پنج مورد از مشکلات OnePlus 5 و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها

رسانه کلیک – در این مطلب قصد داریم به معرفی پنج مورد از مشکلات گوشی OnePlus 5 بپردازیم و راه حل هایی برای برطرف کردن آن ها نیز بیان کنیم.

پنج مورد از مشکلات OnePlus 5 و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها

همانطور که می دانید مدتی است که از عرضه گوشی OnePlus 5 می گذرد و این گوشی مقرون به صرفه با امکانات مناسب توانسته است به عنوان یک گوشی پرچمدار توجه افراد زیادی را به خود جلب کند؛ اما این گوشی هم همانند بسیاری از گوشی های دیگر در کنار مزایای خود، معایب و مشکلاتی نیز دارد. از معایب اصلی این گوشی می توان به عملکرد نه چندان خوب این گوشی در آزمایشات مرتبط مقاومت آن در برابر آب اشاره کرد. کاربران این گوشی پس از گذشت مدت کوتاهی از عرضه آن، متوجه مشکلات آن شده اند و برخی از این مشکلات در سایت ها و انجمن های مختلف مطرح شده است. ما در ادامه به بیان پنج مورد از این مشکلات می پردازیم که از کم اهمیت ترین به پر اهمیت ترین دسته بندی شده اند. در ادامه با ما همراه باشد.

تاثیر عجیب اسکرول کردن بر روی صفحه نمایش

گاهی اوقات کاربران این گوشی پس از اسکرول کردن بر روی صفحه نمایش آن با مشکل عجیبی مواجه می شوند و احساس می کنند که صفحه نمایش کشیده شده است! اگر صاحب این گوشی هستید و با چنین مشکلی مواجه شده اید، باید بدانید که نه چشم های شما مشکل پیدا کرده اند و نه توهم است! تعداد کمی از گوشی های OnePlus 5 با این مشکل مواجه هستند و این موضوع در برخی از انجمن ها و سایت ها نیز مطرح شده است.

توضیح رسمی شرکت OnePlus

مسئولین امر شرکت OnePlus اذعان کرده اند که این مشکل یک اتفاق طبیعی است و کاربران نباید نگران این موضوع باشند. مسئولان شرکت OnePlus اذعان کرده اند که در گوشی OnePlus 5 نیز همانند سایر گوشی های این شرکت، از قطعات با کیفیتی استفاده شده است که شامل صفحه نمایش AMOLED نیز می شود. طبق گفته مسئولان شرکت، این اتفاق یک تاثیر بصری کاملا طبیعی است و فقط تعداد بسیار کمی از کاربران متوجه این موضوع می شوند و هیچ تفاوتی بین صفحه نمایش های استفاده شده در این گوشی وجود ندارد.

توضیح دیگری که در رابطه با این موضوع ارائه شده است این است که صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با OnePlus 3 برعکس است و این موضوع عملکرد صفحه نمایش را تحت تاثیر قرار داده است و باعث شده است پس از اسکرول کردن نیز یک سری تغییرات بصری در آن ایجاد شود.

راه حل ها

ممکن است شرکت OnePlus برای اینکه این موضوع کمتر به چشم بخورد، آپدیتی برای این گوشی منتشر کند؛ اما با توجه به بیانیه این شرکت که اخیرا منتشر شده است، می توان گفت که ظاهرا شرکت سازنده برنامه ای برای برطرف کردن این مشکل ندارد. البته در صورتی که شکایت کاربران در رابطه با این مشکل زیاد شود، ممکن است شرکت سازنده چاره ای برای این مشکل بیندیشد.

لرزش گوشی در حین مکالمه با دیگران

یکی دیگر از مشکلات این گوشی لرزش آن و فعال شدن ویبره آن در هنگام مکالمه با دیگران است. این مشکل هنگامی که گوشی نزدیک گوش شما باشد، آزار دهنده است و گاهی اوقات می تواند باعث مختل شدن مکالمه شما با دیگران شود.

راه حل ها

در نسخه ۴٫۵٫۵ سیستم عامل OxygenOS قابلیت تنظیم ویبره گوشی و کاهش آن در هنگام دریافت تماس ها وجود دارد. اگر چه این راه حل نمی تواند مشکل فوق الذکر را به طور کامل برطرف کند، اما حداقل با استفاده از این روش می توانید میزان ویبره گوشی در هنگام مکالمه را کاهش دهید. برای تنظیم میزان ویبره در گوشی OnePlus 5 پس به مراجعه به تنظیمات گوشی، ابتدا وارد بخش Sound and vibration شوید و سپس در بخش Vibration Intensity میزان ویبره گوشی را کاهش دهید.

عده ای از کاربران اذعان کرده اند که از پس از اینکه ویژگی Double tap to wake (دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش برای خارج کردن گوشی از حالت استندبای) را غیرفعال کرده اند، این مشکل برطرف شده است. برای غیرفعال کردن این ویژگی به بخش Gestures در تنظیمات گوشی مراجعه کرده و این ویژگی را غیر فعال کنید.

ممکن است این مشکل مربوط به یک اپلیکیشن باشد، برای اطمینان از این موضوع، هنگامی که گوشی در حالت استندبای قرار دارد، با فردی تماس بگیرید. چنانچه در حین مکالمه با مشکلی مواجه نشدید، مشکل مربوط به یکی از اپلیکیشن ها است.

