تعداد مشترکان تلفن ثابت در کشور سال آینده به 40 میلیون می رسد

رسانه کلیک - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تعداد فعلی مشترکان تلفن ثابت کشور را 37 میلیون و 500 هزار نفر ذکر کرد و از تلاش برای افزایش این تعداد به 40 میلیون نفر در سال 97 خبر داد.

تعداد مشترکان تلفن ثابت در کشور سال آینده به 40 میلیون می رسد

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عنوان کرد: اکنون مشترکان تلفن ثابت می توانند از هر دو نفر مشترک، از یک خط تلفن ثابت استفاده کنند و این روند رو به رشد است.

وی در رابطه با مشترکان تلفن ثابت بیان کرد: اکنون برخی مناطق روستایی کشور از داشتن تلفن محروم هستند که شرکت مخابرات ایران تلاش دارد از سال 1397 برنامه واگذاری تلفن در این مناطق را آغاز کند.

صدری یکی از برنامه های این شرکت برای سال آینده را توجه جدی تر به افزایش کیفیت محصولات برشمرد و ادامه داد: تلاش برای ارائه خدمات پس از فروش مطلوب و مشتری مداری از جمله دیگر اقدام هایی خواهد بود که سال آینده پیگیری و اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: با اقدام های طراحی شده برای سال آینده، این شرکت بتواند رضایت مردم را بیش از پیش فراهم کند.

ادغام همراه اول و مخابرات ایران هدف فعلی نیست

وی در خصوص تلاش برای ادغام دو شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و مخابرات ایران عنوان کرد: تلاش بر این است تا بتوان این ادغام را در برخی منابع انجام داد.

صدری اظهار داشت: به این معنا که اکنون دو شرکت یک سری اقدام های مشترک در حوزه های فنی و تجاری دارند که امید است در این حوزه ها به یک هم افزایی دست یابیم به عنوان مثال در مرکز تماس که اکنون هر دو شرکت دارای مرکز تماس جداگانه هستند و می توان از یک مرکز برای دو شرکت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت:در حوزه های فنی نیز اقلامی خریداری می شود که همراه اول هم به آنها نیاز دارد که می توان از این ها به صورت مشترک استفاده کرد.

به گفته وی، تلاش می شود بیشترین هم افزایی در منابع مشترک ایجاد شود نه اینکه بخواهیم دو شرکت را ادغام کرده و یکی شوند.

آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکی است، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی آغاز سال 1386 تا پایان شهریور ماه امسال در حالی به رقم 38.69 درصد رسید که در سال 1386 این ضریب 33.43درصد و در پایان خرداد ماه امسال 38.61 درصد بود.

شمار تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان پارسال 30 میلیون و 506 هزار و 633 شماره بود و خرداد ماه امسال به 30 میلیون و 590 هزار و 323 شماره رسید.

افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد 38.69 نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از 165 میلیون سیم کارت، هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان یکی از اصلی ترین وسایل ارتباطی مردم با یکدیگر است.

شمار مشترک پهن باند ثابت کشور تا پایان اسفند ماه پارسال 9 میلیون و 408 هزار و 23 مشترک بود که در پایان شهریور ماه امسال به 10 میلیون و 490 هزار و 118مشترک رسید.

آمار تلفن های همگانی کشور نیز تا پایان سال 1395 حدود 115 هزار و 764 دستگاه بود که تا پایان خرداد ماه امسال به رقم 115 هزار و 550 دستگاه رسید و این امر نشانگر کاهش شمار دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.

شمار روستاهای دارای تلفن خانگی بر پایه آخرین گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم 48 هزار و 976 روستا رسید.

آخرین آمار دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهریور ماه امسال منتشر شده است.

ارسال نظر