود داشته باشند؟ همچنین از پروژکتورهای تفکیک‌ناپذیر و قابلیت‌های هولوگراف هم استقبال می‌کنیم.
Gear VR (هدفون ارزان قیمت VR که توسط یکی از مدل‌های تعداد پایین تلفن‌های سامسونگ ارائه شده است) نگاهی انداخته است بر چیزی که ممکن است زمانی که تلفن‌های هوشمند با واقعیت‌های مجازی ترکیب شوند، اتفاق بیفتند. در سال آینده امیدواریم شاهد سخت‌افزارهایی با حجم کمتر، برنامه‌های همه‌جانبه‌تر و تجربه‌های VR، AR و هولوگراف باشیم که نیاز به سخت‌افزار کوچکی در کنار تلفن‌های هوشمند قابل‌اعتماد شما دارد.

ارسال نظر