برای راه اندازی گوشی در حالت Safe Mode مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا دکمه پاور را نگه دارید تا منوی پاور ظاهر شود، سپس آنقدر انگشت خود را روی گزینه power off نگه دارید تا پیامی ظاهر شود، سپس گزینه OK در پیام را لمس کنید تا گوشی ریست شود و دوباره در حالت Safe Mode راه اندازی شود. زمانی که گوشی در حالت Safe Mode راه اندازی شود، عبارت Safe Mode در زیر آن نوشته می شود. در صورتی که در حالت Safe Mode مشخص نشد که مشکل مربوط به کدام یک از اپلیکیشن ها است، گوشی را ریست فکتوری کنید. برای ریست فکتوری کردن گوشی باید مسیر Settings > Backup & Reset > Factory Data Reset > Reset Phone > Erase Everything را دنبال کنید. قبل از ریست کردن گوشی از تمام اطلاعات خود فایل پشتیبانی تهیه کنید.

پس از ریست فکتوری کردن گوشی می توانید کارت حافظه گوشی خود را نیز پاک کنید.

چنانچه هیچ یک از راه حل های ذکر شده نتوانست مشکل را برطرف کند، باید از خدمات پس از فروش شرکت OnePlus استفاده کنید.

شناسایی نشدن گوشی توسط کامپیوتر

معمولا وقتی که گوشی به کامپیوتر متصل می شود، کامپیوتر سریعا تشخیص می دهد که گوشی به آن متصل شده است؛ اما متأسفانه در مورد تعداد بسیار زیادی از گوشی های OnePlus 5 این چنین نیست. در ادامه چندین راه حل برای برطرف کردن این مشکل بیان خواهیم کرد.

راه حل رسمی

یکی از راه حل هایی که به احتمال زیاد می تواند این مشکل را برطرف کند، استفاده از نسخه ۴٫۵٫۵ سیستم عامل OxygenOS است؛ زیرا در این نسخه این مشکل برطرف شده است. فقط باید قبل از شروع به روز رسانی گوشی، ویژگی USB debugging را غیرفعال کنید.

سایر راه حل ها

یکی از راه حل های دیگر برطرف کردن این مشکل، فعال کردن ویژگی USB debugging است. برای انجام این کار پس از مراجعه به تنظیمات گوشی و مراجعه به بخش About Phone، شماره ای تحت عنوان Build Number را پیدا کنید و هفت بار بر روی آن ضربه بزنید. سپس بخش جدیدی به نام Developer Options در منوی تنظیمات گوشی ظاهر می شود که می توانید با ورود به آن ویژگی USB debugging را غیرفعال کنید.

راه حل دیگری که برخی ار کاربران آن را مطرح کرده اند، تغییر حالت اتصال یا Connectivity Mode از charging به MPT Transfer File است.

مشکل اتصال شبکه وای فای

تقریبا همه گوشی های جدید دچار این مشکل هستند و OnePlus 5 نیز از این قائده مستثنی نیست. در اغلب موارد اتصال وای فای این گوشی پایدار نیست و گاهی اوقات هم وای فای گوشی دائما قطع و وصل می شود. روش هایی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد که چند مورد از آن ها را بیان خواهیم کرد.

راه حل ها

بهترین راه حل استفاده از نسخه ۴٫۵٫۵ سیستم عامل OxygenOS است. استفاده از این نسخه سیستم عامل OnePlus 5 باعث بهبود ثبات اتصال وای فای گوشی می شود و مشکل اتصال ضعیف را برطرف می کند.

چنانچه استفاده از نسخه ۴٫۵٫۵ سیستم عامل OxygenOS مشکل را برطرف نکرد، می توانید مشکل خود را در انجمن اختصاصی شرکت OnePlus مطرح کنید تا در آینده راه حل هایی برای برطرف کردن این مشکل مطرح شود.

فعال و غیرفعال کردن حالت پرواز گوشی نیز می تواند باعث ثبات اتصال وای فای گوشی شود. البته ممکن است این روش تنها گاهی اوقات بتواند مشکل را برطرف کند.

گوشی خود را ریست کنید و مودم را نیز یک بار خاموش و روشن کنید و دوباره برای وصل کردن فای وای گوشی خود تلاش کنید.

گوشی خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. چنانچه اتصال وای فای هیچ مشکلی نداشت، مشکل مربوط به یکی از اپلیکیشن ها است. برای برطرف کردن این مشکل می توانید تک تک اپلیکیشن ها را حذف کنید و وای فای گوشی را امتحان کنید و یا گوشی را ریست فکتوری کنید تا همه اپلیکیشن ها حذف شوند و پس از ریست فکتوری شدن گوشی دوباره وای فای آن را امتحان کنید.

خاموش شدن مکرر گوشی

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران این گوشی با آن مواجه هستند، خاموش شدن مکرر گوشی است. این مشکل هم در هنگام استفاده از گوشی و هم زمانی که گوشی در حالت استندبای است، رخ دهد. قطعا این مشکل مربوط به نسخه ۴٫۵٫۵ سیستم عامل OxygenOS نیست؛ زیرا کاربران قبل از انتشار این نسخه هم با این مشکل مواجه بوده اند.

راه حل ها

چنانچه در هنگام استفاده از اپلیکیشن خاصی این اتفاق رخ داد، مطمئن شوید که آن اپلیکیشن مشکلی ندارد و یا آن را حذف کنید.

گوشی خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. چنانچه این اتفاق رخ نداد، مشکل مربوط به یکی از اپلیکیشن ها است.

گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

ممکن است این مشکل یک مشکل سخت افزاری باشد. در این صورت گوشی خود را باید به مراکز خدمات پس از فروش OnePlus ببرید.

ارسال نظر